مدرک آزمون تومر، آزمون بین المللی زبان ترکی

 
مدرک آزمون تومر، آزمون بین المللی زبان ترکی
آزمون تومر چه آزمونیه ؟ چرا باید مدرک آزمون تومر زبان ترکی استانبولی رو داشته باشیم؟ مهلت اعتبار مدرک تومر چقدره؟ این آزمون کجا برگزار میشه؟

دریافت مدرک آزمون تومر

آزمون تومر، آزمون بین الممللی زبان ترکی هستش . ومدرک این آزمون یکی از معتبرترین مدارک زبان ترکی استانبولی محسوب میشه. مدرک آزمون تومر پیش نیاز اصلی ورود به دانشگاه های دولتی و ترک زبان در کشور ترکیه اس. تومر اسم اختصاری مرکز آموزش زبان ترکی استانبولی هستش. و مثل آزمون تافل و آیلتس اهمیت زیادی برای تحصیل در ترکیه و ورود به دانشگاه های این کشورداره.

دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه موقع پذیرش دانشجو، داشتن مدرک تومر با نمره قبولی رو الزامی میدونن و اگر داوطلبی این مدرک رو نداشته باشه، نمی‌تونه در دانشگاه مورد نظرش تحصیل کنه.

چرا ترکیه ؟؟؟؟

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایرانه که بسیاری از مردم ایران، این کشور رو برای تفریح و یا مهاجرت انتخاب می‌کنن. در سال های اخیر عده زیادی از دانشجویان ایرانی به این فکر افتادن تا تحصیلات خودشون رو در دانشگاه‌های کشور ترکیه ادامه بدن. و برای انجام این کار حتما باید زبان ترکی استانبولی را به خوبی یاد بگیرن.

علاوه بر این، مهاجرت به ترکیه مزایای خیلی زیادی نسبت به بقیه کشور ها داره. بیا تا چند موردش رو بهت بگم:

1. تحصیل، زندگی و مهاجرت به ترکیه احتیاجی به دریافت ویزای تحصیلی نداره. و فقط دریافت پذیرش تحصیلی کافیه.

2.هزینه های زندگی دانشجویی تو ترکیه در مقایسه با کشور های انگلیس، فرانسه و کانادا کمتره. و اگه شرایط دریافت بورسیه رو داشته باشی این هزینه ها ممکنه برات رایگان هم باشه.

3. به دلیل همسایه بودن ترکیه با ایران، و شباهت فرهنگ های این دو تا کشور، شما به راحتی میتونین با شرایط زندگی توی ترکیه هماهنگ بشین.

درمورد آزمون تومر :

آزمون تومر یکی از آزمون های تعیین سطح زبان ترکی استابولی شماست. و داشتن این مدرک برای مهاجرت و تحصیل توی کشور ترکیه خیلی مهمه.

آزمون تومر زبان ترکی استانبولی
آزمون تومر یکی از مهم ترین آزمون های تعیین سطح زبان ترکی استابولی شماست.

این آزمون شامل 100سواله که فرد متقاضی باید این سوالات رو در مدت 240 دقیقه جواب بده. نتیجه آزمون طی 3 تا 5 روز بعد از انجام تست به متقاضی اعلام میشه. راستی نتیجه این آزمون شامل سطوح a1 تا c1 هستش که در مورد این سطوح در ادامه براتون توضیح میدم.

سطوح مختلف آزمون تومر :

آزمون تومر سطوح مختلفی از a1 تا C1 داره . مجموع نمراتی که شما در این آزمون دریافت میکنین ، سطح شما رو در این آزمون نشون میده. دوره زبان ترکی استانبولی و آزمون تومر 12 سطح داره. که شامل 4 سطح مبتدی، 4 سطح متوسط و 4 سطح پیشرفته است. شما با گذروندن 800 ساعت کلاس میتونین در آزمون پایانی تومر قبول بشین. و مدرک آزمون تومر رو دریافت کنین. این یعنی شما چهار مهارت اصلی شنیداری، نوشتاری، گفتاری و درک مطلب خواندن متون رو دارین. و همچنین قواعد و مهارت های جانبی این زبان رو به خوبی مسلط هستین.

اگه شما نمره 50 تا 59 رو در آزمون دریافت کرده باشین، میتونین مدرک سطح a2 رو بگیرین. اگه نمره 60 تا 65 رو کسب کرده باشین، مدرک سطح b1 رو دریافت میکنین. همچنین شما مدرک b2 دارین اگه نمره آزمونتون 65 تا 70 باشه. و در نهایت مدرک c1 تومر رو دریافت میکنین اگه نمره تون در آزمون 71 تا 100 بشه.

گرفتن مدرک آزمون تومر

همونطوری که قبلا براتون گفتم مدرک آزمون تومر برای مهاجرت و تحصیل خیلی مهمه. قبل تر، ایرانی ها برای شرکت تو این آزمون باید حتما به کشور ترکیه میرفتن. اما از اونجایی که مردم کشور های مختلف مثل ایران علاقه مند به دریافت این مدرک هستن، کشور ترکیه راه حل ساده ای رو پیش روی همه گذاشته.

دانشگاه آنکارا مبدا ابتدایی آزمون تومر درترکیه هستش. این دانشگاه در چند سال اخیر ترتیبی داده تا این آزمون در کشور های دیگه مثل ایران هم قابلیت برگزاری داشته باشه. به همین دلیل این آزمون در چند سال اخیر در ایران یعنی در تهران برگزار میشه.

آزمون تومر برای مهاجرت تحصیلی و کاری لازمه.
آزمون تومر علاوه بر ترکیه، در ایران هم برگزار میشه.

اعتبار آزمون تومر در کشور ترکیه :

مدارک آزمون تومر به دو نوع گواهی سرتیفیکا SERTIFICA و دیپلوما DIPLOMA تقسیم میشه. آزمون تومر سرتیفیکا شامل دریافت سرتیفیکیت سطح مقدماتی a2 ، سطح متوسطه b2 و سطح پیشرفته C1 هستش. این نوع از آزمون اعتبار دوساله داره. و نسبت به نوع دیپلوما در بازه زمانی کوتاه تری دریافت میشه. اما دریافت مدرک دیپلوما از لحاظ اعتبار هیچ محدودیتی نداره. و به معنی داشتن مهارت کامل شما در زبان ترکی استانبولی هستش.

تحصیل در ترکیه با مدرک تومر

تحصیل در ترکیه بدون داشتن مدرک تومر هم ممکنه. اما با توجه به هزینه کمتر تحصیل در ترکیه به زبان ترکی نسبت به زبان انگلیسی، داشتن مدرک تومر می تونه هزینه های شما رو به میزان قابل توجهی کم کنه.

البته اگه به فکر مهاجرت به ترکیه هستین، بهتره بدونین که برای ورود به این کشور زبان ترکی استانبولی کافی نیست. چون برای ورود به دانشگاه های این کشور علاوه بر زبان ترکی استانبولی، یادگرفتن زبان انگلیسی هم واجبه.

اما اصلا نگران نباش. چون ما در سپانو همراه با اساتید حرفه ای و کاربلد در کنارت هستیم. سپانو علاوه بر زبان ترکی، زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، چینی، کره ای و عربی رو به صورت حرفه ای آموزش میده .

همچنین سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش هستش . پس اگه تصمیم گرفتی آیلتس بگیری به ما مراجعه کن.

پس هر وقتی که دوست داشتی هر کدوم از این زبان هایی که بهت گفتم رو یاد بگیری ، میتونی با این شماره ها تماس بگیری .

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید