​یادگرفتن زبان ترکی استانبولی در رشت

 
​یادگرفتن زبان ترکی استانبولی در رشت
چرا باید زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟برای یادگرفتن زبان ترکی چه کار باید کنیم؟یادگرفتن زبان ترکی استانبولی با ساده ترین روش از سپانو بخواهید.

فایده یادگرفتن زبان ترکی استانبولی

علت آموزش زبان ترکی استانبولی

یادگرفتن زبان ترکی استانبولی مورد علاقه خیلی هاست. همچنین کشور ترکیه علاوه بر اینکه کشور همسایه ماست، اشتراکات زیادی با ما داره.

خوبه که بدونین تو دنیا بیشتر از 70 میلیون نفر به زبان ترکی استانبولی صحبت میکنن. که اغلب ساکن کشور ترکیه و قبرس هستن. سالانه تعداد زیادی از مردم ایران هم به ترکیه سفر میکنن. و این یعنی هیچ تعجبی نداره اگه خیلی ها مثل شما دوست داشته باشن که ترکی استانبولی یاد بگیرن.

تاریخچه زبان ترکی استانبولی :

زبان ترکی استانبولی مربوط به شاخه زبان های آلتایی از خانواده زبان های اورال_آلتایی هستش.یعنی درست مثل زبان های فنلاندی و مجارستانی. جالبه بدونین که به زبان های ترکی و زبان های شبیه به اون زبان های آغوز هم میگن.

تاریخ زبان ترکی استانبولی به سه دسته تقسیم میشه : ترکی قدیمی، ترکی میانه و ترکی جدید که امروزه در کشور ترکیه صحبت میشه .

زبان ترکی استانبولی امروزه بر زبان مردم ترکیه جاری هستش و زان رسمی این کشور محسوب میشه.
زبان ترکی استانبولی زبان رسمی کشور ترکیه اس که شما برای مهاجرت به ترکیه و یا کشور های دیگه لازمه که این زبان رو بلد باشین.

در زمان امپراتوری عثمانی ، زبان های عربی و فارسی وارد زبان ترکی میشن .و همین باعث میشه که تقریبا 88 درصد واژه های زبان ترکی ترکیبی از فارسی و عربی میشن. در سال 1928 جنبش زبان به وسیله کمال آتاتورک اتفاق افتاد. این اتفاق باٍعث شد که رسم الخط ترکی از فارسی به لاتین تغییرپیدا کنه. و واژه های ترکی جایگزین واژه های عربی و فارسی بشن.

آموزش زبان ترکی استانبولی

اگه در حال نوشتن مقالات دانشگاهی به زبان ترکی هستی. و اگه برای جست و جوی اطلاعات در اینترنت به این زبان نیاز داری. پس حتما باید این زبان رو بلد باشی. شاید میخوای به ترکیه سفر کنی و اونجا تحصیلت رو ادامه بدی. یا اینکه فکر میکنی ممکنه از زبان ترکی استانبولی برای روابط تجاری یا مکالمه های اجتماعی استفاده کنی .پس حتما دونستن زبان ترکی استانبولی برات لازمه.

حتی اگه جزو هیچکدوم از کسایی که گفتم نیستی باز هم دونستن این زبان میتونه برات مفید باشه. چون کسایی که به بیشتر از یک زبان تسلط دارن باهوش ترن . و یادگرفتن زبان ترکی استانبولی هم به عنوان زبان دوم به تقویت حافظه کمک زیادی میکنه. و حتی باعث میشه در زمان پیری کمتر از بقیه به بیماری آلزایمر دچار بشی . چون باعث تقویت بین نورون های مغزی میشه.

ذهن و حافظه انسان مثل ماهیچه های بدن با ورزش کردن تقویت میشه.ورزش مغز میتونه یادگرفتن یه زبان جدید باشه.
یادگرفتن یه زبان جدید مثل زبان ترکی استانبولی باعث افزایش کارایی مغز شما میشه.

آموزش زبان ترکی استانبولی آسان

میدونی چرا ؟ بیا تا بهت بگم.

زبان ترکی استانبولی به خاطر شباهت هایی که به زبان فارسی داره خیلی جالبه. جالبه بدونین زبان فارسی تونسته تا حدودی کلمات خودش رو وارد زبان ترکی کنه. و از اون طرف هم زبان ترکی کلماتی را هرچند کم به زبان فارسی وارد کرده. پس اگه به دنبال یادگیری زبان ترکی استانبولی هستین یعنی تو این قسمت جلو افتادین و می تونین از یادگیری تون لذت ببرین .

حالا بیا تا چند تا مثال از شباهت های زبان ترکی استانبولی با زبان فارسی روبهت بگم:

1.زبان ترکی استانبولی مذکر و مونث نداره .

2.این زبان حالت های استثنا خیلی کم داره.

3. زبان ترکی استانبولی یه زبان آوایی محسوب میشه .یعنی موقع نوشتن دقیقا همون چیزی رو که میخونن مینویسن .که این خیلی جالبه و کار رو راحت تر میکنه. املای کلمات هم تو این زبان خیلی راحته.

4.تو زبان ترکی استانبولی شبیه زبان فارسی شش شخص وجود داره.

و خیلی چیزای دیگه ای که وقتی این زبان رو یادبگیری خودت متوجه میشی.

چه کشور هایی ترکی استانبولی صحبت میکنن؟

زبان ترکی استانبولی زبان رسمی کشور ترکیه اس. اما کشور های دیگه ای هم مثل قبرس، قسمت هایی از عراق، یونان، بلغارستان و مقدونیه هم به این زبان صحبت میکنن. زبان ترکی استانبولی تو کشور های آسیایی و اروپای شرقی هم اهمیت زیادی داره . تو اروپا، مخصوصا تو کشور آلمان چون جمعیت افراد مهاجر ترک زبان خیلی زیاده پس یادگیری این زبان در اونجا هم مهمه.

برای یاد گرفتن زبان ترکی استانبولی باید چی کار کنیم؟

اولین قدم برای یادگرفتن زبان ترکی استانبولی اینه که الفبا رو خیلی خوب یاد بگیری. و بعدش باید تلفظ حروف صدادار و حروفی که ویژه این زبان هستن رو کامل بلد باشی. حالا باید قواعد دستوری پایه و ساختار جمله رو یادبگیری. مثلا بدونی که باید از پسوند و ضمیر برای بیان مفهوم بودن جمله استفاده کنی.و یا اینکه فعل رو در پایان جمله ها قرار بدی.

مرحله آخر هم در آموزش زبان ترکی استانبولی اینه که خودت رو در معرض زبان ترکی قرار بدی . مثلا آهنگ ترکی گوش بدی ، کتاب بخونی یا با کسی که این زبان رو بلده صحبت کنی.

صحبت کردن با کسی به زبان ترکی استانبولی میتونه یادگیری شما کمک بیشتری کنه.
صحبت کردن با افراد مختلف که این زبان رو بدونن خیلی به یادگرفتن بیشتر شما در زبان ترکی استانبولی کمک میکنه.

البته انجام این کار ها شاید برای شروع سخت باشه و احتیاج به شرایط مخصوصی داشته باشه . اما با گذروندن کلاس در کنار اساتید حرفه ای آسون میشه. ما این شرایط رو برای شمایی که دوست دارین ترکی استانبولی یادبگیرین فراهم کردیم.

ثبت نام در کلاس های ترکی استانبولی سپانو در رشت

شما در سپانو میتونین هر زبانی رو که دوس دارین به راحتی و به صورت کامل یادبگیرین .چون سپانو یه آموزشگاه خفن در شمال کشوره که میتونه زبان های مختلف مثل انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ترکی، عربی و... رو به شما آموزش بده.
همچنین سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش هستش و کلاسای سطح قوی برای افراد متقاضی آزمون آیلتس برگزار میکنه. چون برای پیدا کردن موقعیت های خوب شغلی در ترکیه بهتره که علاوه بر زبان ترکی استانبولی به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشی. یادگرفتن زبان انگلیسیت رو هم به سپانو بسپار.

پس هرزمان که تصمیم به ثبت نام گرفتی میتونی با این شماره تماس بگیری .

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی به این شماره توی واتس اپ پیام بدی و سوالاتت رو از ما بپرسی. 09215231719 و  با یه کلیک مستقیما با ما در واتس اپ صحبت کنی.

یادت نره که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو رو دنبال کنی تا از خبرها مطلع بشی.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید