چند نکته جالب در مورد زبان آلمانی که شاید ندونین.

 
چند نکته جالب در مورد زبان آلمانی که شاید ندونین.
زبان آلمانی تا حدی شبیه زبان انگلیسی و زبان های دیگه و حتی فارسیه. اما تفاوت هایی هم داره. برای یادگرفتن زبان آلمانی چه روشی بهتره؟

نکات جالب زبان آلمانی

حتما تا به حال زیاد شنیدین که یادگرفتن زبان آلمانی کار ساده ای نیست. چون که هر اسمی یه جنسیتی داره و حفظ کردن کلمات و جنسیت اونا هم خیلی کار سختیه. اما هیچوقت به این حرفا توجه نکنین چون من بهتون میگم که با داشتن اراده و تمرین کردن، هر کاری آسون و ممکن میشه. اگه قصد یادگرفتن زبان آلمانی رو دارین می تونین از روش های متفاوتی استفاده کنین. مثلا میتونین از طریق اپلیکیشن ها، پادکست های مختلف، وب سایت های آموزشی و خیلی راه های دیگه زبان آلمانی رو یاد بگیرین. اما قبلش باید چند نکته جالب رو درمورد زبان آلمانی بهتون بگم تا با اشتیاق بیشتر شروع به یادگرفتن این زبان کنین.

زبان آلمانی تا حدی شبیه زبان انگلیسیه:

اگه شما از قبل با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشین، یادگیری آلمانی کار ساده‌تری به نظر می‌رسه. چون از نظر زبانی این دو زبان با هم خواهرن. اما خیلی هم شبیه به هم نیستن و تا حدی با هم تفاوت دارن. جالبه بدونین آلمانی تفاوت های زیادی با زبان فارسی داره چون ساختار اونا باهم متفاوته و شیوه‌های شکل گیری جملات هم با زبان مادری ما فرق داره. به خاطر همین یادگیری زبان آلمانی نیازمند تعهد و تلاش شماست. حالا من براتون چند تا از ویژگی های زبان آلمانی رو میگم تا خودتون به این تفاوت ها و شباهت ها پی ببرین.

ویژگی های جالب زبان آلمانی:

الفبای آلمانی یه حرف صامت بیشتر از انگلیسی داره.

زبان های آلمانی و انگلیسی از یه برنامه و روند مشابهی پیروی می‌کنن. اما آلمانی‌ها، به خاطر تلاش بیشتر و همینطور دقیق تر بودنشون، یه حرف صامت بیشتر دارن؛ حرف s یا ß. توی زبان انگلیسی، این حرف به شکل ss نوشته میشه، اما این قضیه بعضی اوقات ممکنه باعث سردرگمی افراد بشه.

انگلیسی و آلمانی توی 60 درصد از کلمات مشابه هستن.

مدرسین زبان همیشه به شما میگن که بسیاری از کلمات زبان انگلیسی و آلمانی ریشه‌های مشابهی دارن. پس یادگیری این زبان نباید چندان سخت باشه. اما همونطوری که تو قسمت بالا بهتون گفتم این دو زبان تفاوت های زیادی هم با هم دارن. مثلا زمانی که یه زبان آموز میخواد حروف انتهایی افعال بی قاعده، صرف زمان و جنسیت‌ کلمات رو یاد بگیره، متوجه میشه که این دو زبان یه دنیا با هم فرق دارن.

آلمانی رو همونطوری که میخونین، بنویسین.

بخش‌های مختلفی توی زبان آلمانی و جود داره که ممکنه براتون سخت باشه اما یکی از مواردی که یاد گرفتن این زبان رو آسون میکنه تلفظ و نوشتار این زبانه. توی زبان آلمانی مثل زبان اسپانیایی، هر حرفی یه صدای مخصوصی داره، و حتی ترکیب حروف هم همیشه یه صدا داره. زمانی که شما صداهای مختلف و جدید رو توی زبان آلمانی بلد بشین، هر کلمه‌ای رو می‌تونین به راحتی تلفظ کنین، حتی اگه قبلا اون کلمه رو نشنیده باشین. و این یعنی شما موقع یادگرفتن این زبان از یه پله با سرعت پریدین.

مودب باشید !!

توی زبان آلمانی مثل زبان های فرانسوی، روسی و اسپانیایی از دو شیوه‌ی بیان رسمی و عامیانه برای گفتن «تو» و «شما» استفاده میشه. که معمولا دوم شخص مفرد برای بیان عامیانه و دوم شخص جمع برای بیان رسمی کاربرد داره. همونطوری که متوجه شدین این ویژگی زبان آلمانی با زبان فارسی شباهت داره و این نشوندهنده فرهنگ و مودب بودن هر دو کشوره.

بیان رسمی و عامیانه در زبان آلمانی
در زبان آلمانی دو نوع بیان برای خطاب دیگران وجود داره.

آلمانی کلماتی داره که توی زبان انگلیسی معادل نداره.

یکی از ویژگی‌های زبان‌آلمانی اینه که مهارتش در خلق کلمات جدید و زیاد تخصصی عمل میکنه. مثلا توضیح و تشریح اشیا رو خیلی دقیق‌تر از معادل‌های انگلیسی معرفی می‌کنه. مثلا کلمه‌ Schadenfreude به معنی خوشحالی ناشی از بدبختی کسی دیگه اس. که چنین تعریفی از یه کلمه توی زبان دیگه ای وجود نداره.

گویش‌های آلمانی هر منطقه با منطقه دیگه متفاوته.

درسته که زبان آلمانی توی کشور های مختلف با هم تفاوت داره اما جالبه بدونین اگه شما توی خود آلمان هم به هر منطقه ای که سفر کنین، با گویش ویژه‌ای از زبان آلمانی روبرو میشین. که ممکنه کلی تعجب کنین چون به احتمال زیاد از قبل آمادگی شنیدن اون رو ندارین. خیلی جالبه اما یه ضرب المثلی وجود داره که مردم به طنز، به نوعی لهجه و گویش باواریایی میگن که یعنی «نوعی آلمانی که آلمانی‌ها هم اون رو نمیفهمن».

توی زبان آلمانی تمام اسم ها با حروف بزرگ شروع میشن.

اگه برای اولین بار یه متن آلمانی رو نگاه کنین قطعا با تعداد زیادی حروف بزرگ رو به رو میشین. اما خوبه که اینو بدونین فرقی نمیکنه که اسم ها توی چه موقعیتی باشه و تحت هر شرایطی همه اسم ها باید با حروف بزرگ شروع بشن. البته این موضوع نکته بدی نیست چون توی پیچیدگی های زبان آلمانی شما میتونین به راحتی کلمات رو توی متن ها تشخیص بدین.

چرا زبان آلمانی ؟؟؟

بیشتر از 120 میلیون نفر توی کشورهای اتریش، آلمان، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، سوییس، شمال ایتالیا و حتی شرق فرانسه هم به زبان آلمانی صحبت میکنن. البته زبان آلمانی خارج از این مناطق هم طرفدارای زیادی داره. طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2015 تعداد افرادی که توی دوره های آموزش زبان آلمانی شرکت کردن حدود نیم میلیون بیشتر از سال قبل شده. علاوه بر این آلمانی جزو ده زبان محبوب دنیا محسوب میشه. پس تعجبی نداره اگه خیلی ها مثل شما دوست داشته باشن که این زبان رو یاد بگیرن. پس باید عجله کنین تا از بقیه عقب نمونین.

آموزش آلمانی در سپانو

همونطوری که اول همین نوشته بهتون گفتم شما برای یادگرفتن زبان آلمانی میتونین از راه های مختلفی مثل اپلیکشن ها، پادکست ها و یا وب سایت ها استفاده کنین. درسته که این روش ها جواب میده ولی اینو بدونین که همیشه نمیتونه راه حل مناسبی باشه. چون معایبی هم داره مثلا آموزش 100 درصدی به شما نمیده و نیازمند تلاش خیلی زیادی از طرف شماست. و یا اینکه اگه سوالی داشته باشین نمیتونین از کسی بپرسین.

اما شرکت کردن توی کلاس ها تمام این مشکلات رو برطرف میکنه. پس اگه میخواید آلمانی رو عالی یاد بگیرین حتما به سپانو مراجعه کنین. سپانو یه آموزشگاه زبان توی شمال کشوره که هر زبانی رو به شما توسط اساتید حرفه ای و کاربلد آموزش میده. پس اگه تصمیم به یادگیری زبان آلمانی گرفتین میتونین با خیال راحت به ما مراجعه کنین و توی کلاس های ما ثبت نام کنین. شما توی سپانو میتونین انواع زبان ها از جمله آلمانی، ترکی استانبولی، انگلیسی، روسی، فرانسوی و حتی زبان های دیگه رو یادبگیرین.

اما قبل از ثبت نام میتونین با این شماره تماس بگیری و سوالاتتون رو در مورد کلاس ها از ما بپرسین.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونین این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع بشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید