بخش های مختلف آزمون آیلتس

 
بخش های مختلف آزمون آیلتس
برای مهاجرت به کانادا و کشور های انگلیسی زبان باید به سوالات بخش های مختلف آزمون آیلتس پاسخ دهید. برا یشرکت در دوره های آمادگی آزمون آیلتس و آزمون های آزمایشی ماک به سپانو مراجعه کن.

آزمون آیلتس


همانگونه که میدانید آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی است. این آزمون به دو صورت جنرال و آکادمیک برگزار می شود. اعتبار این آزمون 2 سال است و شامل قسمت های مختلفی می باشد. شما برای مهاجرت به هر کشوری باید نمره مخصوصی را در هر قسمت به دست بیاورید. در ادامه مطلب درمورد این قضیه برایتان شرح خواهم داد. پس حتما تا آخر این نوشته را بخوانید.

نکات مهم درمورد آزمون آیلتس:

قبل از هر چیزی شما باید چند نکته ضروری را درمورد آزمون آیلتس بدانید. نکته اول اینکه برای شرکت در این آزمون هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. و همچنین هیچ ضرورتی وجود ندارد که شما در کلاس خاصی شرکت کنید اما این را بدانید که باید زبان انگلیسی تان در سطح بالایی باشد. و حداقل حدود 4_3 ماه قبل از آزمون تکنیک هایش را تمرین کنید تا بتوانید در این آزمون پیروز شوید. پس برای دریافت یک نمره عالی احتیاج به کلاس های آمادگی آیلتس دارید. شما برای تقویت زبان انگلیسی تان و یادگرفتن هر زبان دیگری میتوانید به سپانو مراجعه کنید. ( درمورد آموزشگاه سپانو در انتهای این مطلب بخوانید.)

نکته بعدی که وجود دارد این است که شما در این آزمون مردود نمی شوید بلکه نمره شما کم و زیاد می شود. یعنی اینکه حتی کسب نمره 1و یا صفر هم به معنای رد شدن شما نیست. هر کشوری نمره خاصی را برای مهاجرت مدنظر دارد و شما برای ورود به آن کشور باید نمره مورد نظر یا بالاتر از آن را کسب کنید. البته این را بدانید که هیچ کشوری نمره 1یا 2 را از شما نمی پذیرد. پس برای دریافت نمره خوب از این آزمون باید تلاش کافی داشته باشید.

قسمت های مختلف در آزمون آیلتس :

آزمون آیلتس توانایی شما را در چهار بخش ارزیابی می کند: listening, reading, writing, speaking. این آزمون کمتر از 3 ساعت به طول می انجامد. هر قسمت از آزمون آیلتس مدت زمان محدودی را شامل می شود. و شما باید به سوالات مربوطه در این مدت پاسخ دهید.

آزمون بخش شنیداری (IELTS listening test)

آزمون شنیداری، بخش اول آزمون آیلتس است و حدود 30 دقیقه طول می کشد. در این قسمت از آزمون 40 سوال وجود دارد که شما می توانید هر کدام را انتخاب کنید: چند گزینه ای (Multiple choice)، تطبیقی (Matching)، نموداری یا دیاگرامی، جای خالی (Note completion)، تکمیل جدول، تکمیل خلاصه یا جواب های کوتاه.

بخش شنیداری آزمون آیلتس
بخش شنیداری آزمون آیلتس شامل 40 سوال است که شما باید در مدت 60 دقیقه به آن ها پاسخ دهید.

باید بدانید که نوار امتحان Listening فقط یکبار پخش می‌شود. شما قبل از پخش نوار فرصت دارید تا سؤالها را مرور کنید. و پس از پایان یافتن هر بخش، میتوانیدجواب های خود را بازبینی نمایید. پاسخ ها حتما باید در دفترچه سوالات نوشته شود. البته شما بعد از پایان گرفتن نوار ده دقیقه فرصت دارید تا جوابها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه خود منتقل نمایید.

این بخش از آزمون شامل چهار بخش است. دو بخش اول شامل موضوعاتی اجتماعی است و مکالمه بین دو یا چند نفر می‌باشد. و در ادامه، دو بخش دوم شامل موضوعاتی دانشگاهی است. در واقع یک مکالمه حداکثر چهار نفره و یک کنفرانس، تشکیل دهنده این بخش ها هستند.

آزمون بخش ریدینگ (IELTS reading test)

این بخش از آزمون حدود 60 دقیقه طول می کشد. در این بخش توانایی شما در دریافت معنای یک متن، مفاهیم و منظور نویسنده ارزیابی میشود. باید بدانید که در این بخش برخلاف بخش قبلی، شما زمان اضافه تری برای انتقال جواب ها به پاسخ نامه ندارید. بخش ریدینگ آزمون آیلتس به دو قسمت تقسیم می شود. بخش آکادمیک که شامل متن هایی طولانی از کتاب ها، مجلات و روزنامه هاست. و همچنین بخش جنرال که شامل متون عمومی کوتاهی درمورد موضوعاتی است که بطور روزمره با آنها سرو کار داریم.

آزمون بخش نوشتاری (IELTS writing test)

سومین بخش آزمون آیلتس، بخش نوشتاری است. این بخش نیز حدود 60 دقیقه زمان می برد و مثل بخش ریدینگ به دو قسمت آکادمیک و جنرال تقسیم می شود. خود آزمون آکادمیک writing شامل دو سوال است. در سوال اول به شما یک دیاگرام، نمودار یا جدول می دهند و از شما می خواهند که درمورد آن توضیح دهید یا آن را خلاصه کنید. یا حتی ممکن است از شما بخواهند که یک اتفاق را توصیف کنید. اما در سوال دوم بخش آکادمیک از شما می خواهند که یک متن (essay) در پاسخ به یک موضوع یا مشکل که به شما ارائه می کنند بنویسید.

بخش نوشتاری آزمون آیلتس
بخش نوشتاری آزمون آیلتس شامل دو بخش جنرال و آکادمیک است.

بخش جنرال نوشتاری این آزمون هم شامل دو سوال است: در سوال اول شما را در موقعیتی قرار می دهند و از شما می خواهند یک نامه یا متن (letter) برای توصیف وضعیت پیش آمده بنویسید. و در بخش دوم متنی را در مورد یک موضوع خاص یا یک مشکل بنویسید و نظر خود را نسبت به آن موضوع بیان کنید.

آزمون بخش گفتاری (IELTS speaking test)

کم کم به انتهای این آزمون نزدیک می شوید. بخش speaking قسمت انتهایی آزمون است. آزمون بخش گفتاری آزمونی دوبخشی است که بین 11 تا 14 دقیقه طول می کشد. از داوطلبان بصورت انفرادی توسط یک فرد متخصص مصاحبه می شود. این را بدانید که مصاحبه شما ضبط می شود. در بخش اول این آزمون، مصاحبه کننده از شما سوالاتی ساده در مورد خودتان می پرسد. این کار برای این است تا شما را برای بخش دوم آماده کند و اصطلاحا کمی از ترس شما بکاهد! سوالاتی عمومی در مورد خانواده، خودتان، تحصیلاتتان، علایق شخصی تان و چیز هایی از این دست موضوعات پرسیده می شود.

در بخش دوم که بین 3 تا 4 دقیقه طول می کشد مصاحبه کننده یک کارد (task card) و از شما می خواهد که راجب آن بین 1 تا 2 دقیقه صحبت کنید.قبل از شروع به صحبت کردن، اجازه دارید تا حدود 1 دقیقه فکر کنید.

موفقیت در آزمون آیلتس

اگر این مطلب را تا اینجا خوانده باشید حتما خودتان متوجه شده اید که یکی از مهمترین عوامل کسب موفقیت و نمره خوب در امتحان IELTS، نحوه مطالعه برای چنین امتحانی است. چون اگر سطح اطلاعات زبانی شما به اندازه کافی نباشد، شرکت کردن در این آزمون فایده ای ندارد. زیرا وقت و هزینه اضافی صرف کرده اید. پس بهتر است قبل از شرکت در آزمون زبان انگلیسی تان را تقویت کنید. شما میتوانید این کار را به سپانو بسپارید. سپانو یک مرکز آموزش زبان در استان گیلان و در شهر رشت است که شما میتوانید در آن به آموزش زبان های انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی، فرانسوی و زبان های دیگر بپردازید.

برگزاری دوره های آمادگی آیلتس در رشت

خوب است بدانید سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش است. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشید. و در کلاس های آمادگی آزمون آیلتس در سپانو شرکت کنید. اما قبل از آن باید در سایت بالا ثبت نام کنید تا تعیین سطح خود را بنا به درخواست خودتان به صورت حضوری یا تلفنی انجام دهید. همچنین شما میتوانید با توجه به فرصت یادگیری تان در کلاس های گروهی یا خصوصی ما شرکت کنید.

اگر سوالی درمورد نحوه برگزاری کلاس ها دارید میتوانید با این شماره تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونین این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که صفحه اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را دنبال کنید تا از اخبار ما با خبر باشید.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید