همه چیز درمورد آزمون آیلتس !!

 
همه چیز درمورد آزمون آیلتس !!
درمورد نحوه و مکان برگزاری آزمون آیلتس اینجا بخوانید. برای شرکت در آزمون های آزمایشی ماک آیلتس به سپانو بیا.

آزمون آیلتس چگونه آزمونی است؟

آیلتس (IELTS) که برگرفته از سرواژگان (International English Language Testing System) به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی است. که توسط 9000 موسسه در 130 کشور جهان برای مقاصد تحصیل، مهاجرت و کار در کشورهای دیگر پذیرفته شده است. هر سال بیش از 5/2 میلیون نفر در این آزمون شرکت می­‌کنند. باید بدانید که نمره دریافتی شما در این آزمون با توجه به مقصد مهاجرت شما متفاوت است که در ادامه مطلب بیشتر برایتان شرح خواهم داد. پس تا انتهای این نوشته همراه باشید.

آیلتس یا تافل؟؟

حتما تا به حال درمورد آزمون تافل زیاد شنیده اید. اما باید بدانید که آیلتس در واقع آزمون بریتانیایی است و در برابر آزمون آمریکایی تافل قرار می‌گیرد. این دو آزمون تفاوت های ساختاری زیادی نسبت به هم دارند. و کسانی که قصد مهاجرت دارند باید هنگام انتخاب کشور مقصد بین این دو آزمون، اولویت‌بندی کنند.

  داشتن مدرک یکی از آزمون های تافل و آیلتس برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور دیگری را دارند، یا افرادی که میخواهند برای کار به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند، لازم است. البته باید بدانید که هردو آزمون در حال حاضر در دنیا به عنوان معیار مورد قبول پذیرفته شده اند. و میتوانند به طور دقیق مهارت شما را در زبان انگلیسی امتحان کنند. اما همانگونه که در قسمت بالا خواندید این دو آزمون و مدرک شان، در روش، ساختار و معیار تدریس متفاوت هستند. و شما بر اساس هدفتان باید یکی از این دو را انتخاب کنید.

آزمون آیلتس به دو صورت جنرال و آکادمیک برگزار می شود.
شما با دریافت مدرک آیلتس میتوانید در یک کشور انگلیسی زبان مشغول به کار یا تحصیل شوید.

آکادمیک یا جنرال؟

آزمون آیلتس به دو صورت مختلف برگزار می شود. آزمون IELTS آکادمیک ( دانشگاهی) و یا IELTS General ( عمومی). آیلتس آکادمیک برای کسانی مناسب است که قصد دارند در یک دانشگاه تحصیل خود را در مقطع کارشناسی یا مقاطع بالاتر ادامه دهند. و یا اینکه در یک سازمان یا شرکت حرفه ای واقع در یک کشور انگلیسی زبان مشغول به کار شوند. اما آیلتس جنرال برای افرادی است که میخواهند در مقاطع تحصیلی پایین تر به تحصیل بپردازند و یا در یک کشور انگلیسی زبان کار کنند یا به آن کشور مهاجرت کنند.

مدت اعتبار آزمون آیلتس؟

از زمانی که شما مدرک آیلتس را دریافت می کنید، این مدرک تا دو سال اعتبار دارد. به همین دلیل اگر شما نیاز به ارائه آن به دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی و یا مهاجرتی دارید باید در طی این دو سال آن را ارائه دهید. در غیر این صورت مدرک شما باطل خواهد شد زیرا مهلت این مدرک قابل تمدید نیست. و شما برای دریافت دوباره مدرک باید در آزمون شرکت کنید و حد نساب نمره را دریافت کنید. دلیل این اعتبار کوتاه مدت این است که سازمان های برگزار کننده این آزمون معتقدند که بعد از این دو سال ممکن است شخص دچار فراموشی شود و از آنجا که ماهیت زبان فرار است نیاز به اثبات سطح زبان آموز وجود دارد.

سطح بندی نمرات آزمون آیلتس:

اگر کسی در این آزمون نمره 0 تا 2 را دریافت کند یعنی هیچ توانایی برای استفاده از زبان بیش از چند جمله کوتاه را ندارد. و مشکلات زیادی در فهم انگلیسی گفتاری و نوشتاری دارد. اما نمرات 3 تا 5 درآزمون به این معنی است که این شخص دارای قابلیت ابتدایی و محدود است. چنین فردی مشکلات مکرر در فهم و بیان منظور دارد و تنها مهارت های نسبی را در این زبان داراست. لازم به ذکر است که نمرات زیر3 یا 4 در هیچ دانشگاه و یا کشوری قابل پذیرش نیستند و شما برای مهاجرت احتیاج به نمرات بالاتری از این آزمون دارید.

آزمون آیلتس شامل بخش های مختلفی می باشد.
نمرات شما در آزمون آیلتس سطح زبان انگلیسی تان را مشخص می کند.

نمره 6 یا 7 یعنی که فرد توانایی آن را دارد که از پس زبان پیچیده برآید و استدلال‌های جزئی نگرانه را درک کند. و در آخر نمره 8 یا 9 چیزی جز این نیست که فرد مهارت کاملاً کاربردی زبان را داراست و میتواند از پس مباحث پیچیده و مشروح به خوبی برآید. لازم است بدانید که شما برای مهاجرت به هر کشوری باید حداقل نمره را در بخش های مختلف این آزمون دریافت کنید و این نمره در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است. البته هرچقدر که نمره شما در این آزمون بیشتر باشد، شما شانس بیشتری برای قبولی در دانشگاه ها و همچنین مهاجرت دارید.

بخش های مختلف آزمون آیلتس

این آزمون شامل بخش های مختلف قبیل بخش شنیداری(Listening)، نوشتاری( writing)، گفتاری(speaking)، و خوانداری (reading) می باشد. و شما برای مهاجرت و ورود به هر کشوری باید حد نساب نمره مربوط به آن کشور را در بخش های مختلف به دست آورید. 

برای دریافت مدرک آیلتس باید چه کاری انجام دهم؟

شما قبل از شرکت در آزمون آیلتس باید زبان خود را به سطح بالایی برسانید تا شانس قبولی شما در این آزمون افزایش یابد. اما نگران نباشید چون ما برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم. ما در سپانو به شما در طی کردن این مسیر سخت کمک میکنیم تا با خیال راحت به هدف خود برسید. سپانو یک مرکز آموزش زبان در استان گیلان و در شهر رشت است که شما میتوانید در آن به آموزش زبان های انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی، فرانسوی و زبان های دیگر بپردازید.

خوب است بدانید سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش است و شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید. و در کلاس های آمادگی آزمون آیلتس در سپانو شرکت کنید. اما قبل از آن باید در سایت بالا ثبت نام کنین تا تعیین سطح خود را بنا به درخواست خودتان به صورت حضوری یا تلفنی انجام دهید.

البته اگر شما مدت زمان محدودی برای دریافت مدرک و مهاجرت دارید میتوانید در کلاس های خصوصی ما شرکت کنید. و در کوتاه ترین زمان برای این آزمون سرنوشت ساز آماده شوید. در غیر اینصورت میتوانید در کمال آرامش دوره زبان خود را در کلاس های گروهی ما بگذرانید.

اگر سوالی درمورد نحوه برگزاری کلاس ها دارید میتوانید با این شماره تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید