​آزمون TCF چیست؟

 
​آزمون TCF چیست؟
مدرک آزمون TCF چه کاربردی دارد؟ چگونه میتوانم در این آزمون شرکت کنم؟ نمره قبولی در این آزمون چقدر است؟ چگونه میتوانم نمره قبولی بگیرم؟

همه چیز درمورد آزمون TCF

 

آزمون TCF مخفف کلمه Test de connaissance du français به معنی تست دانش فرانسه است. این آزمون هرماه از سمت دانشگاه‌های خصوصی و دولتی کشور فرانسه، برگزار می شود. این آزمون، مختص دانشجویان بین‌المللی است که قصد تحصیل در فرانسه در مقطع لیسانس به زبان فرانسوی را دارند. هر دانشگاه موظف است با توجه به ظرفیت درنظر گرفته‌شده برای این دانشجویان، نسبت به پذیرش آنان بر اساس نتایج آزمون TCF اقدام نماید.

چرا آزمون TCF :

شما قبل از شرکت در اینآزمون و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در این مورد باید بدانید که کاربرد این آزمون برای شما چه خواهد بود؟ و همچنین لازم است بدانید که چرا باید در این آزمون شرکت کنید و فایده این آزمون چیست؟ کاربردها و مزایای آزمون TCF به طور کلی به شرح زیر است:

  • اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های کشور فرانسه در مقطع لیسانس را دارید باید بدانید که شما برای تحصیل در هر رشته ای لازم است تا مدرک آزمون TCF را داشته باشید. داشتن نمره قبولی عالی در این آزمون کمک بسیار زیادی به شما می‌کند تا در دانشگاه‌های تراز اول مشغول به تحصیل شوید.
  • حتی اگر به قصد تحصیل مهاجرت می کنید باید بتوانید در آن کشور مشغول به کار هم شوید. داشتن نمره قبولی در آزمون TCF، به شما در پیدا کردن فرصت‌های شغلی بهتر نیز کمک میکند. به عبارت دیگر قبولی در این آزمون باعث می‌شود که شما به شرکت‌های برتر در کشور فرانسه نشان دهید که سطح ارتباطی پیشرفته ای دارید. در این صورت شما میتوانید در این شرکت ها مشغول به کار شوید.
  • شما برای دریافت ویزا، نیاز به ارائه مدرک زبان معتبر دارید تا قدرت زبان فرانسوی خود را اثبات کنید. و ازآنجا که مدرک آزمون TCF از اعتبار بالایی برخودار است، شما با داشتن این مدرک هیچ نگرانی نخواهید داشت.

شرایط و قوانین آزمون TCF

همانطور که میدانید همه آزمون ها شرایط معمولی را دارند که لازم است حتما رعایت شوند. اما این آزمون علاوه بر این شرایط، شرایط و قوانین مخصوص دیگری نیز دارد که در ادامه باهم میخوانیم:

  • این آزمون برای تمامی سنین مجاز است به‌شرط اینکه قوانین مربوط به آن رعایت شده باشند.
  • اگر قصد تحصیل، کار و زندگی در فرانسه را داشته باشید، واجد شرایط این آزمون محسوب می شوید.
  • همراه داشتن اصل پاسپورت الزامی است.( کپی پاسپورت مقبول نیست). همچنین باید تاریخ انقضای آن مهلت داشته باشد.
  • همراه داشتن اسکن و اصل مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی الزامی است.
  • شما قبل از شرکت در آزمون باید فارغ‌التحصیل در مقطع دبیرستان باشید.
  • اگر جزء اتباع فرانسه باشید اما دوره‌ی دبیرستان خود را در خارج از کشور فرانسه گذرانده باشید، می‌توانید در آزمون TCF شرکت کنید.
  • همانگونه که در ابتدای مطلب خواندید این آزمون مختص دانشجویان بین‌المللی است که قصد تحصیل در فرانسه را دارند. پس افرادی که تابعیت کشور فرانسه را داشته باشند، مجاز به شرکت در آزمون TCF نیستند. اگر تابعیت کشور فرانسه یا کبک کانادا را داشته باشید اما سه سال آخر دبیرستان را در این کشور نگذرانده باشید، همچنان جزء افراد واجد شرایط هستید. و اگر هنگام تولد تابعیت کشور فرانسه را گرفته باشید و سپس با تایید وزارت خانه این کشور، از تابعیت آن خارج شده باشیدهم، شرایط شرکت در آزمون TCF را دارید.
آزمون TCF یا تست دانش فرانسه
آزمونTCFمختص دانشجویان بین‌المللی است که قصد تحصیل در فرانسه و در مقطع لیسانس به زبان فرانسوی را دارند.

نمره‌­ی قبولی آزمون TCF :

این آزمون در شش سطح A1 تا C 2 برگزار میشود. و حداقل نمره 100و حداکثر نمره کسب‌شده توسط دانشجو 699 است. همانطور که میدانید در اکثر آزمون ها اعم از آزمون آیلتس و یا آزمون گوته زبان آلمانی قبول یا رد شدن در آزمون معنایی نخواهد داشت. اما اکثر دانشگاه های معتبر نمرات پایین تر حد مجاز را قبول نمی کنند. برای مثال برای قبولی در دانشگاه‌های مطرح فرانسه باید نمره C1 را کسب کنید. البته دقت داشته باشید که نمره موردنظر برای هر رشته‌ای و متناسب با هر دانشگاهی ممکن است متفاوت باشد.

نمره این آزمون چه زمانی اعلام میشود؟

زمان اعلام نتایج به شما، با توجه به اینکه چه دانشگاهی را انتخاب کرده باشید متفاوت خواهد بود وشما میتوانید به زمان‌بندی داده‌شده در فرم تأییدیه ثبت‌نام خود اکتفا کنید. لازم است بدانید که نمرات، به دانشگاه‌های انتخاب شده توسط شما ارسال می‌شوند. اما مدت‌زمانی نیز طول خواهد کشید تا نمرات دانشجویان شرکت‌کننده در آزمون TCF به فرم کاغذی منتشر شود. این مدت معمولا 15 روز طول میکشد. داوطلبانی هم که به صورت آنلاین آزمون داده اند، بلافاصله بعد از اتمام آزمون، میتوانند نمرات غیررسمی خود را مشاهده کنند. اما نمرات رسمی آن ها در طی همان 15 روز قابل‌دسترسی است.

مهلت اعتبار آزمون TCF چقدر است؟

آزمون های TCF دارای انواع مختلفی می باشد. اما در حالت کلی اعتبار مدرک انواع آزمون TCF به مدت دو سال پس از شرکت در آزمون های TCF می باشد. یعنی افراد بعد از شرکت در آزمون های TCF و دریافت انواع مدرک TCF حداکثر دو سال فرصت دارند تا مدرکی را که دریافت کردند به یک موسسه آموزشی یا دانشگاه فرانسوی زبان ارائه کنند تا پذیرش تحصیلی مربوطه را دریافت کنند.

قبل از شرکت در آزمون TCF باید چه کار کنم؟

شما قبل از شرکت در آزمون TCF لازم است تا زبان فرانسوی را به طور کامل فرا بگیرید. برای این کار لازم است تا ابتدا در یک آموزشگاه معتبر ثبت نام کنید. زیرا زمانی که خودتان شروع به یادگیری در خانه می کنید یادگرفتن این زبان تازه برایتان کسل کننده خواهد شد. همچنین مدت زمان یادگیری شما بسیار طولانی می شود و شما نمیتوانید به تمام نکات این آزمون مسلط شوید. اما این مسیر با شرکت در کلاس های آموزش زبان بسیار هموار و آسان تر خواهد شد. ما برای انجام این کار آموزشگاه سپانو را به شما معرفی میکنیم.

شما درآموزشگاه سپانو میتوانید علاوه بر زبان فرانسوی، زبان های آلمانی، انگلیسی، روسی، ترکی استانبولی و زبان های دیگر را آموزش ببینید و از یادگرفتن زبان لذت ببرید. اما قبل از ثبت نام اگر سوالی در مورد چگونگی برگزاری کلاس ها دارید میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید