​برای تقویت زبان آلمانی داستان کوتاه بخوانید.

 
​برای تقویت زبان آلمانی داستان کوتاه بخوانید.
چرا داستان کوتاه میتونه به تقویت زبان آلمانی شما کمک کنه؟ چه داستان های کوتاهی برای من مناسبه؟ چطوری میتونم آلمانی رو یادبگیرم و مسلط بشم؟

معرفی چند داستان کوتاه مفید برای تقویت زبان آلمانی :

یکی از مهم ترین راهکارها برای تقویت مهارت خوانداری تون در هر زبانی مثل آلمانی خوندن کتاب، داستان کوتاه و در حالت کلی تمرین خوندنه. چون با توجه به ضرب المثل « کار نیکو کردن از پر کردن است. » شما هر کاری رو که بیشتر تکرار کنین، بیشتر بهش مسلط میشین و انجام دادنش براتون راحت تر میشه.

پس اگه دوست داری سطح مهارت خوانداری زبان آلمانیت رو بالا ببری باید حسابی تمرین کنی. اما نگران نباش. چون من توی این مطلب بهت چند تا داستان کوتاه معرفی میکنم که با مطالعه اونا میتونی پله های موفقیت رو هر چه سریع تر بالا بری. البته همین اول بهت بگم که برای نتیجه گرفتن باید وقت کافی صرف کنی و مطالعه هر روزه و مداوم داشته باشی.

داستان های کوتاه به زبان آلمانی :

خوندن داستان کوتاه برای شما تازه واردها خیلی مفیده. چون مدت کوتاهی طول میکشه و برخلاف رمان ها و کتاب های طولانی در هر زمان و هر مکانی میتونین اون ها رو بخونین. همچنین صراحت و سادگی زبان توی این داستان ها مهارت خوندن شما گسترش میده. علاوه بر این میتونه تاثیر خیلی خوبی روی گرامر بذاره و دایره لغات شما وسیع کنه. همچنین چون این داستان ها کوتاه هستن، شما رو خیلی زود به نتیجه نهایی میرسونن و در شما انگیزه ادامه دادن رو به وجود میارن.

داستان Das Märchen اثر گوته

این داستان درمورد یه ناخدای کشتی هستش که ارواح رو میبینه. اما این داستان درنهایت تبدیل به داستان یه عشق غیرممکن میشه و بعد جادویی به وجود میاد که این عشق رو ممکن میکنه. مفهوم ان داستان خیلی عمیقه اما زبان نوشتاری اون خیلی آسون و روونه. کلمات و نکات گرامری این داستان هم شامل توصیف چشم اندازها، زمان حال کامل و لغات مرتبط با حرکات و موقعیت هاست. گوته یه نویسنده بزرگه و اگه به دلیل پیچیده بودن لحن گفتاری اون، نوشته هاش رونمی پسندید، این داستان مقدمه مناسبی برای آشنا شدن با ایشونه.

موسیقیدانان شهر برمن اثر برادران گریم

داستان کوتاه زبان آلمانی
خوندن کتاب وداستان های کوتاه میتونه کمک زیادی به تقویت مهارت خوانداری زبان آلمانی شما کنه.

این داستان کوتاه آلمانی به 160زبان دنیا ترجمه شده. این داستان شاعرانه، در مورد یه الاغ، یه سگ، یه گربه و یه خروسه که دیگه برای صاحب شون مفید نیستن. بعد ازاینکه متوجه این قضیه میشن، احساس میکنن که ممکنه با سرنوشت ناخوشایندی روبرو بشن. پس باهم تصمیم میگیرن که به شهر «برمن» برن. بعد هم تصمیم میگیرن که به عنوان یه موسیقیدان توی این شهر زندگی کنن. داستان این کتاب رویدادهای غیر منتظره ایه که اوضاع رو به هم میریزه ولی در نهایت پندهای زیادی بهشون میده.

این داستان کوتاه آلمانی ابزاری فوق العاده برای یادگیری مکالمه ساده در زبان آلمانیه چون گفت وگوهای زیادی داره و همچنین زبان و لحن نوشتاری این کتاب به اندازه ی کافی ساده اس و میتونه برای مبتدی ها خیلی مناسب باشه.

 ماهیگیر خوشحال از هاینریش بُل

هاینریش بل یکی از بزرگترین نویسندگان آلمانیه و از معدود کسایی هستش که جایزه ی نوبل ادبیات رو برنده شده. این داستان درمورد ماهیگیریه که با یه تورسیت در مورد کار صحبت می کند که پاسخی به زمینه های خاصی در تاریخ آلمانه. ماهیگیر به توریست میگه که او درروز قبل ماهی های زیادی صید کرده در حالی که میتونست تمام طول روز زیر آفتاب بشینه و استراحت کنه. توریست بهش میگه که هر آدمی باید هرروز بیرون بره تا بتواند ثروتمند بشه اما ماهیگیر در آخر داستان درس خوبی به توریست میده. این داستان در عین حال که قوی و پر مفهومه، ساده هم هست. این داستان میتونه به تقویت زمان آینده و لغات شما کمک زیادی کنه. متن ساده ای هم که داره، میتونه برای تمرین داستان نویسی خیلی مفید باشه.

کتاب خواندن برای تقویت زبان آلمانی
کتاب ماهیگیر خوشحال میتونه به تقویت زمان آینده و لغات زبان آلمانی شما کمک زیادی کنه.

کتاب « Skorpion» عقرب اثر کریستا رینیگ

عقرب داستان مردی رو شرح میده که احساس میکنه به خاطر ظاهرش از جامعه ترد شده. در طول داستان، این مرد در حالی که توی شهر قدم میزنه سعی میکنه تا افراد زیادی رو قانع کنه که اون رو برخلاف ظاهرش بپذیرن. این داستان شما رو احساساتی میکنه و میتونه قلب شما رو تحت تاثیر قرار بده. داستان عقرب علاوه بر اینکه پند های اخلاقی و ارزشی زیادی داره، به شما آموزش میده که چطوری چهره افراد مختلف رو به جالب ترین روش توصیف کنین.

چرا داستان کوتاه آلمانی ؟؟؟

همونطوری که اول این مطلب بهتون گفتم چون برای خوندن داستان کوتاه مدت خیلی کمی احتیاج دارید، این روش یادگرفتن آلمانی رو براتون آسون تر میکنه. اما نکته اصلی اینجاس که ما با احساساتمون مطالب بیشتری یاد میگیریم تا با مغزمون. احساساتی که موقع خوندن مطالب در وجودمون رشد میکنه، مدت زمان بیشتری توی ذهن ما میمونه و همچنین علاقه و انگیزه برامون به وجود میاره. علاوه بر این توی مدت زمان کوتاهی میتونه ما رو خیلی سرگرم کنه و در عین حال بهمون آموزش بده.

اما حواستون باشه که تمرین کردن توی خونه در کنار شرکت توی کلاس های زبان جواب میده و به تنهایی کار ساز نیست. همونطوری که فقط شرکت کردن توی کلاس ها جوابگو نیست. پس برای موفقیت در زبان آلمانی باید در کنار تمرین و تکرار، در کلاس های مربوطه هم شرکت کنین.

کجا میتونم آلمانی یاد بگیرم؟

اگه دوست داری زبان آلمانی رو یاد بگیری و یا ادامه بدی بهت پیشنهاد میکنم که به آموزشگاه سپانو مراجعه کنی. سپانو یه آموزشگاه زبان توی شمال کشوره که میتونه هر زبانی رو به شما آموزش بده. پس هر موقع تصمیم به یادگرفتن زبان آلمانی گرفتین میتونین با خیال راحت به ما مراجعه کنین و توی کلاس های ما ثبت نام کنین. شما توی سپانو میتونین انواع زبان ها از جمله آلمانی، ترکی استانبولی، انگلیسی، روسی، فرانسوی و حتی زبان های دیگه رو یادبگیرین. همچنین سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش هم هست و شما میتونین برای شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس به ما مراجعه کنین. اما قبل از ثبت نام میتونین با این شماره تماس بگیری و سوالاتتون رو در مورد کلاس ها از ما بپرسین.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید