انواع آزمون DELF فرانسه

 
انواع آزمون DELF فرانسه
چرا دریافت مدرک آزمون DELF لازم است ؟ انواع مختلف این آزمون چیست و چگونه برگزار می شود؟ برای آموزش زبان فرانسوی چه کار باید انجام دهم؟

آزمون DELF فرانسه چگونه است؟


امروزه زبان فرانسه تقریبا در 50 کشورمختلف از جمله کانادا به عنوان یک زبان رسمی است. بیشتر از 200 میلیون نفر در پنج قاره با استفاده از این زبان با هم صحبت می کنند. همچنین این زبان، زبان رسمی سازمان ملل، صلیب سرخ و بسیاری دیگر از سازمان های بین المللی است. پس اگر در حال یادگرفتن زبان فرانسه هستید و قصد مهاجرت، کار یا تحصیل در یکی از کشورهای فرانسه زبان را دارید، آزمون DELF برای شما لازم است.

آزمون DELF چیست؟

DELF یا Diplôme d’études en langue française آزمونی است که زبان آموزان فرانسوی برای مهاجرت و یا کار و تحصیل در کشورهای فرانسوی به آن احتیاج دارند. نمره این آزمون سطوح مختلفی را شامل می شود. همچنین بخش های مختلفی دارد که نمره شما را تعیین می کند.

انواع آزمون های DELF
زبان آموزان فرانسوی برای مهاجرت و یا کار و تحصیل در کشورهای فرانسوی به آزمون DELF احتیاج دارند.

انواع آزمون DELF:

قبل از هر چیز باید بدانید که این آزمون انواع مختلفی دارد. و شما باتوجه به سطح، سن، تحصیلات و در حالت کلی شرایط خودتان در یکی از این موارد شرکت می کنید. با من همراه باشید تا بدانید که کدامیک از این موارد برای شما مناسب است.

1- آزمون DELF عمومی (DELF tout public):

نسخه عمومی آزمون DELF مخصوص بزرگسالان است. این نوع از آزمون دارای 4 سطح A1، A2،B1، B2 است. سطوح A برای افراد مبتدی و B به افرادی که کمی به زبان فرانسه آشنایی دارند، اعطا می‌شود. این مدرک آموزش زبان فرانسوی توسط وزارت آموزش و پرورش فرانسه به افراد غیر فرانسوی زبان‌ داده می‌شود.

این آزمون در بیش از 173 کشور جهان برگزار می‌شود و هر 4 مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن را شامل می‌شود. در این نوع آزمون هر کدام از مهارت‌ها 25 نمره دارند و نمره کلی 100 می باشد. آزمون عمومی برای افرادی طراحی شده است که قصد دارند به عنوان یک کاربر عادی از زبان فرانسوی استفاده کنند و احتیاجی به دانش تخصصی ندارند.

2- آزمون DELF ابتدایی (DELF PRIM):

این نوع از آزمون، سطحی‌ترین آزمون آموزش زبان فرانسوی محسوب می‌شود. این آزمون مختص کودکان 7 تا 12 ساله‌ای است که بومی فرانسه نیستند و به زبان فرانسوی هیچ آشنایی ندارند. این آزمون بر خلاف آزمون قبلی، سه سطح A1.1، A1 و A2 دارد و در آن 4 مهارت نوشتاری، شنیداری، گفتاری و دیداری در آن برگزار میشود.

3- آزمون DELF جونیور (DELF JUNIOR):

این نوع آزمون هر 4 مهارت مورد نیاز در آموزش زبان را شامل می‌شود. اما این نوع آزمون مختص نوجوانان مشغول به تحصیل است. و در آن به موضوعات و مثال‌هایی اشاره می‌شود که مورد علاقه نوجوانان و جوانان باشد.

این آزمون هم دارای 4 سطح A1، A2،B1، B2 است. و اگر نوجوانی قصد دارد که در مدارس فرانسه تحصیل کند، باید این مدرک زبان را به دست آورد تا مجوز حضور در کلاس درس در مقاطع راهنمایی و دبیرستان را داشته باشد.

4- آزمون DELF مدرسه‌ای (DELF SCOLAIRE):

این آزمون برای نوجوانانی است که قصد دارند در مدارس و آموزشگاه های خصوصی زبان فرانسه تحصیل کنند. ساختار این آزمون دقیقا مانند آزمون نسخه عمومی (public) است با این تفاوت که موضوعات متناسب با فضای زندگی نوجوانان طراحی شده است. همچنین این نوع آزمون در سه سطح وجود دارد و افراد را در این سه سطح بررسی می کند.

آزمون DELF
آزمون DELF انواع مختلفی دارد که شما با توجه به شرایط خود باید در یکی از آن ها شرکت کنید.

5- آزمون DELF حرفه‌ای (DELF PRO):

این نوع آزمون برای افرادی لازم است که قصد دارند در یک شغل به صورت تخصصی در فرانسه فعالیت داشته باشند. در این نوع آزمون سوالات طوری طراحی می‌شوند که بتواند میزان تسلط فرد به زبان فرانسوی در یک شرایط کاری و مصاحبه‌ای تخصصی بررسی شود. این نوع آزمون نیز شامل چهار سطح A1، A2،B1، B2 می شود.

افراد با هر سطح دانشی از زبان فرانسوی می‌توانند در این نوع آزمون شرکت کنند. اما تنها در صورت گرفتن نمره‌ای بالاتر از 50 میتوانند آن را پشت سر بگذارند. مدرک قبولی از این آزمون از سمت وزارت آموزش و پرورش فرانسه به فرد متقاضی اعطا خواهد شد.

آزمون DALF:

 این نوع مدرک از آزمون ها، بالاترین سطح دیپلم زبان فرانسوی است. این آزمون فقط برای سطوح پیشرفته زبان فرانسوی کاربرد دارد و در سطوح C1 و C2 ارائه می‌شود.

مدت اعتبار این آزمون چقدر است؟

زمانی که شما حد نساب نمره قبولی را در آزمون های DELF و DALF دریافت کنید، دیپلم یا همان مدرک آزمون به شما داده می شود. بعد از آن شما بدون تاریخ انقضا این دیپلم‌های معتبر را در رزومه خود خواهید داشت. یعنی مدرک این آزمون ها اعتباری مادام العمر دارد.

چگونه میتونم مدرک این آزمون ها را دریافت کنم؟

شما برای دریافت مدرک خود، باید ابتدا زبان فرانسوی خود را تقویت کنید. برای این کار باید در کلاس های آموزش زبان شرکت کنید. همچنین این زبان را در خانه بسیار تمرین کند تا کاملا مسلط شوید.

برای آموزش زبان فرانسوی چه کار کنم؟

شما برای آموزش زبان فرانسوی میتوانید به آموزشگاه سپانو مراجعه کنید. شما درآموزشگاه سپانو میتوانید علاوه بر زبان فرانسوی، زبان های آلمانی، انگلیسی، روسی، ترکی استانبولی و زبان های دیگر را آموزش ببینید و از یادگرفتن زبان لذت ببرید. اما قبل از ثبت نام اگر سوالی در مورد چگونگی برگزاری کلاس ها دارید میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را دنبال کنید تا از اخبار ما با خبر باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سپانو مراجعه کنید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید