اعتراض به نمره آیلتس و عواقب آن

 
اعتراض به نمره آیلتس و عواقب آن
در چه صورتی میتوانم نسبت به نمره آزمون آیلتس اعتراض کنم؟ اعتراض به نمره آیلتس تا چه زمانی مهلت دارد؟ برای آمادگی آزمون آیلتس چه کار کنم؟

اگه به نمره آیلتس اعتراض کنم، چه می شود؟

تصور کنید سال ها به این فکر بودید که تغییری اساسی در زندگی خود ایجاد کنید. تغییری که زندگی تان را از این رو به آن رو کند. سال ها درس خواندید و در کلاس های زبان شرکت کردید. بعد به مهاجرت کردن به کشور دیگری فکر کردید. سپس تمام شرایط کشور های مختلف را بررسی کردید تا بالاخره یکی از آن ها را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنید. انتخاب کردید؟؟

حالا که دارید این مطلب را میخوانید، یعنی تصمیم خود را گرفته اید و مقصد نهایی خود را نیز انتخاب کرده اید. اما حتما میدانید که این پایان ماجرا نیست. چون شما راه طولانی در پیش دارید.

چگونه در آیلتس موفق شوم؟

قبل از هر چیز باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. یا اگر هم به این زبان کاملا مسلط هستید در کلاس های آمادگی آیلتس ثبت نام کنید. چون آزمون آیلتس شرایط ویژه ای دارد و شما لازم است برای این آزمون آماده شوید. برای این کار میتوانید در کلاس های آمادگی آیلتس سپانو مراجعه کنید. بعد از گذراندن این کلاس ها، دیگر نگران آیلتس خود نباشید زیرا سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش تهران است. و میتواند کمک بزرگی به موفقیت شما در این آزمون کند. شما میتوانید اطلاعات کلی درمورد سپانو را در انتهای این مطلب بخوانید.

آزمون آیلتس
مدتی بعد از اتمام آزمون آیلتس نمره شما اعلام خواهد شد.

به میانه راه رسیدید.

هنوز راه زیادی تا انتهای مسیر مانده است. اصل قضیه، آزمون آیلتس است. شما باید مدارک لازم برای آزمون را آماده کنید. تمامی مراحل آزمون را پست سر بگذرانید. سپس صحت آزمون از لحاظ تقلب بررسی شود. در صورت نبود مشکل، بعد از گذشتن مدتی نمره شما اعلام خواهد شد.

لازم بدانید که بررسی تقلب در آزمون آیلتس در مدت 2 سالی که مدرک شما اعتبار دارد، بررسی خواهد شد و هر زمانی که تقلب آشکار شود، مدرک باطل خواهد شد.

یک اتفاق غیر طبیعی:

زمانی که نمره خود را مشاهده می کنید، دو حالت ممکن است بری شما رخ دهد:

1) آزمون را خراب کرده اید: در این صورت با مشاهده نمره خود اصلا تعجب نخواهید کرد. اما حتما ناراحت خواهید شد. اصلا نگران نباشید. شما هر چند دفعه ای که بخواهید، میتوانید در آزمون شرکت کنید. اما حواستان باشد که برای دفعه بعد، بهتر و بیشتر تمرین کنید تا اگر خدا بخواهد، قبول شوید.

2) آزمون خود را خوب و عالی دادید و منتظر نمره مد نظرتان هستید. زمانی که نمر خود را مشاهده میکنید احتمالا خوشحال خواهد شد. اما یک استثنا وجود دارد. در بعضی مواقع ممکن است شما با دیدن نمره خود ناراحت و شاید عصبانی شوید. چون نمره شما چیزی نیست که فکرش را می کردید. پس حتما اتفاقی غیر طبیعی رخ داده. حالا باید چه کار کنیم؟؟

اعتراض به نمره آزمون آیلتس:

در این شرایط تنها کاری که از دستتان بر می آید همین است. برای رعایت انصاف در حق آزمون دهندگان، امکان اعتراض به نمره آیلتس برای همه داوطلبان وجود دارد. البته این را هم بدانید که اعتراض به نمره آیلتس رایگان نیست و باید هزینه پرداخت کنید. اما نگران نباشید چون در صورت تغییر نمرات، این هزینه به طور کامل به شما بازگردانده می شود. هزینه برای اعتراض مقدار ثابتی است و افراد باید این مقدار را از موسسه مد نظر جویا شوند. باید بدانید که هزینه اعتراض زمانی که داوطلب برای بازبینی تمام یا یک بخش از آزمون آیلتس درخواست دهد، تغییری نمی کند. اما برای انجام این کار تا مدت محدودی فرصت دارید.

مهلت ثبت اعتراض آزمون آیلتس

دقت و عجله کنید. اگر از نمره خود در این آزمون راضی نیستید و فکر میکنید که نمره شما باید طور دیگری باشد، میتوانید ظرف مدت 6 هفته از تاریخ آزمون، درخواست ارزیابی مجدد نمرات خود را ثبت کنید. اما بعد از این مدت امکان اعتراض وجود نخواهد داشت.

اعتراض به آیلتس
اگر از نمره آزمون آیلتس خود راضی نیستید، میتوانید اعتراض خود را به موسسه مربوطه اعلام کنید.

بازنگری چگونه صورت می گیرد؟

برای تصحیح مجدد آزمون، هر کدام از بخش ها دوباره توسط ممتحن هایی که از نمرات اصلی داوطلبان اطلاعی ندارند، نمره دهی می شود. سپس نتایج بازبینی به مرکزی که داوطلبان در آن آزمون داده اند گزارش شده و اگر تغییری در نمرات ایجاد شده باشد، کارنامه جدیدی برای آنها صادر می شود. نمره ای که بعد از بازنگری به شما داده می شود، نمره نهایی شماست و تغییری نخواهد کرد.

خیلی از افراد می پرسند که ممکن است در صورت اعتراض نمره شان کسر شود؟ پاسخ خیر است. اگر اعتراض داوطلب قبول شود نمره بالاتر خواهد شد، درغیر اینصورت نمره او تغییری نخواهد کرد.

نمره آزمون چه زمانی اعلام میشود؟

پس از بررسی مجدد آزمون، نمره شما 2 تا 21 روز بعد از اعلام ثبت اعتراض، اعلام میشود. توجه کنید که اگر تا 28 روز بعد از ثبت اعتراض نتیجه خود را دریافت نکردید، حتما با مرکز آزمون تماس بگیرید تا از اتفاقات مطلع شوید.

برای قبولی در آزمون آیلتس باید چه کار کنم؟

همانطور که در قسمت بالا خواندید، برای قبولی در این آزمون لازم است تا سطح زبان خود را بالا ببرید و به زبان انگلیسی مسلط شوید. برای این کار لازم است زیاد تمرین کنید تا در مورد تمام نکات دانش کافی داشته باشید. همچنین باید در کنار تمرین، در کلاس های آمادگی آزمون آیلتس هم شرکت کنید. چون شما به تنهایی نمی توانید همه مهارت های خود را هم زمان تقویت کنید و به یادگرفتن همه جانبه نکات بپردازید.

کجا کلاس ثبت نام کنم؟

برای ثبت نام در کلاس های آمادگی آیلتس، به شما آموزشگاه سپانو را پیشنهاد میکنیم. سپانو آموزشگاهی در شمال ایران یعنی استان گیلان و شهر رشت است که به شما در آموزش انواع زبان ها اعم از انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی، فرانسوی، روسی و .... را آموزش دهد. همچنین سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش تهران است. به همین خاطر میتواند به شما در موفق شدن در آزمون آیلتس کمک کند. پس هر زمان که تصمیم به ثبت نام گرفتید، به ما مراجعه کنید.

اگر قبل از ثبت نام سوالی درمورد کلاس ها دارید میتوانید با این شماره تماس بگیرید.

33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع بشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید