آزمون گوته، راهی برای مهاجرت به آلمان

 
آزمون گوته، راهی برای مهاجرت به آلمان
برای مهاجرت به آلمان چه آزمون هایی لازم است؟ آزمون گوته برای چه افرادی مناسب است؟ چگونه در آزمون موفق شوم؟ برای موفق شدن در آزمون های زبان آلمانی به آموزشگاه سپانو در رشت مراجعه کنید.

درمورد صفر تا صد آزمون گوته اینجا بخوانید.

آزمون گوته یکی از آزمون هایی است که برای سنجش زبان آلمانی به صورت بین المللی برگزار می شود. این آزمون مورد نیاز افرادی است که تصمیم دارند در دانشگاه‌های آلمان ادامه تحصیل دهند. و یا قصد زندگی و کار درآلمان و یا کشور های آلمانی زبان را دارند. پس اگر شما هم قصد مهاجرت دارید لازم است که در مورد این آزمون بیشتر بدانید. 

چرا آزمون گوته؟

 این آزمون در واقع همان گواهینامه سطح B1 است که به‌عنوان ششمین سطح از مرجع مشترک سطوح زبان در اروپا می‌باشد. افرادی که در آلمان زندگی می‌کنند و یا قصد مهاجرت به این کشور را دارند، می‌توانند با شرکت در این آزمون، دانش و مهارت زبانی خود را به مؤسسات آلمانی اثبات کنند. زیرا افرادی که دارای سطح زبان آلمانی B1 هستند می‌توانند درمورد مسائل تخصصی درزمینه تحصیلی و کاری خود با اتباع آلمانی بدون مشکل تبادل‌نظر  کنند.

شما میتوانید از طریق آزمون گوته به آلمان مهاجرت کنید.
یکی از راه های مهاجرت به کشورهای آلمانی زبان شرکت در آزمون گوته و دریافت مدرک است.

باید این را هم بدانید که علاوه بر کشور آلمان، متقاضیان تحصیل در کشورهای سوئیس، اتریش و لیختن‌اشتاین هم باید در آزمون گوته شرکت کنند. همان‌طور که آزمون آیلتس در کشورهای انگلیسی‌زبان نشان‌دهنده مهارت افراد خارجی بر زبان انگلیسی است، این آزمون هم در کشورهای آلمانی‌زبان برای سنجش مهارت برگزار می‌شود.

سطح بندی آزمون گوته

سطح A1 و A2 :

این سطح از آزمون گوته آلمان پایین ترین سطح این آزمون بین المللی می باشد. اگر فرد متقاضی چنین سطحی را در این آزمون دریافت کند، یعنی به جملات ابتدایی که در رابطه با نیازهای عمومی او می باشد تسلط کافی دارد. علاوه بر این او می تواند خود را معرفی کرده و سوالات و پاسخ هایی را در ارتباطات روزمره خود به خوبی انجام دهد. این سطح از زبان آلمانی در ایران نیز طرفداران بسیاری داشته و برای افرادی که برای مقاصد کاری و یا دیدن خانواده خود به کشور آلمان سفر می کنند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در سطح A2 فرد با تسلط بر دایره وسیع تری از کلمات میتواند به سوالاتی که از او پرسیده شده پاسخ دهد.

سطح B1 و B2:

در سطح B1 فرد می تواند نکات اصلی صحبت ها را در موقعیت های روزمره درک کند. این سطح از زبان برای افرادی که قصد ورود به کشور آلمان را دارند بسیار ضروری است. و حتی برای سطوح دانشگاهی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

فردی که می تواند در آزمون گوته سطح B2 را به دست آورد، به سادگی خواهد توانست مطالب مشخص از متون تخصصی را درک کند. او میتواند در مورد مسائل تخصصی رشته تحصیلی خود به بحث و گفت و گو بپردازد. علاوه بر این، این سطح از آشنایی با این زبان یعنی فرد بدون نیاز به پیش زمینه ای می تواند با فردی که زبان اصلی او آلمانی است بدون هیچ مشکلی صحبت کند.

سطح C1 و C2 :

افراد با داشتن مدرک این سطح می توانند بدون نیاز به تمرکز و بدون مکث های طولانی به زبان آلمانی صحبت کند. خوب است بدانید که سطح B2 و C1 اغلب برای تمامی دانشگاه های آلمانی زبان مناسب خواهند بود. و درآخر فردی که توانایی زبان آلمانی او در سطح C2 باشد، هیچ مشکلی در درک متن ها و یا صحبت کردن به زبان آلمانی ندارد.

سطوح مختلف آزمون گوته
نمره دریافتی شما در آزمون گوته، سطح شما را در زبان آلمانی مشخص می کند.

بخش های مختلف آزمون گوته:

همانطور که میدانید تمام آزمون های بین المللی و همچنین آزمون های تعیین سطح دارای بخش های مختلفی هستند. و شما برای موفق شدن در آن آزمون باید نمره کافی و قابل قبول را به صورت مجزا در هر بخش دریافت کنید. آزمون گوته نیز دارای بخش های زیر است:

  • بخش درک مطلب یا لزن (lesen)
  • بخش شنیدن یا هوقن(Hören)
  • بخش نوشتن یا شریبن (Schreiben)
  • بخش صحبت کردن یا اشپرشن (Sprechen)

سوالات متداول :

در این قسمت از مطلب چند مورد از سوالاتی را که ممکن است درمورد این آزمون برایتان پیش بیاید را مطرح می کنم.

مدت‌زمان اعتبار مدرک این آزمون چقدر است؟

درصورتی‌که شما قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمانی‌زبان را داشته باشید، مدت‌زمان اعتبار مدرک زبان گوته دوساله است. یعنی دقیقا پس از دریافت مدرک تا دوسال برای اقدام به مهاجرت فرصت دارید. ولی برای اخذ اقامت در یک کشور آلمانی‌زبان مدرک این آزمون، اعتباری مادام‌العمر دارد و برای همیشه معتبر است.

آیا نتیجه آزمون Goethe فقط برای تحصیل در آلمان است؟

همانگونه که در ابتدای این مطلب خواندید این آزمون تنها برای مهاجرت به آلمان نیست. و شما برای مهاجرت به هر کشور آلمانی‌زبان نظیر سوییس، بلژیک، اتریش و لیخن اشتاین احتیاج به این مدرک خواهید داشت. البته شما برای مهاجرت به این کشورها میتوانید از طریق آزمون های دیگری نظیر TestDaf یا آزمون DSH نیز اقدام کنید.

دریافت چه نمره ای در این آزمون قابل قبول است؟

برای قبولی در آزمون گوته لازم است که داوطلبان به بیش از 60 درصد سؤالات پاسخ درست بدهند. البته لازم است که در تک‌تک بخش‌ها نیز نمره قابل‌قبول را اخذ کنند. البته ناگفته نماند که در صورت عدم قبولی در یک بخش، متقاضی می‌تواند مجددا در همان بخش شرکت کند.

چگونه نمره خوبی دراین آزمون بگیرم؟

شما برای دریافت یک نمره خوب باید قبل از شرکت در آزمون، زبان آلمانی خود را به خوبی تقویت کنید. برای این کار لازم است که در کلاس های زبان آلمانی شرکت کنید و این زبان را کاملا فرا بگیرید. ما برای این کار آموزشگاه سپانو را به شما معرفی می کنیم. شما در سپانو میتوانید انواع زبان ها از جمله زبان آلمانی را تا هر سطحی که لازم است یاد بگیرید تا این آزمون موفق شوید. ما شما را تا رسیدن به هدفتان کمک میکنیم. پس عجله کنید و هر زمان که تصمیم خود را گرفتید به سپانو مراجعه کنید.

اگر در این باره سوالی دارید میتواند با شماره رو به رو تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013 

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام،توییتر و فیسبوک سپانو را دنبال کنید تا از اخبار ما با خبر بشوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سپانو مراجعه کنید.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید