مکالمه زبان ترکی استانبولی_ آموزش زبان ترکی در رشت

 
مکالمه زبان ترکی استانبولی_ آموزش زبان ترکی در رشت
برای اینکه بتونی روان، سریع و راحت تر صحبت کنی، باید تمرین کنی. یعنی هر روز چند ساعت به تقویت مهارت گفتاری بپردازی تا موفق بشی. در این مطلب چند راهمار ساده رو میخونی که با انجام دادنشون، میتون راحت تر به ترکی استانبولی مکالمه کنی.

صحبت به زبان ترکی استانبولی

ترکیه یکی از کشور های همسایه ماست و به خاطر همین نزدیک بودن مسیر، مقصد سفر و یا مهاجرت برای خیلی از افراده. علاوه بر این ترکیه، دانشگاه های معتبر و پیشرفته ای هم داره که باعث میشه دانش جویان زیادی از هر جای دنیا رو به خودش جذب کنه. حالا بیا تا بهت بگم این مطالبی که خوندی چه ربطی به زبان ترکی استانبولی داره.

علت آموزش زبان ترکی استانبولی

همونطوری که میدونی برای مهاجرت های کاری و یا تحصیلی به ترکیه لازمه تا زبان ترکی استانبولی رو یاد بگیری. مسلط بودن به این زبان لازمه تا بتونی در آزمون های زبان ترکی استانبولی شرکت کنی و بعد از گرفتن نمره خوب، مدرک دریافت کنی. این مدرک برای ارائه به دانشگاه یا محل کار در ترکیه ضروریه. علاوه بر این ترکیه کشوری همه چیز تموم برای سفره و مسافر های زیادی رو از هر جای دنیا به بازدید دعوت میکنه. پس اگه قراره به ترکیه سفر کنی، بهتره این زبان رو یاد بگیری تا از سفرت لذت بیشتری ببری.

خیلی از افراد هم این زبان رو برای علاقه یاد میگیرن. چون زبان ترکی استانبولی زبان شیرینی هست و خیلی ها مثل تو مشتاق یادگرفتن این زبان هستن. اگه جزو هر کدوم از این دسته افراد هستی، این مطلب رو تا انتها بخون. چون در این مطلب متوجه میشی که بعد از یادگرفتن مراحل ابتدایی این زبان، چی کار باید انجام بدی تا بتونی روان و سلیس به ترکی استانبولی صحبت کنی.

صحبت روان به زبان ترکی استانبولی

 خیلی از افراد میتونن به راحتی متنی رو بخونن و منظور متن رو متوجه بشن یا زمانی که کسی به ترکی استانبولی صحبت میکنه، به راحتی منظورش رو دریافت میکنن اما نمیتونن به راحتی و روان صحبت کنن. اگه شما هم جزو این دسته از افراد هستی، باید بیشتر تمرین کنی تا ذهنت حسابی ورزیده بشه. اما حین تمرین باید به یه سری نکات توجه کنی و از روش های ساده ای کمک بگیری تا در زمان کوتاهی بهترین نتیجه رو بگیری.

مکالمه ترکی استانبولی

تقویت مهارت گفتاری کافی نیست.

همونطوری که میدونی برای بهتر صحبت کردن به زبان ترکی استانبولی باید به تقویت مهارت گفتاری بپردازی. اما باید بهت بگم که برای بهتر صحبت کردن لازمه تا به انواع مهارت ها مثل مهارت شنیداری و خوانداری هم مسلط باشی. چون اگه تو شنونده خوب و با دقتی باشی، یاد میگیری که چطور خودت هم بهتر صحبت کنی.

علاوه بر این موارد باید دایره لغات وسیعی هم داشته باشی. اگه واژه های زیادی بلد نباشی، موقع صحبت کردن نمیتونی منظورت رو با چند تا کلمه ساده بیان کنی. حتی اگه کلمات زیادی خونده باشی و معنی شون رو بدونی، اما بهشون مسلط نباشی و نتونی در لحظه اون ها رو به یاد بیاری، باز هم نمیتونی روان صحبت کنی. چون در این صورت انگار اصلا اون کلمه رو بلد نیستی. پس باید روی یادگرفتن کلمات بیشتر تمرکز کنی و هر روز تمرین کنی.

فیلم به زبان ترکی استانبولی.

فیلم دیدن حتی اگه هر روز چند دقیقه بیشتر نباشه هم تاثیر زیادی در تقویت مهارت گفتاری داره. چون با فیلم دیدن نحوه تلفظ کلمات و به کار گرفتن اون ها رو در جلمه ها و موقعیت های مختلف متوجه میشی و یاد میگیری.

داستان زبان ترکی

یکی از تمرین هایی که برای تقویت مهارت گفتاری خیلی به کارت میاد، اینه که داستانی رو که قبلا خوندی یا از کسی شنیدی به زبان ترکی استانبولی برای دوستات یا برای خودت تعریف کنی. البته سعی کن تا این یه داستان رو به چند صورت مختلف تعریف کنی. اینطوری یاد میگیری که چطور از جملات و کلمات مختلف استفاه کنی تا یه مطلب رو به چند حالت مختلف بیان کنی.

صحبت با افراد ترک زبان

برای اینکه بتونی روان و سلیس صحبت کنی، باید این کار رو تمرین کنی. یعنی هرروز چند ساعت به این زبان حرف بزنی. اگه بتونی کسی رو که به ترکی استانبولی مسط باشه، پیدا کنی که عالیه. اما اگه نتونستی نگران نباش. چون ما الان در عصر ارتباطات زندگی میکنیم و میتونیم در دنیای مجازی با کمی تلاش و گشتن، افرادی رو برای صحبت کردن باهاشون، پیدا کنیم. اینطوری دوست های جدیدی هم از راه دور پیدا میکنی.

مکالمه زبان ترکی استانبولی

با خودت صحبت کن.

اگه خیلی گشتی و نتونستی کسی رو پیدا کنی، با خودت حرف بزن. هر روز یه موضوع جدید و ساده رو در نظر بگیر و چند دقیقه یا چند ساعت با خودت رو به روی آیینه صحبت کن. موقع انجام دادن این کار میتونی صدای خودت رو ضبط کنی و بعد گوش بدی تا متوجه اشتباهاتت بشی. برای پیدا کردن اشتباهاتت میتونی از استادت هم کمک بگیری.

استاد خوب ترمی استانبولی

برای انتخاب یه استاد خوب باید به نکته های زیادی توجه کنی. اما این کار سختیه، مدت زیادی طول میکشه و زمانت رو هدر میده. علاوه بر این ممکنه بیشتر گیج بشی و در نهایت به نتیجه درستی نمیرسی. اما یه راه ساده تر هم وجود داره. برای انجام دادن این کار میتونی به یه آموزشگاه مناسب و معتبر مراجعه کنی. ما بهت آموزشگاه زبان سپانو رو معرفی میکنیم.

آموزشگاه زبان ترکی در سپانو

سپانو آموزشگاهی در شمال ایران، یعنی استان گیلان و هر رشت هستش. تو در این آموزشگاه میتونی علاوه بر ترکی استانبولی انواع زبان های خارجه مثل آلمانی، انگلیسی، روسی، چینی، کره ای و....رو آموزش ببینی. علاوه بر این سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش تهران هم هست. بنابراین میتونه تو رو تا موفقیت در آزمون آیلتس همراهی کنه. پس هر زمان که تصمیم گرفتی آیلتس بگیری یا هر کدوم از زبان های گفته شده رو آموزش ببینی، به سپانو بیا یا با شماره زیر تماس بگیر.

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید