چه زمانی اعتراض به نمره آیلتس کار اشتباهی است؟

 
چه زمانی اعتراض به نمره آیلتس کار اشتباهی است؟
اعتراض به نمره آیلتس همیشه کار درستی نیست و گاهی به نمره شما آسیب هم وارد میکند. اگر میخواهید بدانید که چه زمانی نباید به نمره آیلتس خود اعتراض کنید، این مطلب را بخوانید.

اعتراض به نمره آیلتس:


تصور کنید که مدت ها به آموزش زبان انگلیسی پرداخته اید. سال های زیادی کلاس زبان رفته اید. سر کلاس نشسته اید و آموختید. ساعت های زیادی تمرین کردید تا کم کم و درس به درس مطالب را یاد بگیرید. حالا روزی است که باید از آموخته هایتان استفاده کنید.

برای پیشرفت تلاش کنید.

چند وقتی است که شرایط را سنجیده اید و به فکر مهاجرت افتاده اید. اما همانطور که میدانید برای این کار باید مدرک معتبری داشته باشید که به دانشگاه یا محل کار مد نظر خود ارائه کنید. خب چه مدرکی بهتر از آیلتس. اما باید بگویم که ابتدای مسیر هستید. برای دریافت مدرک باید حسابی درس بخوانید و در آزمون آیلتس شرکت کنید.

چرا اعتراض به آیلتس ؟
برای موفق شدن در آزمون آیلتس لازم است تا حسابی درس بخوانید و تمرین کنید تا موفق شوید.

اما مشکل شما با درس خواندن حل نخواهد شد. چون برای موفق شدن در آیلتس و کسب نمره مناسب باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. پس باید نکات لازم این زبان و آزمون را از کسی آموزش ببینید. حالا مشکل بعدی آغاز می شود...

چه کسی میتواند به من آموزش دهد؟

قطعا باید کسی را به عنوان مدرس انتخاب کنید که خودش مسلط باشد، فن بیان داشته باشد، و هزاران شرایط دیگر. اما یک راه آسان تر هم وجود دارد. کار را به کاردان بسپرید و به یک آموزشگاه مناسب و معتبر مراجعه کنید. ما به شما آموزشگاه سپانو را معرفی میکنیم. اساتید مجرب در سپانو میتوانند کمک زیادی به پیشرفت شما در زبان انگلیسی و در نهایت موفقیت شما در آزمون آیلتس کنند.

چرا سپانو؟

سپانو آموزشگاهی در استان گیلان و شهر رشت است که انواع زبان های خارجه از جمله زبان آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ترکی استانبولی، چینی، کره ای و... را تدریس می کند. علاوه بر این سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش تهران است. بنابراین میتواند شما را تا موفقیت در آزمون آیلتس همراهی کند.

مشکل دیگری در راه است....

حالا فرض کنید که با نهایت تسلط به زبان انگلیسی و همچنین تمرین و تکرار طولانی مدت، در آزمون شرکت می کنید. بعد از مدتی صبر و انتظار، نمرات شما اعلام می شود. اما اتفاقی که می افتد این است که شما از نمره خود راضی نیستید. اگر آزمون خود را خراب کرده اید که هیچ. باید دوباره درس بخوانید و تمرین کنید تا نمره دلخواهتان را کسب کنید. اما اگر شما از نحوه آزمون دادن خود اطمینان کامل را دارید، و فکر میکنید که اشتباهی در تصحیح رخ داده است که باید فکری به حال خود کند تا حق خود را پس بگیرید.

چگونه به نمره ام اعتراض کنم؟

هر کاری را باید از راه درست آن انجام دهید. پس برای اعراض ابتدا باید روش آن را بیاموزید. برای این کار باید درخواست تصحیح دوباره بدهید. شما می توانید درخواست تصحیح در یک بخش خاص و یا در تمامی بخش ها را بدهید. برای این درخواست باید مبلغی را که تقریباً نصف هزینه امتحان اصلی است پرداخت کنید.

البته این مبلغ در صورت تغییر نمره شما به نمره ای بالاتر، به شما بازگردانده خواهد شد. شما شش هفته پس از تاریخ امتحانتان وقت دارید تا درخواست تصحیح دوباره کنید. اما گول سادگی این کار را نخورید. همه چیز به این سادگی نیست. اگر هم این کار، به راحتی صورت بگیرد، در همه حال به صلاح نیست. چون در مواقعی اعتراض به نمره آیلتس ممکن است به ضرر شما تمام شود. پس باید دقت کنید.

چه زمانی اعتراض به نمره آیلتس کار اشتباهی است؟

اگر با خودتان فکر می کنید که همیشه اعتراض، باعث افزایش نمره شما می شود، باید بگویم که این فکر شما، جز خیال باطلی نیست. زمانی که اعتراض به موقع و درست صورت نگیرد، فقط هزینه و وقت را از شما می گیرد و حتی ممکن است به جای نتیجه مثبت، نتیجه منفی داشته باشد. پس باید خیلی دقت کنید. این مطلب را تا اتها بخوانید تا بدانید که در این مواقع ، هرگز اعتراض به نمره آیلتس خود نکنید :

در یکی از مهارت ها 2 نمره بیشتر از سایر مهارت ها گرفته اید.

زمانی که نمره یکی از مهارت های شما 2 نمره بیشتر از سایر مهارت ها باشد، آزمون شما خود به خود، مجددا بازبینی می شود. پس اعتراض به نمره آیلتس فایده ای جز صرف بیخود وقت و هزینه ندارد.

اعتراض به آیلتس
چرا همیشه اعتراض به نمره آزمون آیلتس به صلاح نیست؟

در بخش رایتینگ مشکل دارید.

هنگامی که سوال مربوط به بخش رایتینگ را به خوبی درک نکرده اید. اگر تعداد کلمات نوشته شده توسط داوطلب کمتر از تعداد خواسته شده باشد نیز اعتراض بی فایده است. چون هیچ دلیلی برای اعتراض وجود ندارد و علت نمره کاملا واضح است.

چند بار در آزمون شرکت کرده اید.

زمانی که چندین دفعه در آزمون شرکت کرده اید و هر بار نمره یکسانی دریافت می کنید، به نمره آیلتس اعتراض نکنید. زیرا این بدان معناست که سطح زبان انگلیسی شما در همان حدی است که نمره تان نشان می دهد. پس اشتباهی در تصحیح رخ نداده و اشتباه از خودتان است.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.

اگر شخصی از دوستانتان نمره‌ای بیشتر از شما کسب کرده است، خود را با او مقایسه نکنید. بهتر است در نظر بگیرید که این مقایسه کار درستی نیست و ممکن است آن شخص در روز آزمون عملکرد بهتری نسبت به شما داشته باشد.

شما به افزایش بیش از نیم نمره احتیاج دارید!

هرگز به خاطر افزایش نیم نمره، دست به اعتراض نزنید. این کار مشکل شما را حل نخواهد کرد. تنها زمانی اعتراض کنید که مطمئن هستید، این کار تاثیر بسزایی در نمره شما خواهد داشت.

چگونه بدون اعتراض به نمره آزمون آیلتس موفق شوم؟

همانطور که در قسمت بالا خواندید، برای موفقیت در آزمون آیلتس میتوانید به آموزشگاه سپانو مراجعه کنید. پس هر زمان که تصمیم گرفتید پیشرفت کنید و در آزمون آیلتس شرکت کنید، به سپانو مراجعه کنید یا با شماره زیر تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع بشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید