سوالات متداول در مورد آزمون یوس«YÖS»

 
سوالات متداول در مورد آزمون یوس«YÖS»
بعد از کسب اطلاعاتی درمورد آزمون یوس«YÖS » ممکن است سوالات زیادی برایتان پیش بیاید. برای یافتن پاسخ پرسش های احتمالی این مطلب را بخوانید.

سوالاتی در مورد آزمون یوس«YÖS»


اگر به تازگی با آزمون یوس آشنا شده باشید، پس حتما اطلاعات کلی درمورد این آزمون بین المللی دارید. اما به احتمال زیاد سوالات متعددی هم برایتان پیش آمده است. حال اگر به دنبال جواب درست این سوالات می گردید، با ما همراه باشید. چون در این مطلب قرار است به سوالات متداولی که برای بسیاری از افراد درمورد این آزمون پیش می آید، پاسخ دهیم.

اما قبل از هر چیز، لازم است تا اندکی درمورد آزمون یوس بدانیم.

همه چیز درمورد آزمون یوس «YÖS»:

آزمون YÖS، برای افرادی است که قصد تحصیل در دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی را دارند. این آزمون به دانشجویان این امکان را می دهد تا در دانشگاه مد نظر خود بتوانند به تحصیل رشته های دلخواهشان بپردازند.

حالا این سوال پیش می آید که چه افرادی می توانند در ان آزمون شرکت کنند؟ شرکت در آزمون یوس چه شرایطی دارد؟ مدرک این آزمون چقدر اعتبار دارد؟ و .... برای یافتن پاسخ این پرسش ها این مطلب را تا انتها بخوانید.

سوالات متداول شما در مورد آزمون «YÖS»:

چرا آزمون YÖS ؟ چرا ترکیه ؟

ترکیه یکی از کشور های همسایه ماست و این یعنی از بسیاری از کشور های دیگری که برای مهاجرت مد نظر دارید، مناسب تر است. علتش هم این است که شما با پرواز کوتاهی، در مدت زمان محدود و با هزینه اندک میتوانید به راحتی خانواده خود را ملاقات کنید. همچنین دانشگاه های ترکیه نیز از رتبه خوبی بین بقیه دانشگاه های دنیا برخوردار اند. پس با شرکت در آزمون میتوانید آینده خود را تضمین کند.

آزمون یوس ترکیه
شرکت در آزمون یوس، برای مهاجرت و تحصیل در دانشگاه های ترکیه لازم است.

آزمون یوس برای چه افرادی مناسب است؟

این آزمون مخصوص خارجی‌ها است یعنی شهروندان ترکیه نمی‌توانند در آن شرکت کنند. معادل این آزمون با نام آزمون «ÖSS» برای شهروندان ترکیه برگزار می‌شود که مشابه آزمون کنکور سراسری کشور خودمان است و شهروندان کشور ترکیه برای قبولی در دانشگاه‌های ترکیه حتما باید در این آزمون شرکت کنند.

آزمون یوس شامل چه سوالاتی است؟

این آزمون شامل سوالات هوش، ریاضی و زبان ترکی استانبولی است. افراد متقاضی می توانند به سوالات هوش و ریاضی به زبان های غیر از زبان ترکی مثلا زبان انگلیسی پاسخ دهند. ولی به سوالات بخش ترکی استانبولی باید به همین زبان پاسخ دهند. اما یک راه استثنا نیز وجود دارد. افرادی که مدرک آزمون تومر را داشته باشند، میتواند آن را به دانشگاه مد نظر تحویل دهند. در این صورت لازم نیست تا در آزمون بخش ترکی استانبولی شرکت کنند.

پاسخ غلط به سوالات، نمره منفی دارد؟

این سوال، بسیار مهم است. زیرا باید حسابی حواس خود را جمع کنید تا اشتباه ننویسید. در واقع پاسخ به این سوال مثبت است و این آزمون نمره منفی دارد. جالب است بدانید که آزمون YÖS بر خلاف آزمون های ما، پنج گزینه ای است پس هر 4 پاسخ غلط شما، یک پاسخ درست را حذف خواهد کرد. این قانون در آزمون اکثر دانشگاه های ترکیه وجود دارد اما تعداد محدودی از دانشگاه ها، برای پاسخ های غلط، نمره منفی در نظر نمی گیرند.

آیا شرایط سنی برای شرکت در آزمون وجود دارد؟

در واقع هیچگونه محدودت سنی برای شرکت در آزمون وجود ندارد. اما این نکته نیز حائز اهمیت است که افراد برای ثبت نام در آزمون لازم است تا مدرک دیپلم داشته باشند. بنابراین به طور معمول، افراد زیر 16 یا 17 سال شرایط لازم برای شرکت در آزمون را ندارند. همچنین از آنجا که تا 18 سالگی شخصی وارد دانشگاه نمی شود و مدت زمان اعتبار آزمون YOS هم 2 سال است پس افراد 16 ساله باید آزمون را دوباره تکرار نمایند. پس شرکت در آزمون کار درست و منطقی نیست.

هزینه آزمون YÖS چقدر است؟

از آنجا که این آزمون در دانشگاه های مختلف به شیوه های متفاوتی برگزار می شود، بنابراین هزینه آزمون هم در هر دانشگاه با دانشکاه دیگر متفاوت خواهد بود. حتی ممکن است سطح سوالات آزمون YOS یک دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت باشد. برای مثال دیده شده که دانشگاهی بر خلاف بقیه، این آزمون را در چند مرحله برگزار کند.

آزمون YÖS
آزمون یوس در دانشگاه های مختلف به شیوه های متفاوتی برگزار می شود.

زمان و مکان آزمون یوس ؟؟؟

این آزمون یکبار در سال برگزار می شود. برای اطلاع از تاریخ دقیق آن باید با محل برگزاری آزمون تماس بگیرید. لازم است بدانید که برگزاری این آزمون درکشور های ایران، ترکیه، افغانستان، تونس و... صورت می گیرد.

مدرک آزمون چند سال اعتبار دارد؟

مهلت اعتبار آزمون YÖS همانند بسیاری از آزمون های بین المللی 2 سال است. و اگر 2 سال بعد از زمان دریافت مدرک، آن را به دانشگاه مدنظر خود تحویل ندهید، باطل خواهد شد. در این صورت لازم است مجددا در آزمون شرکت کنید تا بتوانید مدرک خود را دریافت کنید.

چگونه در آزمون یوس موفق شوم؟

همانگونه که در قسمت بالا خواندید آزمون یوس از دو بخش با دو زبان مختلف تشکیل شده است. بخش اصلی آن به زبان ترکی استانبولی است که در صورت داشتن مدرک تومر میتوانید در این بخش از آزمون شرکت نکنید. پس در هر صورت برای پشت سر گذاشتن این بخش باید به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید.

بخش دیگری از آزمون که شامل سوالات ریاضی و هندسه و هوش است را میتوانید بنا به درخواست خود به هر زبانی، پاسخ دهید. به طور معمول افراد متقاضی این بخش را به زبان انگلیسی میگذرانند. در هر صورت برای موفق شدن در این بخش لازم است به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری آشنایی داشته باشید.

حال مشکل اصلی اینجاست که کجا این زبان ها را بیاموزم تا بتوانم در این آزمون موفق شوم؟ نگران نباشید. چون این مشکل توسط آموزشگاه سپانو حل خواهد شد.

سپانو کجاست؟

سپانو آموزشگاهی در استان گیلان و شهر رشت است که میتواند به شما در آموزش انواع زبان ها کمک کند. شما در سپانو میتواندی انواع زبان ها از جمله زبان آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ترکی استانبولی، چینی، کره ای و... را آموزش ببینید. لازم است بدانید که سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش است و به موفقیت شما در آزمون آیلتس هم کمک زیادی خواهد کرد. فقط کافی است که به سپانو مراجعه کنید و اگر سوالی در مورد انواع دوره ها و کلاس های ما دارید، با شماره زیر تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع بشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید