دوره های فنی آوسبیلدونگ در آلمان

 
دوره های فنی آوسبیلدونگ در آلمان
دوره های فنی آوسبیلدونگ در آلمان چیه؟ آوسبیلدونگ شامل چه رشته های فنی میشه؟ این دوره چقدر طول میکشه؟ چه مدارکی برای دوره آوسبیلدونگ لازمه؟

آوسبیلدونگ چیست؟

دوره های فنی آوسبیلدونگ در آلمان برگزار میشه. اوسبیلدونگ (Ausbildung) یه دوره کارآموزی فنی برای افراد جوان هستش. این دوره ها یه راه عالی برای آموزش حرفه‌ای بدون پرداخت شهریه اس. شما در طول این دوره به تحصیلات دانشگاهی احتیاجی ندارین. و با استفاده از ویزای آوسبیلدونگ آلمان علاوه بر دریافت حقوق در طول دوره می‌توانین در آلمان اقامت کنین و همونجا هم مشغول به کار بشین.

اگه توهم مثل من فکر میکنی که این شرایط عالیه، پس با من همراه باش...

شرایط سنی آوسیلدونگ

همونطوری که میدونین آلمان کشوری مهاجر پذیره و نرخ بیکاری خیلی پایینی هم داره که این خیلی خوبه. همچنین به خاطر جمعیت زیاد مردمی که در آلمان در حال پیر شدن هستند این کشور احتیاج به نیروی کار جوون داره. خب پس چی بهتر از آوسبیلدونگ!

اما با همه این ها، آوسبیلدونگ شرایط سنی ویژه ای هم داره. برای حضور در دوره های فنی آوسبیلدونگ در آلمان، سن شما باید حدودا بین 18 تا 30 سال باشه. البته میانگین سنی کارآموزها در آلمان در حال افزایش هستش. باید بدونید که حداقل سن برای تمامی دوره ها باید 18 سال باشه اما حداکثر شرط سنی برای دوره های مختلف متفاوته. پس اگه سنت برای این کار مناسبه عجله کن.

رشته های آوسبیلدونگ در آلمان
آوسبیلدونگ در آلمان برای سنین 18 تا 30 سال مناسبه.

رشته های آوسبیلدونگ:

آوسیلدونگ شامل رشته های مختلف فنی میشه. مثل رشته های دستیار پزشک، مسئول کارهای دفتری، فروشنده و آرایشگر که مورد علاقه دختر خانم هاست. و همچنین رشته های مکانیک صنعتی، برقکار، نماینده املاک و مکانیک هواپیما که بیشترمورد علاقه آقا پسرهاست. رشته های دیگه ای هم هستن که تو لیست بهترین مشاغل در ویزای اوسبیلدونگ قرار دارن. مثل کارمند بانک، پرستار، پلیس، متخصص بهداشت دندان و...

این دوره چقدر طول میکشه؟

این دوره ها معمولا بین 2 تا 3 سال و نیم طول میکشه. اما زمان دقیق اون بستگی به نوع حرفه و شغل شما داره. البته شما با داشتن این شرایط میتونین کارآموزی تون رو توی مدت زمان کمتری تموم کنین:
 _ تجربه ی کاری
 _ نمره بالا در امتحانات مدرسه
_ عملکرد عالی در دوره کارآموزی

برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ به چه مدارکی نیازه؟

چون دوره های آوسبیلدونگ جزو دوره های فنی محسوب میشه پس احتیاج به پیش نیاز های زیادی نداره. اما باید این چند تا مدرکی رو که بهت میگم داشته باشی. اولین و ساده ترین مدرکی که باید داشته باشی مدرک دیپلم دبیرستان هستش.

یکی از مهم ترین مدارکی که باید برای تحصیل توی رشته های آوسبیلدونگ آلمان ارائه بدی رزومه است. رزومه شما باید مختصر ولی شامل همه جزئیات دقیق تحصیلی، تجربیات کاری و بقیه اطلاعات مهم تون باشه. این رزومه نوعی گزارش از خودتونه و برای کارآموزی در رشته های مختلف آوسبیلدونگ آلمان خیلی مهمه.

اما مهم ترین مدرکی که باید برای دوره آوسبیلدونگ داشته باشی، مدرک زبان آلمانیه.

مدرک چه سطحی از زبان آلمانی برای آوسبیلدونگ لازمه؟

برای این دوره چیزی که مهمه دانش و تسلط شما به زبان آلمانیه. ولی در حالت کلی برای دوره های آوسبیلدونگ داشتن مدرک زبان B1 حتما لازمه. اما اگه مدرک B2 و یا بالاتر داشته باشی که خیلی بهتره. چون توی بخش آموزش تئوری آسبیلدونگ اگه سطح زبان شما پایین باشه به مشکل می خورین .چون باید حتما مطالب سنگین تئوری رو به خوبی یاد بگیرین. تا بعدا بتونین از پس کارها بر بیاین.

شاید براتون جالب باشه اما دونستن زبان انگلیسی هم خیلی تو این دوره بهتون کمک میکنه. البته شما نمیتونین فقط با تسلط به زبان انگلیسی وارد دوره های آوسبیلدونگ بشین. و حتما باید به زبان آلمانی مسلط باشین. چون هیچ کدوم از برنامه یا دوره های کارآموزی آوسبیلدونگ در آلمان به زبان انگلیسی وجود نداره. مدارس حرفه ای به زبان آلمانی سخنرانی می کنن. علاوه بر این، زبان رسمی کار هم آلمانیه.

رشته های مختلف آوسبیلدونگ
دوره های فنی آوسبیلدونگ رشته های مختلفی مثل پرستاری، مکانیک، کارشناس برق و... رو داره.
آیا من هم میتونم توی دوره های آوسبیلدونگ شرکت کنم؟

آره، حتما. چرا که نه !؟!

 هیچ محدودیتی برای ملیت افراد متقاضی در آلمان وجود نداره. مردم از همه کشورها از این دوره ها استقبال می کنن. در واقع، آلمان به دلیل کمبود نیروی کار فعال، در حال تلاشه که تا حد امکان کارآموزهای کاربلد و خارجی پیدا کنه.

اگه شما سنتون بین 18 تا 30 سال هستش و مدرک B1 تا B2 زبان آلمانی رو دارین، خودتون رو برای توی دوره های آوسبیلدونگ آماده کنین.

مدرک B2 ندارم ؟ حالا چی کار کنم؟

اصلا نگران نباش. و این کار رو به ما بسپار. کافیه به سپانو مراجعه کنی تا هر طوری که خودت دوست داری کلاس هاتو برای گرفتن مدرک زبان آلمانی بگذرونی. راستی شما توی سپانو غیر از زبان آلمانی و انگلیسی، میتونی زبان های ترکی استانبولی و فرانسوی و عربی وزبان های دیگه رو هم یاد بگیری. رو هم هر وقت که تصمیم گرفتی فقط کافیه با این شماره تماس بگیری و از ما مشاوره بگیری.

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو

لوگوی سپانو

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید