آزمون زبان آلمانی DSH

 
آزمون زبان آلمانی DSH
آزمون زبان آلمانی DSH شامل چه بخش هایی میشه؟ برای مهاجرت به آلمان فقط باید توی آزمون DSH شرکت کنم؟ گرفتن چه نمره ای توی این آزمون قابل قبوله؟

اطلاعات کلی در مورد آزمون DSH

آزمون زبان آلمانی DSH فقط در کشور آلمان برگزار میشه.این آزمون یه آزمون استاندارد و معتبر در زبان آلمانی هستش که فقط توی آلمان قابل اخذه و در کشورهای دیگه برگزار نمی‌شه. این آزمون شامل دو بخش کتبی و شفاهیه و هر بخش در روزهای مختلف برگزار میشه. مرحله اول این آزمون، کتبی هستش و فقط کسایی که این قسمت رو با موفقیت بگذرونن، مجازن تا توی آزمون شفاهی هم شرکت کنن.

برای مهاجرت به آلمان فقط باید توی آزمون DSH شرکت کنم؟

قطعا نه ! شما برای گرفتن پذیرش تحصیلی و مهاجرت به آلمان مجبور نیستین که حتما توی این آزمون شرکت کنین. آزمون های مختلفی وجود داره تا شما رو به مهاجرت به آلمان برسونه. اما به یاد داشته باشین که این هم یکی از راه های مهاجرت به آلمانه که میتونین درموردش فکر کنین.

آزمون زبان آلمانی DSH
شرکت کردن توی آزمون DSH یکی از راه های مهاجرت به آلمانه.

هر آزمون زبان آلمانی DSH دو عامل اصلی دارد: کتبی و شفاهی

این آزمون مثل خیلی از آزمون ها مثلا آیلتس شامل چندین بخشه. شما در هر آزمون زبان آلمانی DSH ممکنه یک تا سه امتیاز بگیرین. نمره سه بالاترین امتیازه، اما شما برای قبولی باید حداقل امتیاز دو رو در هر بخش کسب کنین. اول امتحان نوشتاری از شما گرفته میشه و بعد امتحان شفاهی. که شما باید امتحان نوشتاری اون متن رو تا قبل از امتحان شفاهی تحویل داده باشین.

امتحان کتبی چطوری برگزار میشه؟

آزمون نوشتاری یا همون بخش کتبی آزمون زبان آلمانی DSH شامل چند بخش مختلفه که اینجا درموردش براتون توضیح میدم. قالب دقیق آزمون هر دانشگاهی با دانشگاه دیگه فرق داره، اما ساختار کلی این آزمون توی بیشتر دانشگاه ها تقریبا شبیه همه. اما اینو بدونین که بخش دستور زبان این آزمون خیلی مهمه که تقریباً 10٪ از کل نمره این آزمون رو تشکیل میده.

درک مطلب شنیداری :

درک مطلب شنیداری اولین قسمت این آزمونه که حدود 80 دقیقه طول می کشه. در این بخش شما یه چیزی تقریبا شبیه یه سخنرانی کوتاه 10 دقیقه ای رو گوش میدین و بعد به حدود 8 سوال مربوط به محتوای اون جواب میدین. شما دو بار به این متن گوش میدین. و در بین دو بار گوش دادن، 5 دقیقه زمان دارین. اما بعد از گوش دادن دوم، به شما 50 دقیقه زمان میدن تا به همه سوال های این بخش جواب بدین.

مهارت درک مطلب:

مهارت درک مطلب قسمت دوم امتحانه. که شامل دو قسمته . خود درک مطلب و بعد از اون دستور زبان. شما برای این بخش ۹۰ دقیقه زمان دارین. من به شما توصیه میکنم که اول با گرامر شروع کنین. حدود ۳۰ دقیقه رو برای گرامر و ۶۰ دقیقه رو برای خواندن اختصاص بدین. توی قسمت درک مطلب باید به حدود ۸ سوال مربوط به متن جواب بدین. ولی توی بخش گرامر، شما باید حدود ۸ جمله رو بدون تغییر معنی شون، توی ساختارهای دستوری خاص بازنویسی کنین.

مهارت نوشتن:

این قسمت آخر این آزمونه. برای نوشتن متن 250 تا 300 کلمه ای ۷۰ دقیقه وقت دارین. شما باید یه تصویر یا یه متن کوتاه رو توصیف کنین و درموردش بنویسین.

امتحان شفاهی چطوری برگزار میشه؟

امتحان شفاهی به طور کلی شامل صحبت مستقیم میشه و کسی که از شما امتحان میگیره به مهارت زبان شما نمره میده. نمره این قسمت از آزمون هم مثل امتحان کتبی توی مقیاس یک تا سه بررسی میشه. این امتحان یه هفته بعد از آزمون کتبی برگزار میشه. البته اگه شما توی آزمون کتبی تون حداقل DSH 1 گرفته باشین، به آزمون شفاهی دعوت میشین. 

این بخش از آزمون شامل مهارت گفتاری هستش که حدود 30 دقیقه طول میکشه. توی این بخش صحبت کردن هم مثل بخش نوشتن شما باید یه تصویر یا متن کوتاه رو توصیف کنین. شما 15 تا 20 دقیقه وقت دارین تا خودتون رو برای یه ارائه 5 دقیقه ای آماده کنین.البته شما اجازه دارین که یادداشت برداری کنین و یا از یه فرهنگ لغت استفاده کنین.

شرکت در آزمون DSH ، راهی برای مهاجرت به آلمان
آزمون DSH شامل دو بخش نوشتاری و گفتاری میشه.

آزمون زبان آلمانی DSH چند وقت یکبار برگزار میشه؟

هر دانشگاهی بنا به شرایطی خودش تصمیم می‌گیره که چند وقت یک‌بار آزمون DSH رو برگزار کنه. بعضی از دانشگاه‌ها آزمون را 1 تا 2 بار در سال و بعضی دیگه حتی 4 بار در سال هم برگزار می‌کنن. بنابراین برای اطلاع از زمان برگزاری، باید مستقیماً با دانشگاهی که مایل به ثبت‌نام و یا تحصیل هستین، تماس بگیرین. 

سطوح آزمون DSH:

نتایج آزمون DSH، شامل سه سطح A (A1,A2) ،B (B1, B2) و C (C1,C2) است که به‌صورت DSH1 (B2) ،DSH2 (C1) و همینطور DSH3 (C2) ارائه میشه. تقریباً همه دانشگاه‌ها برای ثبت‌نام افراد متقاضی به DSH2 یا DSH3 نیاز دارن.

چه نمره ای باید توی این آزمون بگیرم؟

عملکرد شما در بخش‌های مختلف آزمون کتبی و شفاهی به‌صورت درصد ارائه میشه و نتیجه نهایی تون به‌صورت «گذرانده» یا «پاس‌نشده» اعلام می‌شه.

نمره 57 یا بالاتر در آزمون شما نشوندهنده مهارت زبان ابتدایی تونه. اما اگه نمره 67 یا بالاتر گرفتین، یعنی مهارت شما در سطح بالایی قرار داره. و در آخر شما زبانتون فوق العاده اس اگه نمره 82 یا بالاتر رو تو این آزمون بگیرین.

میخوام یه نمره عالی تو این آزمون بگیرم. چیکار کنم؟

شما باید قبل از شرکت توی این آزمون زبان آلمانی تون رو به خوبی تقویت کنین. پیشنهاد ما برای تقویت زبان آلمانی شما سپانو هستش. شما با شرکت توی کلاس های خصوصی یا گروهی در سپانو میتونین زبان آلمانی تون رو به مرحله فوق العاده اي برسونین.

البته اینکه توی کدوم گروه از کلاس های ما ثبت نام میکنین بستگی به شرایط شما داره. مثلا اگه زمان کوتاهی در اختیار دارین، ما کلاس های خصوصی رو به شما پیشنهاد میکنیم. اما شما میتونین به راحتی توی کلاس های گروهی ما هم در سپانو شرکت کنین.

سپانو کجاست؟

سپانو یه مرکز آموزش زبان توی شمال ایرانه که انواع زبان ها از جمله آلمانی رو بهت آموزش میده. فقط کافیه هر وقتی که تصمیم گرفتی یه سری به سپانو بزنی و در کوتاه ترین زمان ثبت نام کنی. اما قبل از اون اگه سوالی داری میتونی با این شماره تماس بگیری.

 33330595_013

32330596-7_013 

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید