​درمورد آزمون دولینگو اینجا بخوانید.

 
​درمورد آزمون دولینگو اینجا بخوانید.
آزمون دولینگو چه آزمونی است؟ چگونه در این آزمون شرکت کنم؟ برای شرکت در این آزمون چه شرایط و مدارکی لازم است؟ آزمون دولینگو چه مزایایی دارد؟

همه چیز درمورد آزمون دولینگو

 

 آزمون دولینگو Duolingo English test یک آزمون آنلاین برای سنجش مهارت دانشجویان و دانش آموزان در سطح بین المللی است. این آزمون به راحتی میتواند سطح زبان انگلیسی شما را بسنجد. اما مشکل بسیاری از داوطلبان عدم داشتن اطلاعات کافی در مورد آزمون دولینگو است، که آن­ها را بسیار سردرگم کرده است. اما نگران نباشید چون شما در این مطلب میتوانید به طور کامل درمورد این آزمون بخوانید. پس با ما همراه باشید.

چرا آزمون دولینگو؟

در چند سال اخیر طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمام آزمون‌های بین‌المللی در ایران، از جمله آزمون‌های آیلتس و تافل لغو شد. این موضوع باعث شد که بسیاری از زبان‌­آموزها که برای اخذ پذیرش در دانشگاه­‌های بین‌المللی یا مهاجرت احتیاج به این مدرک داشتند، با مشکل مواجه شوند. به همین خاطر در این زمان، آزمون دولینگو بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه افراد قرار گرفت. چون شما این آزمون زبان انگلیسی را با صرف هزینه کم و به راحتی می‌­توانید در منزل انجام دهید. همچنین میتوانید مدرک خود را به نقاط مختلف جهان ارسال کنید. علاوه بر این آزمون دولینگو مزایای دیگری هم دارد که در ادامه با هم میخوانیم.

آزمون دولینگو
آزمون دولینگو یک آزمون آنلاین برای سنجش مهارت دانشجویان و دانش آموزان در سطح بین المللی است.

مزایای آزمون دولینگو:

این آزمون در مقایسه با آزمون های آیلتس و تافل دارای مزایای زیر است:

  • شما برای شرکت در این آزمون، نیازی به حضور در مراکز آزمون زبان ندارید. و می‌توانید به‌صورت آنلاین و در منزل خود به راحتی امتحان دهید.
  • آزمون دولینگو طی 24 ساعت شبانه‌روز و کل روزهای سال حتی روز های تعطیل هم در دسترس شماست. (در حالی که آزمون‌های آیلتس و تافل، معمولاً هر 10روز یک بار برگزار می‌شود).
  • مدت زمان این آزمون 45 دقیقه است. در حالی که مدت زمان آزمون کتبی آیلتس 2 ساعت و 45 دقیقه و تافل حدود 4ساعت است. این یعنی آزمون دولینگو در زمان کوتاه تری شما را به نتیجه می رساند.
  • این آزمون همانند آزمون آیلتس و تافل تا دو سال اعتبار دارد.
  • هزینه این آزمون بسیار کمتر از دو آزمون دیگر است.
  • شما در این آزمون مثل دو آزمون دیگر می‌توانید هر چند بار که بخواهید آزمون بدهید. اما این را بدانید که حداکثر دفعات مجاز در ماه دو بار است.
  • نتیجه آزمون 48 ساعت بعد از اتمام آزمون به شما اعلام می‌شود. اما اعلام نتایج آزمون‌های آیلتس و تافل بین 10 روز تا دو هفته طول می‌کشد.

بخش های مختلف آزمون دولینگو:

این آزمون مانند آزمون آیلتس از 4 بخش تشکیل شده است و شامل مهارت خواندن، مکالمه، شنیدن و نوشتن است. آزمون دولینگو دارای 12 تسک است که در سه بخش ارائه می‌شود. بخش اول آزمون تطبیقی است، که شامل 6 تسک است و با توجه به پاسخ‌های داوطلب سطح سوالات تغییر می‌کند. یعنی اگر به سوالی پاسخ درست داده نشود، سوال بعدی برای شما آسان تر خواهد بود. بخش دوم این آزمون شامل 4 تسک Writing و Speaking است و حدود 12 دقیقه طول میکشد. در آخر بخش سوم آزمون شامل مصاحبه ویدیوئی و نمونه Writing  است که حدود 10 دقیقه به طول می انجامد و بر نمره نهایی آزمون شما تاثیر ندارد. نتیجه آزمون دولینگو به صورت 4 ریز نمره و یک نمره کل ارائه می‌شود. ریزنمرات آزمون دولینگو عبارتند از:

Literacy که توانایی خواندن و نوشتن داوطلب را نشان می‌دهد. Conversation که نشان می دهد توانایی گوش دادن و صحبت کردن فرد داوطلب تا چه حدی است. Comprehension که توانایی خواندن و گوش دادن داوطلب را نشان می‌دهد. و در آخر Production که توانایی نوشتن و صحبت کردن داوطلب را در این آزمون مشخص میکند.

بخش های مختلف آزمون دولینگو
نمره آزمون دولینگو به صورت مجزا و بر اساس پاسخ‌های متقاضیان در بخش‌های مختلف ارزیابی می‌شود.

نمره کلی (Overall) میانگین نمرات 4 ساب اسکور نیست و نمره آن به صورت مجزا بر اساس پاسخ‌های متقاضیان در بخش‌های مختلف ارزیابی می‌شود. این نمره به‌صورت محدوده امتیازاتی از 10 تا 160 در پنج قسمت طبقه‌بندی می شود.

مدارک و شرایط مورد نیاز برای آزمون دولینگو:

شما برای شرکت در آزمون به شرایط و مدارک ساده ای نیاز خواهد داشت. البته داشتن این شرایط برای آزمون لازم و ضروری است. از شرایط مهم این آزمون داشتن پاسپورت و شناسنامه خودتان است. یکی دیگر از این موارد حضور شما در یک اتاق آرام و روشن و داشتن حدود 60 دقیقه وقت آزاد است. از آنجایی که این آزمون آنلاین است، اتصال شما به یک اینترنت قابل اطمینان که در طول مدت زمان آزمون قطع و وصل نشود بسیار ضروری است. از مهم ترین شرایطی که برای شرکت در این آزمون لازم است داشتن یک کامپیوتر است. کامپیوتری که مرورگر مناسب، مانند Chrome یا Opera، دوربین جلو، یک میکروفون و همچنین بلندگو داشته باشد.

چطور میتوانم برای آزمون زبان دولینگو آماده بشم؟

شما برای شرکت در این آزمون و دریافت نمره قابل قبول باید ابتدا سطح زبان خود را به سطح بالایی برسانید. شما میتوانید برای انجام این کار به یک آموزشگاه معتبر مانند سپانو مراجعه کنید. همچنین سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش است و شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید. اما قبل از ثبت نام اگر سوالی درمورد نحوه برگزاری کلاس ها دارید میتوانید با این شماره ها تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشید.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید