انواع آزمونTCF

 
انواع آزمونTCF
آزمونTCF چند نوع مختلف دارد و چگونه برگزار میشود؟بخش های مختلف آزمونTCF شامل چه مواردی است؟ چگونه فرانسوی یاد بگیرم و دراین آزمون موفق شوم؟


آزمونTCF چگونه است؟


آزمونTCF مخفف کلمه Test de connaissance du français به معنی تست دانش فرانسه است. این آزمون هرماه از سمت دانشگاه‌های خصوصی و دولتی کشور فرانسه، برگزار می شود. قبل از هر چیز باید بدانید که این آزمون انواع مختلفی دارد که میتوانید در ادامه مطلب درمورد آن ها بخوانید.

1- آزمون TCF TP

اگر شما تمایل دارید مهارت های زبان فرانسه خود را به صورت جامع برای مقاصد شخصی، آکادمیک یا حرفه ای ارزیابی کنید، در آزمون TCF TP شرکت کنید.

این نوع آزمون شامل  سه سنجش پایه ای و اجباری و دو سنجش تکمیلی است. سه سنجش پایه ای و الزامی شامل 91 سوال است که به صورت سؤالات چند گزینه ای می باشد. ترتیب چینش سؤال ها بر اساس میزان سختی آن هاست. این سوالات از سطح ابتدایی A1 شروع میشود و در نهایت به C2 ختم می شود. در ادامه در مورد انواع این سنجش ها توضیح خواهم داد.

مهارت گفتاری:

این قسمت از آزمون اجباری است و شامل 34 سؤال، در مدت زمان 25 دقیقه است که مهارت گفتاری شما را ارزیابی میکند. در این بخش از شما درمورد واژه‌ها و اصطلاحات رایج زبان فرانسه در ارتباطات روزانه سوالاتی پرسیده میشود. همچنین از شما میخواهند تا پیام‌های ضروری و اطلاعیه‌های عمومی را برایشان شرح دهید. و همچنین انواع سخنرانی های ارائه شده را با سرعت گفتار استاندارد اجرا کنید.

انواع مختلف آزمون TCF
آزمون بخش گفتاری TCF شامل 34 سؤال، در مدت زمان 25 دقیقه است .

تسلط بر ساختارهای زبان:

این بخش نیز از موارد الزامی است که شامل 23 سوال در مدت زمان 20 دقیقه است. در این قسمت توانایی فرد داوطلب در تشخیص و انتخاب صورت‌بندی صحیح جملات و نحوه استفاده از واژگان بررسی خواهد شد.

مهارت نوشتاری آزمونTCF:

این بخش نیز برای داوطلبان آزمون الزامی است و توانایی او را در زمینه کلمات و جملات ساده می سنجد. در بخش مهارت نوشتاری بررسی می شود که داوطلب تا چه حد می تواند از جملات در ارتباطات روزمره استفاده کند و یا اطلاعات قابل برداشت از افراد، اتفاقات و وقایع و نامه های شخصی چگونه است. این بخش از آزمون 50 دقیقه‌ به طول می انجامد و فرد داوطلب باید به 34 سؤال پاسخ دهد.

2- آزمونTCF Québec

اگر مایل به مهاجرت و اقامت بلند مدت در کبک هستید، پس باید سطح زبان فرانسه خود را برای درخواست مهاجرت از طریق آزمونTCF کبک ارزیابی کنید. مدرک این آزمون به منظور ارائه به اداره مهاجرت و اتباع کانادا و مهاجرت به کبک لازم است. آزمون TCF Québec از چهار سری سنجش تشکیل شده است. این چهار بخش شامل فهم شنیداری، مهارت نوشتاری، بیان گفتاری و همچنین نوشتاری می باشد. این آزمون از 29 سؤال چند گزینه‌ای در بخش فهم شنیداری و 29 سؤال فهم نوشتاری تشکیل شده است. همچنین شامل 3 مرحله در بخش بیان نوشتاری و در آخر 3 مرحله در بخش بیان گفتاری است.

3- آزمون TCF DAP

اگر دانش آموز هستید و تصمیم به ادامه تحصیل در سال اول مقطع لیسانس یکی از دانشگاه های کشور فرانسه و یا ادامه تحصیل در مدرسه معماری فرانسه را دارید، این مدرک برایتان لازم است. این نوع از آزمونTCF شامل فهم گفتاری است که 30 دقیقه به طول می انجامد و شما طی این مدت باید به 29 سوال پاسخ دهید. بعد از آن بخش  دستور و واژگان است و شما باید در مدت 25 دقیقه به 18 سوال جواب دهید. در ادامه نوبت به مهارت نوشتاری می رسد که 29 سوال دارد. مهلت این بخش نیز 30 دقیقه است اما مهارت نوشتاری این آزمون در سه مرحله سنجیده می شود.

بخش نوشتاری آزمون TCF DAP
بخش نوشتاری آزمون TCF DAP در سه بخش مختلف بررسی میشود.

در مرحله ابتدایی لازم است که داوطلبان یک پیام توصیفی، روایی و یا توضیحی را خطاب به یک یا چند نفر بنویسند. تعداد واژه‌ها در این نوشته باید بین 60 تا 120 باشد. در مرحله دوم، داوطلب باید به نگارش یک مقاله، ایمیل و یا یادداشت به چندین مخاطب بپردازد. موضوع این بخش می‌تواند تهیه گزارشی از یک تجربه شخصی و یا متنی با موضوعی خاص باشد. متن شما باید بین 120 تا 150 واژه داشته باشد.

در مرحله سوم نگارش داوطلب باید یک متن بنویسد که حاوی دو دیدگاه مختلف درباره یک اتفاق اجتماعی باشد. این بخش باید در قالب دو متن کوتاه و ساده با تقریبا 90 واژه باشد. همچنین بیان دیدگاه داوطلب در این بخش اهمیت بسیاری دارد.

انواع دیگر آزمونTCF:

4- آزمون TCF IR

این نوع از آزمون TCF به منظور سنجش علوم ارتباطات بین‌المللی طراحی شده است.

5- آزمونTCF

این آزمون برای سنجش علوم کامپیوتر برگزار می‌گردد. و شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد.

6- آزمون TCF-ANF

این نوع آزمون TCF، برای متقاضیانی است که خواستار کسب تابعیت کشور فرانسه هستند. به عبارت دیگر اگر شما در این آزمون شرکت کنید و مدرک آن را دریافت کنید، می‌توانید گواهی تابعیت فرانسه را داشته باشید.

قبل از شرکت در آزمونTCF باید چه کار کنم؟

شما قبل از شرکت در آزمون TCF لازم است تا زبان فرانسوی را به طور کامل فرا بگیرید. برای این کار باید ابتدا در یک آموزشگاه معتبر ثبت نام کنید. زیرا زمانی که خودتان شروع به یادگیری در خانه می کنید یادگرفتن این زبان تازه برایتان کسل کننده خواهد بود. همچنین مدت زمان یادگیری شما بسیار طولانی می شود و شما بعد از این مدت هم نمیتوانید به تمام نکات مسلط شوید. اما با شرکت در کلاس های آموزش زبان این راه آسان تر خواهد شد. ما آموزشگاه سپانو را به شما معرفی میکنیم.

شما درآموزشگاه سپانو میتوانید علاوه بر زبان فرانسوی، زبان های آلمانی، انگلیسی، روسی، ترکی استانبولی و زبان های دیگر را آموزش ببینید و از یادگرفتن زبان لذت ببرید. اما قبل از ثبت نام اگر سوالی در مورد چگونگی برگزاری کلاس ها دارید میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید