6 باور غلط در مورد آیلتس

 
6 باور غلط در مورد آیلتس
باور های غلطی وجود دارد که ذهن افراد را در مورد مدرک آیلتس مشغول میکند. اگرتصمیم دارید که در آزمون آیلتس شرکت کنید، این مطلب را بخوانید.

باور های غلط در مورد آزمون آیلتس

وقتی حرف از آیلتس میزنیم هر کدام از افراد اتفاق ها و تصاویر مخصوصی در ذهنشان نقش میبندد. بعضی ها جلسه آزمون را متصور میشوند و بعضی دیگر به مسلط شدن به زبان انگلیسی فکر میکنند. با خواندن کلمه «آیلتس » هرچیز دیگری ممکن است در ذهنتان به وجود بیاید. هر چیزی که میتواند درست و یا نادرست باشد. با ما همراه باشید تا در این مطلب باور های غلطی که در مورد آیلتس وجود دارد را باهم بررسی کنیم.

چرا چنین باور های غلطی در ذهنمان جا می افتد؟

از مهم ترین دلایل به وجود آمدن باور های غلط، نداشتن اطلاعات کافی در مورد این آزمون مهم است. زمانی که شما شناختی از چیزی ندارید، اطلاعات درست و غلطی را که درمورد آن موضوع به گوشتان میخورد سریعا قبول میکنید. این اطلاعات نادرست میتواند هزینه های زیادی برای شما داشته باشد. هزینه هایی مانند اتلاف وقت، پول و یا خسته شدن ذهن شما. همچنین باید بدانید که این هزینه ها قابل بازگشت نیستند؛ پس باید قبل از هر چیز در مورد آزمون مهمی نظیر آیلتس اطلاعات کافی به دست بیاورید تا موفق شوید.

چگونه از اطلاعات درست مطلع شوم؟

اولین قدم برای موفقیت کسب اطلاعات درست از منابع درست است. شما در ابتدا باید بدانید برای چه کاری قرار است آماده شوید و چگونه باید این مسیر را طی کنید. اصلا اشکالی ندارد اگر چیزی را نمیدانید یا اطلاعات کاملی از آن ندارید. اما مشکل اصلی آن جاست که این اطلاعات نادرست و ناقض باعث ضرر شما شود. پس اگر میخواهید از دیگران جا نمانید با ما تاانتهای این مطلب همراه شوید.

موفق شدن درآزمون آیلتس
اولین قدم برای موفقیت کسب اطلاعات درست از منابع درست است.

باور اول: نمره عالی ازآن زبان آموزان بومی است.

 نمره نهایی یا Bandscore آیلتس، عددی بین 1 تا 9 است . و همانطور که میدانید رسیدن به نمره 9 آیلتس واقعا کار ساده نیست! اما این نمره اصلا برای افرادی که زبان مادری شان انگلیسی باشد، نیست. زیرا دریافت چنین نمره ای متقاضی تسلط کامل روی این زبان است و هر کسی میتواند از پس چنین تسلطی بر بیاید. اما تلاش و تمرین شرط اصلی دریافت نمره خوب است.

باور دوم : من در زبان انگلیسی عالی هستم. پس احتیاجی به تمرین ندارم.

ریسک نکنید! آیلتس خود را به خطر نیاندازید. حتی اگر مهارت خوبی در زبان انگلیسی دارید، معقول نیست که بی گدار به آب بزنید! چون خاصیت زبان این است که به سرعت برق و باد به فراموشی سپرده میشود. همچنین برای شرکت در چنین آزمون مهمی لازم است تا تکنیک ها، ترفند ها و نکات مهم را بیاموزید و بدانید. پیشنهاد ما برای شما شرکت در کلاس های آمادگی آزمون آیلتس در سپانو است.

باور سوم: از کلمات قلنبه سلنبه استفاده کنید.

خیلی از افراد فکر میکنند که اگر در speaking و writing از کلمات و عبارات دهان پرکن استفاده کنند، میتوانند به راحتی غلط های دستوری خود را از نگاه آزمون گیرنده پنهان کنند. اما این کار باعث میشود که اشتباهات شما بیشتر جلب توجه کنند. بهترین روش این است که  کلمات در یک سطح باشند و جریان طبیعی در کلامتان وجود داشته باشد. شما در عین حال باید بتوانید گستره لغات خود را نشان بدهید و سعی کنیدکه اگر در مورد معنی کلمه ای مطمئن نیستید از آن استفاده نکنید.

باور چهارم: اگر درمورد موضوع speaking اطلاعات کافی نداشته باشم، نمره پایینی کسب میکنم.

آزمون گیرنده هرگز توجهی به احاطه شما بر روی موضوع نمیکند. آنچه مهم است قدرت صحبت کردن شماست وجواب درست یا غلط شما اهمیتی ندارد. اما در نهایت باید پاسختان شامل جملاتی روان و صحیح از جهت دستوری و لغات باشد.

همچنین اگر اختلاف نظری با فرد آزمون گیرنده داشته باشید، مشکلی ایجاد نمیکند. اما باید بتوانید نظر خود را در قالب جملاتی روان و صحیح بیان کنید.

باور پنجم: کجا آزمون بدهم تا آزمونم راحت تر باشد؟

هرگز ذهنتان را درگیر موضوعاتی نامربوط نظیر مرکز آزمون نکنید. چون تمامی آزمون ها توسط متخصصین ارزیابی زبان در دانشگاه کمبریج طرح می‌شود و سپس مستقیم برای مراکز برگزاری در سراسر دنیا ارسال می‌شود. پس هیچ تفاوتی ندارد که کجا آزمون می دهید. زیرا در همه جا ملاک‌های نمره دهی نیز یکسان است.

باور های غلط درمورد آزمون آیلتس
اینکه کجا امتحان میدهید تاثیری در نمره آزمون شما نخواهد داشت.

باور ششم: هر کسی تقلب کند، قبول میشود.

فکر تقلب را از سرتان بیرون کنید! در چند سال اخیر تقلب در آزمون آیلتس بسیار فراگیر شده است. افراد تنبلی وجود دارند که فکر میکنند با خرید مدرک آیلتس تقلبی میتوانند موفق شوند. موسساتی هستند که در ازای دریافت پول برایتان هر کاری انجام میدهند. اما این را بدانید که این افراد هرگز به خط پایان موفقیت نمیرسند و دستشان سریعا رو میشود. همچنین در صورت آشکار شدن تقلب، آثار منفی این کار ممکن است تا همیشه وبال گردن تان باشد و شما را تا اخر عمر از هدفتان باز دارد.

چگونه میتوانم موفق شوم؟

همانطور که در ابتدای این مطلب خواندید، شرط اصلی موفقیت تلاش و تمرین است. و شما فقط در صورت مسلط بودن به این زبان میتوانید به آزمون آیلتس غلبه کنید. هر باوری جز این، باور غلطی است که شما را به دام می اندازد. برای طی کردن مسیر آموزش و گذشتن از خط پایان آزمون آیلتس میتوانید روی کمک آموزشگاه سپانو حساب کنید. سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش تهران است و شما میتوانید با اطمینان کامل در کلاس های آمادگی آیلتس ما شرکت کنید. اما اگر قبل از ثبت نام سوالی درمورد کلاس ها دارید میتوانید با این شماره تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید