​زبان عربی کجا ؟ زبان اسپانیایی کجا؟

 
​زبان عربی کجا ؟ زبان اسپانیایی کجا؟
زبان اسپانیایی از زبان های زیادی مثل عربی تاثیر گرفته. توی این مطلب شباهت های زبان اسپانیایی و عربی رو بخونین. و آموزش رو به سپانو بسپرین.

تاثیر زبان عربی بر روی زبان اسپانیایی

حتما با خوندن این تیتر تعجب کردین یا با خودتون فکر کردین که کلمات اشتباه نوشته شدن. اما باید بهتون بگم که اصلا اینطور نیست. زبان عربی بیشتر از اون چیزی که فکرشو کنی روی زبان اسپانیایی تاثیر گذاشته. زبان اسپانیایی از کلمات و حروف گرفته تا تغییرات فرهنگی و تاریخی، از زبان عربی تاثیرگرفته. اگه باور نمیکنی این مطلب رو بخون تا بهت ثابت کنم.

چطوری زبان عربی تونسته روی زبان اسپانیایی اثر بذاره؟

قبل از اینکه درمورد تاثیراتی که به وجود اومده توضیح بدیم، باید بدونیم که این تغییرات و تاثیرات چطوری به وجود اومدن.

توی تاریخ نوشته شده که مسلمان عرب و بربر حدود 8 قرن در شبه‌جزیرهٔ ایبری زندگی کردن. پس این یه نشونه برای پیدا کردن جواب این سواله. در اون زمان ها، زبانی به نام کاستیل وجود داشته. این زبان بعد از به وجود اومدن پیشرفت هایی تبدیل به اسپانیایی معاصر شده. به خاطر همین قضیه هاست که خیلی از کلمات اسپانیایی ریشه عربی دارن. این واژه های عربی حدود یک چهارم کل واژه های اسپانیایی رو دربر می‌گیره. همچنین اصطلاحات عربی زیادی هم در این زبان وجود دارن که نشون دهنده میزان تأثیر عنصر عربی اسلامی روی این زبانه.

حالا وقتشه یه خورده درمورد زبان اسپانیایی بخونیم تا بیشتر با این زبان آشنا بشیم. بعد میریم بررسی کنیم که تاثیرات زبان عربی روی این زبان چی بوده. موافقین؟

درمورد زبان اسپانیایی:

زبان کاستیلی یا همون زبان اسپانیایی، از خانوادهٔ زبان‌های رومی و یکی از پُرگویشورترین زبان‌های جهانه. همچنین این زبان دومین زبان پرتکلم جهان بعد از زبان چینی محسوب میشه. بزرگترین کشور اسپانیایی زبان از لحاظ تعداد گویشوران در حال حاضر هم کشور مکزیک هستش.

زبان اسپانیایی
زبان عربی از جهات مختلف تاثیرات زیادی روی زبان اسپانیایی گذاشته.

تاثیر بقیه زبان ها روی زبان اسپانیایی:

زبان اسپانیایی شباهت خیلی زیادی با زبان های مختلف مثل زبان انگلیسی و ایتالیایی داره. پس اصلا تعجبی نداره که این زبان ها با هم شباهت داشته باشن. چون تقریبا از یه منطقه و از یه ریشه زبانی هستن. اما چیزی که جالب و شگفت آوره تاثیر زبان عربی روی زبان اسپانیاییه.

تاثیر زبان عربی بر روی زبان اسپانیایی

حالا بیا تا بهت بگم شباهت این دو زبان چیه؟ و زبان عربی تا چه حد تونسته روی این زبان تاثیر بذاره.... نکته اول: این زبان در زمینه های مختلفی مثل واژه ها، فرهنگ و حتی ریشه زبان اسپانیایی هم تاثیرگذار بوده. اما مهم ترین ویژگی این زبان که لازمه بدونیم لغات مشترک این دو زبانه. نکته دوم: باید با من همراه باشی تا هر کدوم رو برات توضیح بدم.

کلمات مشترک زبان عربی و اسپانیایی:

کلمات عربی در قرن 8 وارد زبان اسپانیایی شده. اما حتی قبل از اون هم، بعضی از کلمات در زبان لاتین و یونانی ریشه‌ عربی داشتن. مردمی که در حال حاضر توی کشور اسپانیا زندگی می‌کنن، زمانی به زبان لاتین صحبت میکردن. اما بعد از گذشت چند قرن، زبان اسپانیایی و بقیه زبان‌های رومی (مثل زبان فرانسه و ایتالیایی) شکل مخصوص خودشون رو پیدا کردن. این ماجرا تا قرن 15ادامه داشت اما بعد از اون، بخشی از زبان اسپانیایی رو هزاران هزار لغت عربی تشکیل داد.

از اون زمان خیلی از کلمات اسپانیایی که ریشه عربی داشتن تغییر پیدا کردن. اما یه سری کلمات همچنان باقی موندن و هنوز هم توسط مردم استفاده میشن. راستی یه سری از واژه ها که بین این دو زبان مشترکه توی زبان فارسی هم وجود داره. مثل کلمه «زعفران». در ادامه این مطلب میتونی چند مورد از این ها رو بخونی:

  • کلمه برنج: در هر دو زبان arroz و الرز تلفظ میشه.
  • بالش : المتکا در عربی که almohada در زبان اسپانیایی بیان میشه.
  • خدا : که در زبان عربی الله ولی در زبان اسپانیایی آلا نوشته میشه.

تعداد زیادی از این مثال ها وجود داره که شما فقط در صورت یادگرفتن این دو تا زبان میتونین متوجه اون ها بشین و حسابی از این شباهت ها لذت ببرین. البته اگه شما به یکی از این زبان ها مسلط باشید، یادگرفتن زبان بعدی خیلی آسون تر از چیزی میشه که فکرشو میکنین.

کجا زبان یاد بگیرم؟

برای یادگرفتن هر زبانی، قدم اول اینه که به یه آموزشگاه معتبر مراجعه کنی. تا بتونی توی کلاس های اونجا ثبت نام کنی و یادگرفتن زبان رو شروع کنی. ما بهت آموزشگاه سپانو رو معرفی میکنیم. توی سپانو میتونی انواع زبان ها مثل آلمانی، انگلیسی، عربی، اسپانیایی و حتی فرانسوی، ترکی استانبولی و .... رو آموزش ببینی و ازیادگرفتن زبان لذت ببری. پس هر زمان که تصمیم به ثبت نام گرفتی میتونی به سپانو مراجعه کنی و یا با این شماره تماس بگیری. اگه سوالی هم درمورد کلاس ها داری، ما پاسخگو هستیم.

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید