کلید سوالات آیلتس اینجاست.(موفقیت در آزمون آیلتس)

 
کلید سوالات آیلتس اینجاست.(موفقیت در آزمون آیلتس)
چه راهکاری برای موفقیت در آزمون آیلتس وجود دارد؟ چگونه میتوانم با ساده ترین روش بهترین نمره را در این آزمون کسب کنم؟برای آموزش به سپانو بیا.

موفقیت در آزمون آیلتس

تا به حال با خودتان فکر کرده اید که چطور ممکن است اتفاق های کوچک تاثیرات بزرگی بر زندگی شما بگذارد. اتفاق هایی که تنها احتیاج به اندکی تلاش شما داشته باشد. تلاشی که اگر صورت گیرد نتیجه ای چند برابر بهتر و بیشتر برایتان حاصل می شود. مگر آن اتفاق چیست؟

یک اتفاق بزرگ:

اگر تیتر این نوشته را خوانده باشید حتما تا به حال متوجه شده باشید که آن اتفاق چیست. درست حدس زدید. آزمون آیلتس، آزمونی بین المللی که میتواند شما را به هدف های بزرگ برساند. همانطور که میدانید آیلتس، آزمونی بین المللی است که برای بورسیه تحصیلی در کشور های انگلیسی زبان لازم است. حالا که این آزمون تا این حد مهم و حیاتی است پس باید رموزی برای موفقیت در آن وجود داشته باشد. اما نگران نباشید. چون در این مطلب میتوانید اطلاعات کافی در مورد روش های کلیدی موفقیت در آزمون آیلتس را بخوانید.

ابتدا بررسی کنید.

قبل از هر چیز باید بدانید که قرار است در چه آزمونی شرکت کنید. چون آزمون آیلتس انواع مختلفی دارد که شما باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. یکی از آن موارد انتخاب نوع تست و دیگری قالب آزمون است. با من همراه باشید تا در مورد هر یک بدانید.

تست مناسب خود را انتخاب کنید.

در ابتدا باید با موسسه ای که برای آن درخواست می کنید مشورت کنید تا متوجه شوید که به کدام نوع آزمون نیاز دارید. دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد: آکادمیک و آموزش عمومی.

اگر قصد ورود به دانشگاهی را دارید که زبان آموزش آن، انگلیسی است، به احتمال زیاد باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید. دانشجویان برخی از رشته ها مثل پزشکی، پرستاری و وکالت در اکثر مواقع ملزم به شرکت در این آزمون هستند. آزمون آموزش عمومی آیلتس موضوعات کلی تری را در بر می گیرد و برای افرادی که قصد زندگی یا کار در کشور های انگلیسی زبان را دارند، مناسب است.

قالب آزمون آیلتس ؟

آزمون آیلتس در دو قالب مختلف بررسی میشود: آزمون کاغذی یا کامپیوتری. این دو قالب از نظر محتوا یکسان هستند. اما دو تفاوت با هم دارند.

تفاوت اول: برای آزمون کاغذی، پاسخ قسمت های شنیداری، خواندن و نوشتن را با دست می نویسید، اما برای آزمون کامپیوتری، پاسخ ها را تایپ می کنید. بخش صحبت برای هر دو یکسان است و به صورت مصاحبه حضوری نزد فرد امتحان گیرنده انجام می شود.

موفقیت در آزمون آیلتس
آزمون آیلتس در قالب های نوشتاری و کامپیوتری برگزار می شود.

تفاوت دوم: شما نتایج آزمون کاغذی خود را 13 روز پس از اتمام آزمون دریافت می کنید، در حالی که برای آزمون کامپیوتری، نتایج خود را در عرض سه تا پنج روز دریافت خواهید کرد.

چند روش برای موفقیت در آزمون آیلتس:

روی واژه ها تمرکز کنید.

دایره واژگانی وسیع، کمک زیادی به شما خواهد کرد. اگر کلمات زیادی را همراه معنی بدانید، میتوانید قسمت های مختلف آزمون را به راحتی جواب دهید. مثلا جملات گرامری را به راحتی متوجه می شوید و پاسخ های درست تری می دهید. و یا اینکه هنگام صحبت کردن جلوی فرد آزمون گیرنده از جملات زیبا تری استفاده می کنید. همچنین در بخش نوشتن این مهارت را به دست می آورید که درمدت کوتاه تری، متن طولانی تر و عمیق تری بنویسید.

بهترین راه برای تقویت لغات مطالعه کردن است. مطالعه میتواند از خواندن کتاب درسی و غیر درسی شروع شود و تا تماشا کردن فیلم و گوش دادن به موزیک ادامه یابد. هر کدام از این موارد کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

برای موفقیت در آزمون آیلتس، نوشتن را تمرین کنید.

بهترین روش برای تقویت نوشتن، تمرین کردن آن است. تمرین کردن باعث میشود که در مدت زمان کوتاه تری متن بلند تری بنویسید. در ضمن کمک می کند تا در آزمون وقت کم نیاورید. اما دقت کنید که متن خود را هرگز از مقدار توصیه شده طولانی تر نکنید. چون در این صورت به جای نمره مثبت، نمرات منفی دریافت خواهید کرد.

با دقت گوش دهید.

شاید برایتان جالب باشد اما شما باید شنیدن را هم تمرین کنید. برای این کار به اخبار، موسیقی یا پادکست ها گوش دهید و جلسه آزمون را برای خود بازسازی کنید. بدین صورت که ابتدا یکبار پخش کنید بعد هرچه متوجه می شوید را بنویسید. سپس دوباره آن را پخش کنید تا متوجه درستی یا غلطی جواب خود شوید.

تمرین گوش دادن برای آزمون آیلتس
برای تمرین گوش دادن باید با دقت به اخبار، موسیقی یا پادکست ها گوش دهید.

صحبت کنید.

لازمه صحبت کردن روان و سلیس هم تمرین کردن زیاد است. میتوانید با کسی که در حد شما انگلیسی می داند، صحبت کنید. و یا خودتان با خودتان رو به روی آینه و بلند بلند حرف بزنید. به صورتی که صدای خود را بشنوید.

* برنامه منظمی داشته باشید. *

برای انجام دادن تمامی موارد گفته شده باید با یک برنامه منظم پیش بروید. یعنی مثلا هر روز حدود 3 یا 4 ساعت را به یادگیری بگذرانید. این زمان باید هرروز طی ساعت معینی صورت بگیرد تا ذهن تان به یادگیری مکرر عادت کند و آموزش شما سریع تر پیش برود. روش دیگر این است که صدای خود را ضبط کرده و چندین دفعه گوش کنید تا متوجه نقاط ضعف خود شوید.

اگر از ابتدای این مطلب را خوانده باشید، متوجه شده اید این آزمون نکته و کلید مخصوصی ندارد. تنها کلید موفقیت در چنین آزمونی تلاش و تمرین است. پس هرگز گول موسساتی که کلید سوالات را به شما می فروشند نخورید. بعضی دیگر از موسسه ها نیز به بهانه موفقیت شما را به هر نوع تقلب در آزمون آیلتس می کشانند. اما هیچوقت به ین سمت ها نروید. چون ضرر آن ها چنین برابر سودشان است.

کلاس شرکت کنید.

آزمون آیلتس می تواند زندگی شما را تغییر دهد. همچنین در صورت قبول نشدن شما باید مدتی منتظر آزمون بعدی بمانید و فرصت را از دست می دهید. پس با سهل انگاری شانس خود را نسوزانید. راه آسان تر این است که در کلاس های آمادگی آیلتس شرکت کنید. تا در کنار تمرین کردن و تقویت مهارت ها نکات های کلیدی را نیز بیاموزید.

برای موفقیت در آزمون آیلتس کجا کلاس شرکت کنم؟

شما می توانید برای موفقیت در آزمون آیلتس به آموزشگاه سپانو مراجعه کنید. سپانو آموزشگاهی در استان گیلان و شهر رشت است که در این زمینه به شما کمک می کند. چون سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش تهران است و شما میتوانید برای آمادگی آزمون آیلتس به ما مراجعه کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید. شما همچنین در سپانو میتوانید انواع زبان ها اعم از آلمانی، فرانسوی،  ترکی استانبولی، چینی، کره ای و… را آموزش ببینید و از یادگرفتن زبان لذت ببرید.

اگر قبل از ثبت نام سوالی درمورد کلاس ها دارید میتوانید با این شماره تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام،توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع باشید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید