همه چیز درمورد زبان سوئدی

 
همه چیز درمورد زبان سوئدی
چرا بایدبه زبان سوئدی مسلط باشیم؟ برای تحصیل در دانشگاه های سوئد، باید سوئدی بلد باشم؟شما میتونین زبان سوئدی رو درآموزشگاه سپانو یاد بگیرین.

آموزش زبان سوئدی در رشت

اگه به زبان سوئدی علاقه مند هستی، این مطلب برای توئه. حتی اگه در مورد این موضوع شک داری، باز هم بهت پیشنهاد میکنم که این مطلب رو تا آخر بخونی. چون حتما متوجه میشی که قراره در آینده این زبان رو توی کارنامه دانسته های مهم خودت داشته باشی یا نه.

چه کشورهایی سوئدی صحبت میکنن؟

اگه قصد مهاجرت با استفاده از زبان سوئدی رو داری، قبل از هر چیزی باید بدونی که چه کشور هایی به این زبان صحبت می کنن. یعنی لازمه بدونی که باید به چه کشور هایی مهاجرت کنی تا بتونی به این زبان صحبت کنی.

آموزش زبان سوئدی
مردم کشور سوئد و قسمت هایی از فنلاند به زبان سوئدی صحبت میکنن.

زبان سوئدی، زبانی از خانواده هند و اروپایی محسوب میشه و مردم کشور های سوئد و قسمت هایی از فنلاند به این زبان صحبت میکنن. در حالت کلی این زبان در جهان یه زبان کوچیکه و فقط حدود 10 میلیون نفر توی کل دنیا به این زبان با هم حرف میزنن. نکته جالب اینجاست که بعضی از افراد مهاجر امروزه توی کشور سوئد به زبان ترکی، کردی، عربی و فارسی هم صحبت میکنن.

چرا زبان سوئدی؟

اگه براتون سوال پیش اومده که چرا لازمه این زبان رو یاد بگیریم، باید بهتون بگم که به چندین و چند دلیل. اما یکی از مهم ترین دلایل، فرصت های خوبیه که برای تحصیل افراد توی این کشور وجود داره. اکثرافرادی هم که به این کشور مهاجرت میکنن، مهاجرتشون از نوع تحصیلی هستش و برای درس خوندن توی مدارس و دانشگاه های سوئد، به سمت این کشور حرکت میکنن. حالا اگه میخوای بدونی که چرا تحصیل توی این کشور اینقدر خوبه، بیا تا بهت بگم.

تحصیل در سوئد:

توی این کشور بچه ها از سن 6 سالگی وارد دوره آمادگی میشن. بعد از اون آموزش رسمی و اجباری شون از سن 7 سالگی شروع میشه. در طول دوره تحصیل، دانش آموزان بدون اینکه امتحانی بدن، به کلاس های بعدی و بالاتر میرن. اما سال های تحصیلی پنجم و نهم آزمون داره. دانش آموزان میتونن بعد از قبول شدن توی این امتحانات وارد دوره بعدی آموزش بشن.

بعد از 16 سالگی این دانش آموز ها وارد دبیرستان میشن و در طول سه سال درس های نظری و عملی رو میگذرونن. بعد از گذروندن دوره 3 ساله تحصیلات دبیرستان، این دانش آموز ها دوباره باید توی امتحانات نهایی که برای هر درسی جداگونه اس، شرکت کنن. البته این آزمون ها تنها آزمون ها برای این دوره اس. توی کشور سوئد بعد از اینکه این دوران تحصیلی تموم شد، رشته دانشگاهی متناسب با دیپلم افراد انتخاب میشه. پس مشخصه که این دیپلم ارزش خیلی زیادی برای افراد داره.

ورود به دانشگاه های سوئد:

خلی از افراد مهاجر به این کشور، بعد از گذروندن دوران مدرسه شون توی کشور خودشون مثل ایران، به این کشور مهاجرت میکنن. یعنی فقط برای تحصیل کردن توی دانشگاه های این کشور به سمتش حرکت میکنن. حالا علت اینکه افراد به تحصیل توی این کشور علاقه نشون میده چیه؟

  • شما کار گروهی رو در کشور سوئد تجربه می کنین. توی دنیای امروز که بازار جهانی به کار گروهی و نوآوری اهمیت زیادی میده، یاد گرفتن این مهارت میتونه خیلی مهم باشه.
  • دانشگاه های سوئد پیشرفته ترین برنامه های آموزشی رو در مقاطع دانشگاهی داره. مثلا یکی از این برنامه ها تحصیل و گذروندن دوره های نیمه وقت کار آموزی هستش که باعث میشه توی کارتون خیلی حرفه ای بشین.
  • تنوع خیلی زیادی توی رشته های دانشگاه های سوئد وجود داره که افراد با هر سلیقه ای میتونن رشته مورد علاقه شون رو در اون دانشگاه بخونن.
  • تحصیل شما توی دانشگاه های سوئد میتونه بر اساس سلیقه شما به زبان انگلیسی یا سوئدی باشه.
  • مخارج زندگی و تحصیل توی کشور سوئد برای افراد دانشجو خیلی مقرون به صرفه اس. چون این کشور بورسیه و کمک هزینه های زیادی برای دانشجویانش در نظر می گیره.
  • هم موقع تحصیل و هم بعد از گذروندن این دوران فرصت های شغلی زیادی برای شما وجود داره.
مهاجرت تحصیلی با زبان سوئدی
شما با یادگرفتن زبان سوئدی میتونین به کشور سوئد مهاجرت کنین و توی دانشگاه های اونجا به تحصیل بپردازین.

سفر به سوئد:

یکی دیگه از علت هایی که شما رو به یاد گرفتن زبان سوئدی ترغیب میکنه، سفر به این کشوره. البته چون افراد در سوئد به زبان انگلیسی هم آشنایی دارن، پس اجباری برای یادگرفتن این زبان وجود نداره. اما اگه به این زبان مسلط باشین یا حداقل تا حدی بلد باشین، موقع سفر و گشت و گذار به این کشور کارتون راحت تر میشه. راستی سوئد پر از جاذبه های گردشگری و دیدنی قشنگه که باید حتما ببینی.

زبان سوئدی زبان آسونیه؟

حالا که فهمیدی این زبان مهمه و احتمالا هم تصمیم گرفتی که این زبان رو یاد بگیری، اولین سوالی که برات پیش میاد همینه؟ یا اینکه میخوای بدونی که یاد گرفتن این زبان چقدر طول میکشه؟ برای جواب این سوال ها باید بهت بگم که :«به خودت بستگی داره.» در حالت کلی یادگرفتن این زبان، خیلی سخت نیست. اما اینکه چه مدت زمانی لازمه تا به این زبان مسلط بشی، کاملا به تلاش و زمانی که هر روز برای تمرین این زبان صرف میکنی، بستگی داره.

اگه با خوندن این مطلب به زبان سوئدی علاقه مند شدی، و یا میخوای برای تحصیل توی دانشگاه های این کشور به اونجا مهاجرت کنی، بهتره که این زبان رو یاد بگیری. مخصوصا که این زبان، تقریبا آسونه و اگه زرنگ باشی میتونی خیلی سریع به این زبان مسلط بشی.

چطوری میتونم سوئدی یاد بگیرم؟

همونطوری که میدونی برای یادگرفتن هر زبانی، باید به یه آموزشگاه معتبر مراجعه کنی، تا بتونی توی کلاس های اونجا ثبت نام کنی و یادگرفتن زبان رو شروع کنی. ما بهت آموزشگاه سپانو رو معرفی میکنیم. توی سپانو میتونی علاوه بر زبان سوئدی، زبان های دیگه ای مثل آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ترکی استانبولی و …. رو آموزش ببینی و ازیادگرفتن زبان لذت ببری. پس هر زمان که تصمیم به ثبت نام گرفتی میتونی به سپانو مراجعه کنی و یا با این شماره تماس بگیری. اگه سوالی هم درمورد کلاس ها داری، ما پاسخگو هستیم.

33330595_013

32330596-7_013

 تو میتونی به این شماره توی واتس اپ پیام بدی و سوالاتت رو از ما بپرسی. 09215231719 و  یا اینجا کلیک کنی و مستقیما با ما در واتس اپ صحبت کنی.

یادت نره که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو رو هم دنبال کنی تا از اخبار ما با خبر بشی.

پس اگه دوست داری اطلاعات بیشتری از ما داشته باشی اینجا کلیک کن و وارد سایت ما شو.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید