آزمون ecl یا آزمون گوته ؟؟؟ _ آموزش آلمانی در رشت

 
آزمون ecl یا آزمون گوته ؟؟؟ _ آموزش آلمانی در رشت
برای موفقیت در آزمون زبان آلمانی ecl یا گوته در رشت، به آموزشگاه سپانو مراجعه کنید. آزمون ecl زبان آلمانی در جهان معتبر است.

مقایسه آزمون ecl با آزمون گوته

افرادی که قصد مهاجرت به آلمان یا یکی از کشور های آلمانی زبان را دارند، باید برای دریافت ویزا، یکی از مدارک آزمون های زبان آلمانی را داشته باشند. همانطور که می دانید آزمون گوته یکی از مهم ترین آزمون هایی است که برای سنجش سطح زبان آلمانی کاربرد دارد. هم آزمون گوته و هم آزمون ECL مزایا و معایبی دارند که در ادامه این مطلب با هم بررسی میکنیم.

قبل از مقایسه لازم است تا اطلاعات کلی و کوتاهی در مورد این دو آزمون به دست آورید.

آزمون ecl:

ECL آزمونی بین المللی است که به 15 زبان زنده دنیا وجود دارد. یکی از مهم ترین زبان هایی که مورد توجه این آزمون قرار می گیرد، زبان آلمانی است. همچنین این آزمون در کشور های مختلف زیادی هم برگزار می شود. ECL آزمونی بین المللی است و مهارت مختلف را برای سنجش سطح زبان آلمانی شما مورد ارزیابی قرار می دهد.

آزمون گوته بهتر است یا ECL؟
قبل از شرکت در آزمون زبان آلمانی باید اطلاعات کامل در مورد انواع آزمون ها داشته باشید.

آزمون گوته:

آزمون گوته آزمونی است که به زبان آلمانی برگزار میشود. این آزمون همانند آزمون ECL اعتباری جهانی دارد و مورد توجه دانشگاه ها و مراکز کاری زیادی قرار دارد. آزمون گوته مانند ECL بخش های مختلفی را شامل می شود. اما طریقه نمره دهی گوته با ECL اندکی متفاوت است که در مورد این موضوع در ادامه بحث خواهیم کرد.

گوته یا ECL ؟ مسئله این است...

این دو آزمون از مناظر مختلفی با هم تفاوت و گاهی شباهت دارند. که شما قبل از ثبت نام و شرکت در هر کدام از این آزمون ها لازم است تا اطلاعات کاملی از آن ها داشته باشید.

سطح نمرات:

برای قبول شدن در کل آزمون ECL باید حداقل میانگین 60 درصد از کل مهارت های آزمون را کسب کنید. مثلا اگر در چهار مهارت 80، 80، 50 و 40 درصد امتیاز را بگیرید، میانگین آن 62.5 درصد می شود و شما آزمون را پشت سر گذاشته اید. اما برای قبولی در آزمون گوته لازم است که داوطلبان به بیش از 60 درصد سؤالات پاسخ درست بدهند. البته باید حتما در تک‌تک بخش‌ها نیز نمره قابل‌قبول را اخذ کنند.

اگر در یک سطح رد شوم، چه می شود؟

در صورت عدم قبولی در یک بخش از آزمون گوته، متقاضی می‌تواند مجددا در همان بخش شرکت کند. اما در آزمون ECL مهارت را در 2 گروه مختلف، دسته بندی می کند. مهارت های WRITING و READING در یک گروه قرار می گیرند. در حالی که مهارت های LISTENING و SPEAKING در گروه دیگری هستند. زمانی که شما نتوانید یکی از مهارت ها را در یک گروه پاس کنید و قبول شوید، باید هر دو مهارت آن گروه را دوباره تکرار کنید. مثلا اگر در بخش WRITING شکست بخورید، باید هم WRITING و هم READING را دوباره آزمون دهید.

مدت اعتبار آزمون ها:

مدت اعتبار آزمون گوته 2 سال است یعنی شما پس از دریافت مدرک این آزمون تا دوسال فرصت دارید تا آن را به دانشگاه یا محل کار مورد نظرتان تحویل دهید. اما آزمون ECL اعتباری مادام العمر دارد که این می تواند مزیتی باشد که آزمون ECL نسبت به گوته دارد.

محل برگزاری آزمون های آلمانی

آزمون گوته توسط انستیتو های گوته در آلمان و همچنین خارج از آلمان برگزار می شود. برای مثال انستیتو گوته هم اکنون در ایران و در تهران برگزاربرقرار است. همچنین آزمون ECL نیز در کشورهای مختلف دنیا برای زبان آموزان وجود دارد که یکی از آن کشور ها ایران است. آزمون ecl برای اولین بار در ایران توسط موسسه سپانو و با هماهنگی مرکز ecl برگزار میشود. شما میتوانید برای ثبت نام و شرکت در آزمون زبان آلمانی ecl وارد سایت سپانو شوید.

ECL یا گوته
برای مهاجرت به کشور های آلمانی زبان باید یکی از مدارک زبان آلمانی را داشته باشید.

فاصله زمانی برگزاری آزمون ها:

آزمون گوته هر ساله و طی زمان مقرری برگزار می شود. برای اطلاع از این زمان باید با مرکز گوته تماس بگیرید. اما آزمون ECL به زبان های آلمانی و انگلیسی هر دو ماه یکبار برگزار می شود. یعنی در ماه های فوریه، آوریل، ژوئن، اوت، اکتبر و دسامبر. با این توضیحات اگر کسی در یک ماه شکست بخورد، لازم نیست مدت زیادی تا امتحان بعدی صبر کند. اما شکست در آزمون گوته یعنی باید تا سال آینده منتظر آزمون بمانید.

هزینه آزمون های آلمانی

در حالت کلی هزینه آزمون ECL کمتر از آزمون گوته است. اما برای اطلاع از مقدار دقیق هزینه ها باید با مرکز آزمون ها تماس بگیرید و سوالات مربوط به این موضوعات را از خودشان جویا شوید. برای بررسی هزینه آزمون ECL میتوانید باید با دفتر محلی CareLend تماس بگیرید.

کدام آزمون راحت تر است؟ گوته یا ECL ؟

برای پاسخ به این سوال باید موارد مختلف زیادی مورد بررسی قرار گیرد. اما در حالت کلی میتوان گفت آزمون ECL به خاطر داشتن جنبه های عملی در زندگی روزانه شما، کمی از گوته آسان تر است.

موفقیت در آزمون آلمانی 

برای موفقیت در هر آزمون باید مهارت کافی در آن را به دست آورید. برای کسب مهارت و تسلط در هر زبانی لازم است تا آن را فرا بگیرید. سپس تمرین و تکرار کنید. برای قدم اول یادگرفتن، باید در کلاس های آموزش زبان شرکت کنید. کلاس هایی که بتواند انواع مهارت ها را به شما بیاموزد و در شما تقویت کند. برای این کار به شما آموزشگاه سپانو را معرفی میکنیم.

آموزش آلمانی در رشت در سپانو

سپانو آموزشگاهی در استان گیلان و شهر رشت است که می تواند به شما برای آموزش هر زبانی کمک کند تا در هر آزمونی که خودتان تصمیم گرفتید موفق شوید.شما در سپانو می توانید انواع زبان ها از جمله زبان آلمانی، فرانسوی، ترکی استانبولی، چینی، کره ای و... را آموزش ببینید. لازم است بدانید که سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش است و به موفقیت شما در آزمون آیلتس هم کمک زیادی خواهد کرد. فقط کافی است تصمیم درست را بگیرید و به سپانو مراجعه کنید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع بشید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید