آزمون DSH یا ecl ؟آزمون آلمانی در رشت

 
آزمون DSH یا ecl ؟آزمون آلمانی در رشت
برای دریافت مدرک زبان آلمانی شما میتوانید در آزمون های زبان آلمانی DSH یا آزمون آلمانی ECL شرکت کنید. انتخاب با شماست.

شرکت در آزمون DSH یا ecl؟


برای مهاجرت به یکی از کشور های آلمانی زبان و انجام کار یا تحصیل در آن کشور داشتن مدارکی لازم است. یکی از مهم ترین مدارک لازم، مدرک زبان آلمانی است. برای دریافت این مدرک هم چند آزمون مختلف وجود دارد که شرکت در هر کدام از این آزمون ها در صورتی که نمره قابل قبول را کسب کنید، کارتان را راه می اندازد.

آزمون های زبان آلمانی

حالا سوال مهمی که باید از خودتان بپرسید این است که :« کدام آزمون برای من مناسب است؟ » برای رسیدن به جواب درست این سوال لازم است تا بررسی های لازم در مورد انواع آزمون های زبان آلمانی صورت گیرد.اما در مطلب پیش رو همه جوانب آزمون های DSH و ECL بررسی خواهد شد. و شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام آزمون مناسب شماست، آزمون DSH یا ECL ؟ پس اگر شما هم قصد مهاجرت به آلمان یا کشور های آلمانی زبان را دارید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

شرکت در ازمون DSH یا آزمون ECL ؟
کدم آزمون مناسب من است؟

آزمون dsh یا ecl ؟

قبل از مقایسه این دو آزمون لازم است تا اطلاعات کلی در مورد آنها به دست آوریم:

ecl:

آزمون ecl به 15 زبان زنده دنیا برگزار می شود که یکی از مهم ترین این زبان ها که قرار است در این مطلب به آن بپردازیم، زبان آلمانی است. این آزمون می تواند انواع مهارت های زبان آلمانی شما را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد. دریافت مدرک آزمون ECL در سطوح مختلف می تواند نیاز شما را برای مهاجرت های تحصیلی و کاری برطرف کند.

DSH :

این آزمون در کشور آلمان برگزار می شود. و شامل دو بخش کتبی و شفاهی است که می تواند مانند بقیه آزمون های زبان آلمانی سطح شما را در دانش آلمانی مورد بررسی قرار دهد.  

مقایسه آزمون ECL و DSH :

حالا بهتر است سریعا سراغ مقایسه این دو آزمون مهم برویم. وظیفه شما هم این است که این مطلب را با دقت بخوانید تا کاملا متوجه شوید که کدام آزمون برایتان مناسب تر است تا در همان شرکت کنید و به مقصد نهایی تان برسید.

بخش های مختلف آزمون ها:

آزمون DSH دو بخش اصلی کتبی و شفاهی دارد. بخش کتبی این آزمون شامل سنجش مهارت شنیداری، درک مطلب و نوشتن می باشد. در بخش شفاهی آزمون نیز مهارت گفتاری فرد ممتحن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اما آزمون ECL در حالت کلی مهارت های گفته شده را مورد بررسی و آزمون قرار می دهد.

سطح نمرات آزمون:

هر فرد در آزمون DSH می تواند نمرات 1 تا 3 را کسب کند. نمره سه بالاترین نمره ای است که افراد می گیرند. اما افراد برای قبولی در هر بخش باید حداقل نمره دو را دریافت کنند. لازم است بدانید که در آزمون DSH ابتدا آزمون کتبی و سپس شفاهی گرفته می شود.

اما سطح نمرات آزمون ECL بدان صورت است که افراد برای قبول شدن در کل آزمون باید حداقل میانگین 60 درصد از کل مهارت های آزمون را کسب کنند. مثلا اگر فرد در چهار مهارت 80، 80، 50 و 40 درصد امتیاز را بگیرد، یعنی آزمون را پشت سر گذاشته است. زیرا میانگین این نمرات 62.5 درصد می شود.

آزمون ECL یا DSH؟
قبل از شرکت در آزمون ها باید همه جوانب آن ها مورد بررسی قرار گیرد.

در صورت رد شدن در یک بخش از آزمون چه کار باید کنم؟

در آزمون ECL مهارت را در 2 گروه مختلف، دسته بندی می کند. مهارت های WRITING و READING در یک گروه قرار می گیرند. در حالی که مهارت های LISTENING و SPEAKING در گروه دیگری هستند. زمانی که شما نتوانید یکی از مهارت ها را در یک گروه پاس کنید و قبول شوید، باید هر دو مهارت آن گروه را دوباره تکرار کنید. مثلا اگر در بخش WRITING شکست بخورید، باید هم WRITING و هم READING را دوباره آزمون دهید.

اما عملکرد شما در بخش‌های مختلف آزمون کتبی و شفاهی DSH به‌صورت درصد ارائه می شود و نتیجه نهایی شما به‌صورت «گذرانده» یا «پاس‌نشده» اعلام خواهد شد.

محل و تاریخ برگزار آزمون های آلمانی

آزمون ECL زبان آلمانی هر دو ماه یکبار یعنی هر ساله در ماه های فوریه، آوریل، ژوئن، اوت، اکتبر و دسامبر اجرا خواهد شد. علاوه بر این، ecl در کشور های مختلف برگزار میشود که یکی از این کشور ها، ایران است. آزمون ecl برای اولین بار در ایران توسط آکادمی زبان سپانو و  با هماهنگی موسسه ecl برگزار میشود. شما برای ثبت نام و شرکت در آزمون ECL میتوانید وارد سایت موسسه سپانو شوید. اما آزمون DSH فقط در کشور آلمان برگزار می شود. تاریخ برگزاری این آزمون بستگی به دانشگاه برگزار کننده دارد. بعضی از دانشگاه‌ها 1 تا 2 بار در سال و بعضی دیگر حتی 4 بار در سال هم از افراد آزمون DSH می گیرند.

شرکت در این آزمون های آلمانی

اولین قدم برای شرکت در این آزمون ها تقویت زبان آلمانی است. در صورتی که شما تسلط کافی از این زبان نداشته باشید، شرکت در آزمون هم بی فایده است. پس برای موفق شدن در آزمون لازم است تا زبان آلمانی را به خوبی یاد بگیرید. برای این کار باید در آموزشگاهی معتبر ثبت نام کنید. زمانی که خودتان در خانه به آموزش بپردازید، تسلط به این زبان بسیار سخت و خسته کننده خواهد شد. اما تمرین در خانه در کنار شرکت در کلاس های آموزش زبان و آمادگی آزمون کمک زیادی به پیشرفت و موفقیت شما می کند.

کلاس های زبان آلمانی در رشت در سپانو

برای ثبت نام در کلاس های زبان آلمانی و موفق شدن در آزمون DSH یا ECL می توانید به آموزشگاه سپانو مراجعه کنید. سپانو آموزشگاهی در استان گیلان و شهر رشت است که می تواند به شما برای آموزش هر زبانی کمک کند تا در هر آزمونی که تصمیم گرفتید موفق شوید. شما در سپانو می توانید انواع زبان ها از جمله زبان آلمانی، فرانسوی، ترکی استانبولی، چینی، کره ای و... را آموزش ببینید. لازم است بدانید که سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش است و به موفقیت شما در آزمون آیلتس نیز کمک زیادی خواهد کرد. فقط کافی است تصمیم درست را بگیرید و با سپانو تماس بگیرید.

33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی به این شماره توی واتس اپ پیام بدی و سوالاتت رو از ما بپرسی. 09215231719 و  یا اینجا کلیک کنی و مستقیما با ما در واتس اپ صحبت کنی.

یادت نره که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو رو هم دنبال کنی تا از اخبار ما با خبر بشی.

اینستاگرام سپانو

پس اگه دوست داری اطلاعات بیشتری از ما داشته باشی اینجا کلیک کن و وارد سایت ما شو.

آزمون آلمانی ecl در گیلان

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید