یادگیری زبان چینی شما را باهوش تر میکند

 
یادگیری زبان چینی شما را باهوش تر میکند
شواهد جدید حاکی از آن است که یادگیری زبان چینی ممکن است میزبان توانایی های شناختی باشد که در مطالعه سایر زبانها مورد استفاده قرار نمی گیرند. ****شروع دوره جدید آموزش زبان چینی در موسسه زبان های خارجه سپانو رشت از چهارشنبه 10 مهر ماه برگذار میگردد****

چینی تأثیر متفاوتی بر روی مغز دارد. مطالعه‌ای که محققان در Wellcome Trust در انگلستان انجام داده‌اند نشان داد که تن ها ، صداها و تلفظ چینی نیاز به استفاده از هر دو لوب تمپورال مغز دارد. گویشوران انگلیسی فقط از لوب تمپورال مغز چپ برای زبان استفاده می کنند. این تفاوت از گویشوران چینی با استفاده از لحن برای تمایز بین کلمات مختلف و معانی آنها ناشی می شود.

همچنین به نظر می رسد که یادگیری نوشتن چینی با کمک به پیشرفت مهارت های حرکتی ، یادگیری اشکال و حروف و شناسایی بصری گرافیک ، شما را باهوش تر می کند.

بر خلاف انگلیسی ، که بیشتر خطی است و از چپ به راست میشود ، شخصیت ها و شکل های چینی ساختار پیچیده ای دارند. این حرکات فعالیت عصبی مغز را در حافظه کاری ، تفکر و مکانی مغز فعال می کند.

شواهد همچنین نشان می دهد که یادگیری زبان چینی شما را در ریاضی بهتر می کند.

محققان نیوزلند مشاهده کردند که کودکانی که زبان مادری آنها چینی است نسبت به همتایان انگلیسی زبان خود درک بیشتری از مفاهیم ریاضی کسب می کنند. در طی فرآیند دستیابی طبیعی به زبان چینی ، دانش آموز در حال یادگیری و تقویت مفاهیم اساسی ریاضی است. نوشتن شخصیت ها و اشکال چینی شامل مهارت هایی مانند شمارش ، گروه بندی ، ترتیب و شناسایی شباهت ها و تفاوت ها است که اساساً مهارت ریاضی هستند.

به زبان چینی صحبت کنید تا مغز شما متفاوت عمل کند.

مطابق مطالعه جدیدی که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است. برای اولین بار نتیجه گیری می کند که افرادی که به زبانهای تن دار و صدا دار مانند ماندارین چینی صحبت می کنند ، جریان اطلاعات بسیار متفاوتی را هنگام درک گفتار نشان می دهند ، از هر دو نیمکره مغز استفاده می کنند ، که مدت هاست به عنوان منطقه عصبی اولیه برای پردازش دیده می شود.

محققان دانشگاه پکن و سایر دانشگاهها پس از تجزیه و تحلیل داده های تصویربرداری از مغز از زبان چینی و انگلیسی که در حال گوش دادن به زبانهای مربوط به آنها بودند ، دریافتند که گویشوران بومی چینی و انگلیسی هر دو شواهدی از فعالیت در نیمکره سمت چپ مغز را نشان دادند. اما گویشوران چینی همچنین فعال شدن در نیمکره سمت راست ، به ویژه در ناحیه ای که برای پردازش موسیقی از طریق زمینه و لحن مهم است ، دیده می شود.

از دهه 50 ، محققان حوزه عصب شناسی در حال سؤال از چگونگی تأثیر زبانها بر ادراک و رفتار فیزیولوژیک بودند. این مطالعه اخیر از یک نظریه نوظهور ارتباط گرایی  پشتیبانی می کند که معتقد است برخی از زبان ها نیاز به تعامل در کل مغز دارند. این یافته ها برای محافظت بهتر از مناطق مربوط به زبان در حین عمل جراحی مغز و همچنین درک "قانون اساسی دانش زبان و همچنین چگونگی دستیابی به آن" مهم است.

به طور خاص ، گویشوران چینی و انگلیسی هر دو فعالیت خود را در سه منطقه در نیمکره چپ نشان می دهند: گوروس فرونتال تحتانی ، گوروس تمپورال قدامی و گوروس میانی خلفی ، به ترتیب دارای F ، A و P (تصویر A در تصویر زیر ) اما بلندگوهای چینی علاوه بر آن سه مورد ، فعالیت خود را در یک منطقه اضافی نشان می دهند: کوره موقتی برتر (شکل R ، تصویر B).

 

 

آیا یادگیری ماندارین برای کودکان سخت تر از زبانهای دیگر است؟

از ما سؤال زیادی می شود که آیا چینی برای کودکان سخت تر از سایر زبانهاست. جواب نه میباشد! چینی زبانی است  که در آن می توانید همان ترکیب صامت و صدادار را به روشهای مختلفی بیان کنید و یادگیری این موضوع در سالهای اولیه بسیار ساده تر است. هرچه در سن پایین تر یاد بگیرند ، اصیل تر می توانند این صداها را تولید کنند. برنامه های گویشووران غیر بومی ما بر زبان گفتاری متمرکز است و برای بچه ها از سایر زبانها دشوارتر نیست.

 

همچنین میتوانید در سایت سپانو بخوانید:

زبان چینی ، زبان قدرتمند آینده

چرا باید زبان چینی یاد بگیریم؟

 

به محض شنیدن نام زبان چینی بسیاری از آن بعنوان سخت ترین زبان یاد می کنند. این درحالیست که این ایده ای غلط است و شاید به همین دلیل بسیاری به سمت این زبان نمیروند.

در زبان چینی گرامر زمان ، گرامر جنسیت و … وجود ندارد.

این زبان از لحاظ ساختاری، بسیار ساده است

سختی زبان چینی بیشتر به بحث نوشتار و یادگیری حروف خنزه مربوط بوده که برای راحتی کار، آموزش خواندن و مکالمه از خط پینین که مشابه حروف انگلیسی است استفاده میشود و هشتاد درصد یادگیری را ساده تر مینماید.

کلاس های آموزشی موسسه زبان های خارجه سپانو رشت با بهره گیری از ابزارهای آموزش چند رسانه ای صوتی،تصویری و... امکان یادگیری و آموزش زبان چینی را بسیار ساده تر کرده است. هدف دوره اموزش زبان چینی در موسسه زبان های خارجه سپانو رشت یادگیری زبان در کوتاه مدت خواهد بود به گونه ای که افراد بتوانند در کوتاه مدت ارتباط برقرار کرده ونیازهای اولیه محیطی خود را رفع نمایند. به عبارتی افرادی که قصد مهاجرت ، تحصیل و ایجاد کسب و کار در چین را دارند در این دوره شرکت میکنند.

این دوره به آموزش همزمان هر چهار مهارت اصلی (خواندن – نوشتن – گوش دادنصحبت کردن ) پرداخته و آموزه های آن محدود به کتاب های آکادمیک نیست.

زبان چینی به این دلیل که اقتصاد چین هر روزه سلطه خود را بر جهان افزایش می بخشد، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. موسسه زبان های خارجه سپانو رشت با کادری مجرب و باتجربه و همچنین همکاری با اساتید Native ، قویترین موسسه آموزش زبان چینی در شهر رشت می باشد. کلاسهای ویژه آموزش زبان چینی مکالمه و بازرگانی میباشد ، که در موسسه زبان های خارجه سپانو رشت برگزار می شود.

 

****شروع دوره جدید آموزش زبان چینی در موسسه زبان های خارجه سپانو رشت از چهارشنبه 10 مهر ماه برگذار میگردد****

 

برای اطلاع از این دوره و همچنین دوره های دیگر زبان های خارجه موسسه زبان های خارجه سپانو رشت وارد لینک های زیر شوید.

 

 

www.sepano-ac.ir

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو :https://www.instagram.com/sepanola/

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید