ده راه آسان بهبود دایره لغات

 
بهترین آموزشگاه زبان رشت بهترین را با کیفیت و نتایج بسنجیم تا به میزان و متر مناسبی بابت سنجش این سوال که بهترین آموزشگاه زبان رشت کجاست ؟ برسیم و پاسخ مناسبی بدهیم. برای این مسئله باید به این موضوع فکر کنیم ، آموزشگاه زبانی که در رشت صرفا شهرت دارد در مقایسه با موسسه زبانی که گمنام است بهتر است یا نه؟ یا موسسه زبانی که ناشناخته و چراغ خاموش حرکت می کند آیا برتر از آموزشگاه زبانی با شهرت کشوری است. خوب هیچ کدام از این مسائل نمی تواند به خودی خود دلیل خوبی برای انتخاب بهترین موسسه زبان در گیلان باشد بلکه باید به سوابق، اساتید، کتابها، روش های آموزشی و روشهای مدیریتی و کیفیت مکان و خدمات ارائه شده در آن موسسه اندیشید. و البته نتایجی که بر اثر جمع این موارد به دست می آید را به دقت بررسی کنیم. موسسه زبان سپانو تنها آموزشگاه بومی در استان گیلان و شهر رشت می باشد که دارای گواهی نامه ایزو 9001:2015 از موسسه دی ای اس از انگلستان می باشد و این به معنی تضمین کیفیت آموزش و تضمین کیفیت خدمات رسانی در بالاترین سطح می باشد. آلمانی در رشت : در آزمون گوته آلمانی آموزشگاه زبان سپانو بیشترین تعداد زبان آموز و قبولی را در طی چند سال اخیر داشته به طوری که افتخار ما آموزش بالغ بر 1300 نفر زبان آموز در این دوره ها با موفقیت 100% می باشد. آیلتس در رشت : در زمینه آیلتس و تافل بالاترین نمره کسب شده در موسسه نمره 9 می باشد و 98% از زبان آموزان در آیلتس موفق به کسب نمره بالای 6.5 شده اند. فرانسوی در رشت : مهاجرت به کبک را با نام سپانو در رشت می شناسند و این نشان از موفقیت شاگردان سپانو در آزمون های مختلف فرانسوی می باشد. طبق نظر سنجی های مکرر و با شرکت بیش از 2500 نفر سپانو نمره 98 را از صد در درصد رضایت و رغبت کسب نمود و این نشان از بهترین کیفیت آموزش زبان در رشت دارد. با احترام به همه موسسات و آموزشگاه های زبان در گیلان و اساتید کلاس های خصوصی و عمومی در رشت باید خاطر نشان کرد که سپانو یکی از بهترین ها در گیلان است و می کوشد تا برای ارتقائ سطح علمی و آموزشی در استان گیلان و شهر رشت بهترین ها که همانا در خور شئان همشهریان و هم استانی ها و حتی مهمانان ما باشد را فراهم کند.

1- حریصانه بخوانید!
امروزه ثابت شده که خواندن بهترین راه برای یادگیری لغت‌های جدید است. وقتی با لغتی جدید در یک متن روبرو می‌شوید علاوه بر ماندگاری بهتر آن لغت در ذهنتان با نحوه‌ی به کارگیری آن کلمه در متن هم آشنا می‌شوید.

لازم نیست برای یادگیری هر لغت دیکشنری را چک کنید. کافیست از جملات و کلمه‌های آشنایی که در کنار لغت مورد نظر شما استفاده شده اند کمک گرفته و معنی لغت را حدس بزنید.

اگر دیدید نمی‌توانید معنی لغتی را حدس بزنید احتمالا به این دلیل است که متن سنگینی را انتخاب کرده‌اید. به یاد داشته باشید خواندن باید لذت بخش باشد پس از متون ساده شروع کرده و کم‌کم سراغ سایر متن‌ها بروید.

2 – با دیکشنری خود دوست شوید!

دیکشنری اولین و مهمترین منبع شما برای یادگیری لغت است. هرکاری بکنید نمی‌توانید اهمیت این دوست خوب را رد کنید. تنها با دیکشنری است که شما با معنی دقیق و کامل یک لغت و تلفظ و مثال‌ و خیلی اطلاعات خوب دیگر  آشنا می‌شوید.

لیستی از بهترین دیکشنری های آنلاین را می‌توانید از این لنیک پیدا کنید.

3 – لغات را استفاده کنید!

تنها به خواندن لغات جدید یا پیدا کردن آنها در دیکشنری قانع نباشید. از لغاتی که یاد می‌گیرید تا می‌توانید استفاده کنید تا در حافظه‌ی بلندمدتتان ثبت شوند.

خلاق باشید ولغات جدید را مرتب به کار گیرید;

لغات را روی یک ورق کاغذ بنویسید

هر لغت را بلند تکرار کنید

با لغات جمله بسازید، چه روی کاغذ چه ذهنی

به یاد داشته باشید که آگاهانه صحبت کنید. همیشه سعی کنید از لغات جدیدتری که یاد می‌گیرید به جای لغات ساده و پیش‌پا افتاده استفاده کنید.

4 – هر روز یک لغت تازه یاد بگیرید!

اگر هر روز فقط یک لغت یاد بگیرید خیلی زود متوجه پیشرفت سریع خود خواهید شد. شاید به نظر شما روزی یک لغت خیلی ناچیز باشد ولی خود تاثیر این کار را بعد از مدت کوتاهی خواهید دید. با این روش، یادگیری لغت دلپذیرتر خواهد شد.

5 –  معنی حقیقی هر کلمه را یاد بگیرید!
با یادگیری معنای واقعی لغات سود فراوانی خواهید کرد. چگونه؟ بیش از نیمی از لغات انگلیسی ریشه‌ی یونانی یا لاتین دارند پس اگر شما ریشه ، پسوند و پیشوند  لغات را یاد بگیرید می‌توانید معنی خیلی از کلمات جدید دیگر را نیز به راحتی حدس بزنید.

6 –  آمار لغاتی که یاد می‌گیرید را داشته باشید!

همیشه هر لغتی را که یاد می‌گیرید در جایی مطمئن ثبت کنید تا دقیقا بدانید چه لغاتی را یاد گرفته‌اید. با این کار مرور کردن لغات هم خیلی آسان‌تر شده و شما دیگر نیازی به رجوع دوباره به دیکشنری نخواهید داشت.

بسته به سلیقه‌ی خود ازیک نوع فرمت برای لیست لغات خود استفاده کنید; می‌توانید لغات خود را در جعبه‌ی لایتنر ، در یک فایل ورد و یا در دفترچه یادداشتی نگه داری کنید.

7 –  خود را به یادگیری لغت عادت دهید!

اگر یادگیری لغت را به عنوان یک عادت درنیاورید و جزو کارهای روزانه‌ی خود قرار ندهید سود زیادی نخواهید کرد. هر روز سر یک وقت معین لغت یاد بگیرید تا حتی با گرفتاری‌های روزانه نیز یادگیری فراموش نشود.

8 –  با لغات تفریح کنید!

یادگیری از طریق تفریح و بازی موثرتر است مخصوصا اگر برای یادگیری لغت باشد. خانواده‌ی خود را جمع کنید و با هم بازی‌های که می‌شناسید را انجام دهید.

اگر سرتان شلوغ است و یا حوصله‌ی جمع‌کردن دوست و خانواده را ندارید از این لینک‌ هم می‌توانید استفاده کنید.

9 –  از هر منبعی که پیدا کردید بهترین استفاده را بکنید!

اینترنت معدن طلایی برای یادگیری لغت است. صدها سایت قوی در زمینه‌ی یادگیری لغت وجود دارد که اگر کمی کنجکاوی به خرج دهید آنها را پیدا خواهید کرد.

10 –  متنوع عمل کنید!

سعی کنید هر چند وقت یکبار یک کار تازه انجام دهید. مثلاً بروید ماهی‌گیری، کوه پیمایی و یا اسکی. با انجام کارهای تازه لغت‌های تازه هم یادخواهید گرفت. فقط از یک موضوع کتاب نخوانید. مجلات گوناگون زبان اصلی در زمینه‌های گوناگونبخوانید.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید