آزمون آیلتس لایف اسکیلز

 
بهترین آموزشگاه زبان رشت بهترین را با کیفیت و نتایج بسنجیم تا به میزان و متر مناسبی بابت سنجش این سوال که بهترین آموزشگاه زبان رشت کجاست ؟ برسیم و پاسخ مناسبی بدهیم. برای این مسئله باید به این موضوع فکر کنیم ، آموزشگاه زبانی که در رشت صرفا شهرت دارد در مقایسه با موسسه زبانی که گمنام است بهتر است یا نه؟ یا موسسه زبانی که ناشناخته و چراغ خاموش حرکت می کند آیا برتر از آموزشگاه زبانی با شهرت کشوری است. خوب هیچ کدام از این مسائل نمی تواند به خودی خود دلیل خوبی برای انتخاب بهترین موسسه زبان در گیلان باشد بلکه باید به سوابق، اساتید، کتابها، روش های آموزشی و روشهای مدیریتی و کیفیت مکان و خدمات ارائه شده در آن موسسه اندیشید. و البته نتایجی که بر اثر جمع این موارد به دست می آید را به دقت بررسی کنیم. موسسه زبان سپانو تنها آموزشگاه بومی در استان گیلان و شهر رشت می باشد که دارای گواهی نامه ایزو 9001:2015 از موسسه دی ای اس از انگلستان می باشد و این به معنی تضمین کیفیت آموزش و تضمین کیفیت خدمات رسانی در بالاترین سطح می باشد. آلمانی در رشت : در آزمون گوته آلمانی آموزشگاه زبان سپانو بیشترین تعداد زبان آموز و قبولی را در طی چند سال اخیر داشته به طوری که افتخار ما آموزش بالغ بر 1300 نفر زبان آموز در این دوره ها با موفقیت 100% می باشد. آیلتس در رشت : در زمینه آیلتس و تافل بالاترین نمره کسب شده در موسسه نمره 9 می باشد و 98% از زبان آموزان در آیلتس موفق به کسب نمره بالای 6.5 شده اند. فرانسوی در رشت : مهاجرت به کبک را با نام سپانو در رشت می شناسند و این نشان از موفقیت شاگردان سپانو در آزمون های مختلف فرانسوی می باشد. طبق نظر سنجی های مکرر و با شرکت بیش از 2500 نفر سپانو نمره 98 را از صد در درصد رضایت و رغبت کسب نمود و این نشان از بهترین کیفیت آموزش زبان در رشت دارد. با احترام به همه موسسات و آموزشگاه های زبان در گیلان و اساتید کلاس های خصوصی و عمومی در رشت باید خاطر نشان کرد که سپانو یکی از بهترین ها در گیلان است و می کوشد تا برای ارتقائ سطح علمی و آموزشی در استان گیلان و شهر رشت بهترین ها که همانا در خور شئان همشهریان و هم استانی ها و حتی مهمانان ما باشد را فراهم کند.
کشور انگلیس بعد از تغییرات قوانین مهاجرتی خود در سال ۲۰۱۵ امتحان IELTS Life Skills را نیز به دو نوع قبلی آیلتس جنرال و آکادمیک اضافه کرد. در این نسخه از آیلتس مهارت های مکالمه و لیسنینگ شما در زمینه هایی مثل موضوعات روزمره مثل کار، تفریح، تحصیل، مشکلات جامعه، حمل و نقل و … با شرکت در بحث هایی سنجیده می شود. آزمون IELTS Life Skills فقط دو بخش را مورد سنجش قرار می دهد Speaking و Listening این آزمون بر اساس سطح بندی CEFR اروپا است و در دوسطح A1 و B1 وجود دارد. از اسفند سال ۱۳۹۴،امکان برگزاری آزمون آیلتس لایف اسکیلز IELTS Life Skills در ایران هم بوجود آمده و دیگر نیازی نیست برای شرکت در این آزمون به کشور های همسایه مثل ترکیه رفت.

آزمون IELTS Life Skills(آیلتس مهارت های زندگی) چیست؟

IELTS Life Skills
IELTS Life Skills

کشور انگلیس بعد از تغییرات قوانین مهاجرتی خود در سال ۲۰۱۵ امتحان IELTS Life Skills را نیز به دو نوع قبلی آیلتس جنرال و آکادمیک اضافه کرد. در این نسخه  از آیلتس مهارت های مکالمه و لیسنینگ شما در زمینه هایی مثل موضوعات روزمره مثل کار، تفریح، تحصیل، مشکلات جامعه، حمل و نقل و … با شرکت در بحث هایی سنجیده می شود. آزمون IELTS  Life Skills  فقط دو بخش را مورد سنجش قرار می دهد Speaking و  Listening  این آزمون بر اساس سطح بندی CEFR اروپا است و در دوسطح A1 و B1 وجود دارد. از اسفند سال ۱۳۹۴،امکان برگزاری آزمون آیلتس لایف اسکیلز IELTS Life Skills در ایران هم بوجود آمده و دیگر نیازی نیست برای شرکت در این آزمون به کشور های همسایه مثل ترکیه رفت.

نحوه برگزاری IELTS Life Skills

در این تست برای سطح A1 دو بخش و برای سطح B1 سه بخش وجود دارد. دو قسمت اول در هر دو آزمون مشترک هستند:
در قسمت اول شما باید بتوانید در مورد موضوعی آشنا سوال بپرسید و به سوالات جواب بدهید.
در قسمت دوم یک آزمون وجود دارد که هم Listening و هم Speaking را با هم ادغام می کند. داوطلب باید به یک CD گوش دهد و جواب هایشان را بلند بیان کنند. ( داوطلبین می توانند در حین پخش CD یادداشت بردارند).
از نظر British Council بهترین راه سنجش توانایی" برقراری ارتباط"، استفاده دو داوطلب با یک سطح برای یک بحث یا discussion است. بنابراین، در قسمت سوم که فقط برای سطح B1 می باشد دو داوطلب باید با هم فعالیتی را کامل کنند.

نحوه نمره دهی آیلتس مهارت های زندگی 

 

بر عکس آزمون های قدیمی آیلتس (جنرال و آکادمیک ) در این آزمون یا قبول (Pass) می شوید و یا رد (Fail) . ممتحن در جلسه کار دو داوطلب را بررسی می کند. عملکرد هیچ کدام از طرفین بر نمره دیگری تاثیری نخواهد داشت .

زمانبندی امتحان آیلتس مهارت های زندگی 

در سطح A1 حدود ۱۶ تا ۱۸ دقیقه ( Listening and Speaking )
در سطح B1 حدود ۲۲ دقیقه ( Listening and speaking )

 

حوزه های تمرکز آزمون

 

سطح A1 بر موارد زیر تمرکز دارد و از شما انتظار می رودکه:

- به موارد گفته شده در بخش Listening گوش فرا داده و بتوانید به آنها پاسخ داده یا در مورد آنها صحبت کنید

- توانایی انتقال منظور و مفاهیم مورد نظر، احساسات و نظرهای خود را به نمایش بگذارید

- با دیگر داوطلب حاضر در اتاق ارتباط موثر کلامی برقرار کنید

این سطح می تواند شامل موارد زیر باشد:

- توصیف کردن

- اظهار نظر کردن

- دادن اطلاعات شخصی

- سوال کردن و درخواست اطلاعات یا توضیحات از طرف مقابل

- موافقت یا مخالفت کردن

- توضیح دادن، توجیح کردن و بیان دلایل

- تصمیم گیری

- پیشنهاد دادن

- انتخاب کردن

سطح B1 بر موارد زیر تمرکز دارد و از شما انتظار می رودکه:

- گوش دادن و پاسخگویی به موارد مطرح شده در بخش Listening و توضیحات نسبتا کاملتر نسبت به سطح A1

- برقراری ارتباط، ابراز عواطف و علایق در موضوعات مشخص با حالت نسبتا رسمی تر در مقاسه با سطح A1

- صحبت کردن با طرف مقابل، بیان نقطه نظرات، گوش کردن به مطالب آنها و رسیدن به یک فهم مشترک در مورد موضوع مورد بحث

علاوه بر موارد اشاره شده در سطح A1، سطح B1 می تواند شامل موارد زیر نیز باشد:

- مقایسه

- بیان نقیض، علت و یا هدف یک موضوع

- اولویت بندی

- برنامه ریزی

- قانع کردن

- پرسش درباره اتفاقات گذشته یا آینده

- بیان اطمینان یا عدم اطمینان از وقوع یک اتفاق در آینده

منبع:آپادانا آیلتس
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید