آیلتس رشت در سپانو : معرفی آزمون آیلتس

 
بهترین آموزشگاه زبان رشت بهترین را با کیفیت و نتایج بسنجیم تا به میزان و متر مناسبی بابت سنجش این سوال که بهترین آموزشگاه زبان رشت کجاست ؟ برسیم و پاسخ مناسبی بدهیم. برای این مسئله باید به این موضوع فکر کنیم ، آموزشگاه زبانی که در رشت صرفا شهرت دارد در مقایسه با موسسه زبانی که گمنام است بهتر است یا نه؟ یا موسسه زبانی که ناشناخته و چراغ خاموش حرکت می کند آیا برتر از آموزشگاه زبانی با شهرت کشوری است. خوب هیچ کدام از این مسائل نمی تواند به خودی خود دلیل خوبی برای انتخاب بهترین موسسه زبان در گیلان باشد بلکه باید به سوابق، اساتید، کتابها، روش های آموزشی و روشهای مدیریتی و کیفیت مکان و خدمات ارائه شده در آن موسسه اندیشید. و البته نتایجی که بر اثر جمع این موارد به دست می آید را به دقت بررسی کنیم. موسسه زبان سپانو تنها آموزشگاه بومی در استان گیلان و شهر رشت می باشد که دارای گواهی نامه ایزو 9001:2015 از موسسه دی ای اس از انگلستان می باشد و این به معنی تضمین کیفیت آموزش و تضمین کیفیت خدمات رسانی در بالاترین سطح می باشد. آلمانی در رشت : در آزمون گوته آلمانی آموزشگاه زبان سپانو بیشترین تعداد زبان آموز و قبولی را در طی چند سال اخیر داشته به طوری که افتخار ما آموزش بالغ بر 1300 نفر زبان آموز در این دوره ها با موفقیت 100% می باشد. آیلتس در رشت : در زمینه آیلتس و تافل بالاترین نمره کسب شده در موسسه نمره 9 می باشد و 98% از زبان آموزان در آیلتس موفق به کسب نمره بالای 6.5 شده اند. فرانسوی در رشت : مهاجرت به کبک را با نام سپانو در رشت می شناسند و این نشان از موفقیت شاگردان سپانو در آزمون های مختلف فرانسوی می باشد. طبق نظر سنجی های مکرر و با شرکت بیش از 2500 نفر سپانو نمره 98 را از صد در درصد رضایت و رغبت کسب نمود و این نشان از بهترین کیفیت آموزش زبان در رشت دارد. با احترام به همه موسسات و آموزشگاه های زبان در گیلان و اساتید کلاس های خصوصی و عمومی در رشت باید خاطر نشان کرد که سپانو یکی از بهترین ها در گیلان است و می کوشد تا برای ارتقائ سطح علمی و آموزشی در استان گیلان و شهر رشت بهترین ها که همانا در خور شئان همشهریان و هم استانی ها و حتی مهمانان ما باشد را فراهم کند.

 


 

IELTS یا International Language Testing System معتبرترین آزمون برای سنجش دانش و توانایی زبان انگلیسی در جهان است.  این آزمون میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیری مهارتهای تخصصـی و یا کار و اقامت در کشـورهای انگلیسی زبان را مورد سنجش قرار می دهد. آیلتس مشترکاً توسط دانشگاه کمبریج، کنسول بریتانیا (British Council) و مرکز آیلتس استرالیا در بیش از 500 مرکز در 120 کشور جهان برگزار می‌شود و سالانه حدود دو میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند. بسیاری از دانشگاه ها در کشورهای مختلفی همچون کانادا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند و آمریکا امتحان آیلتس را به رسمیت می شناسند. همچنین جهت مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند، داشتن مدرک آیلتس الزامی است.

 

این آزمون در دو نوع برگزار می شود: آکادمیک (Academic) و عمومی (General Training). افرادی که قصد تکمیل تحصیلات خود در دانشگاههای انگلیسی زبان را دارند (کارشناسی به بالا) باید از نوع آکادمیک این آزمون، و افرادی که به منظور گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت فنی و حرفه‌ای، اخذ دیپلم، کار و یا اقامت در کشورهای انگلیسی زبان همچون انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزیلند را دارند، می‌توانند در نوع عمومی این آزمون شرکت کنند.


 

جدول زیر بخش های مختلف آزمون و مدت زمان تخصیص یافته برای هر قسمت را نشان می‌دهد:

Time to Answer each question

Number of questions

Total amount of time allotted

Sub-test

~45 seconds

40

~30 + 10 minutes

Listening

~ 60 seconds

40

60 minutes

Reading

20 + 40 minutes

2

60 minutes

Writing

 -

 -

11-14 minutes

Speaking

Total test time: ~ 2 hours 45 minutes + Speaking

 

 

   (مدت زمان:30 دقیقه + 10 دقیقه زمان انتقال پاسخ)Listening

این بخش، 4 قسمت دارد که قسمت اول اول شامل موضوعاتی اجتماعی است و مکالمه بین دو یا چند نفر می‌باشد. قسمت های بعد شامل موضوعاتی دانشگاهی ، یک مکالمه حداکثر چهار نفره و یک کنفرانس است.

     (مدت زمان: 60 دقیقه)General training reading

این بخش 3 قسمت و 40 سوال دارد که متون به کار رفته در آن در مجموع بین 2000 تا 2700 کلمه است و از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است. قسمت اول در مورد امور روزمره اجتماعی، قسمت دوم در مورد جزوات آموزشی واحتیاجات رفاهی و قسمت سوم شامل یک متن بلند با موضوعی عمومی است. بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه‌ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به داوطلبین داده نمی‌شود.

 

بخش Academic Reading(مدت زمان: 60 دقیقه)

این بخش 3 قسمت و 40 سوال دارد که متون به کار رفته در آن در مجموع بین 2000 تا 2700 کلمه است و از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است. متون جنبه علمی دارند و حداقل یکی از سه متن، نوشتاری استدلالی است. . بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه‌ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به داوطلبین داده نمی‌شود.

 

بخش General Training Writing(مدت زمان: 60 دقیقه)

در این بخش، داوطلب باید 2 انشا بنویسد.

موضوع انشای اول، یک نامه ی رسمی یا غیر رسمی است که حداقل 150 کلمه داشته باشد. بهتر است 20 دقیقه از وقت کلی به این قسمت اختصاص داده شود.

برای انشای دوم، داوطلب با توجه به یک مسئله یا موضوع، باید متنی بنویسد که حداقل 250 کلمه داشته باشد. بهتر است 40 دقیقه وقت به این قسمت اختصاص داده شود.

 

بخش Academic Writing(مدت زمان: 60 دقیقه)

در این بخش، داوطلب باید 2 انشا بنویسد.

برای موضوع اول، داوطلب باید در مورد یک جدول یا نمودار توضیح دهد. متن این قسمت باید حداقل 150 کلمه داشته باشد و بهتر است 20 دقیقه از وقت کلی به این قسمت اختصاص داده شود.

برای انشای دوم، داوطلب با توجه به یک مسئله یا موضوع، باید متنی بنویسد که حداقل 250 کلمه داشته باشد. بهتر است 40 دقیقه وقت به این قسمت اختصاص داده شود.

 

بخش Speaking(مدت زمان: 11-14 دقیقه)

این بخش به صورت یک مصاحبه رو در رو و در 3 قسمت برگزار می شود.

در قسمت اول که 4 تا 5 دقیقه به طول می انجامد، داوطلب باید به سوالات عمومی و شخصی در مورد محل زندگی، شغل، وضعیت خانوادگی و علایقتش جواب دهد.

در قسمت دوم به داوطلب یک کارت داده می شود تا در مورد موضوع نوشته شده بر آن به مدت یک دقیقه فکر کند. همچنین به او یک مداد و کاغذ داده می شود تا یادداشت برداری کند. پس از پایان زمان، باید به مدت 2 دقیقه راجع به موضوع صحبت کند و به سوالات مربوطه بر روی کارت پاسخ دهد.

در قسمت سوم، داوطلب به مدت 4 تا 5 دقیقه با مصاحبه کننده صحبت می کند. موضوع این قسمت سوالاتی عمومی و کلی راجع به قسمت 2 است.

 

سطح بندی نمرات آزمون آیلتس از ۰ تا ۹

سطح

توضیح

۰

هیچ اطلاعات قابل ارزیابی ندارد.

۱

در اصل هیچ توانایی برای استفاده از زبان بیش از چند کلمهٴ مجرد ندارد.

۲

امکان ارتباط واقعی وجود ندارد مگر برای اطلاعات بسیار ابتدایی با استفاده از واژگان مجرد یا قالب‌های کوتاه در موقعیتهای آشنا و برای برطرف کردن نیازهای ابتدایی و فوری. مشکلات زیادی در فهم انگلیسی گفتاری و نوشتاری دارد.

۳

فقط می‌تواند مفهوم کلی را در موقعیتهای خیلی آشنا درک و منتقل کند. توقف‌های مکرر در هنگام ارتباط مشاهده می‌شود.

۴

قابلیت‌های ابتدایی محدود است به موقعیتهای آشنا. مشکلات مکرر در فهم و بیان منظور دارد. توانایی استفاده از زبان پیچیده را ندارد.

۵

دارای مهارت نسبی زبان با قابلیت درک عمومی معنا در بیشتر موقعیتها می‌باشد، گرچه احتمال اشتباهات بسیار وجود دارد. باید توانایی ایجاد ارتباطات اولیه را در حوزهٴ تخصصی خود داشته باشد.

۶

علیرغم بعضی بی‌دقتی‌ها، عدم تناسب‌ها، و نافهمی‌ها، در کل دارای مهارت موثر زبانی است. قادر به استفاده و فهم زبان نسبتا پیچیده به ویژه در موقعیتهای آشنا می‌باشد.

۷

مهارت کاملا کاربردی زبان را دارارست، گرچه با اشتباهات هرازگاهی در دقت، تناسب، و درک زبان همراه‌است. در کل توانایی آن را دارد که از پس زبان پیچیده برآید و استدلال‌های جزیی نگر را درک کند.

۸

مهارت کاملا کاربردی زبان را دارارست و تنها هرازگاهی اشتباهاتی از نظر دقت و تناسب کاربرد مرتکب می‌شود. ممکن است در موقعیتهای ناآشنا فهم کامل زبان صورت نگیرد. از پس مباحثات پیچیده و مشروح به خوبی برمی‌آید.

۹

مهارت کاملا کاربردی زبان را داراست: دقیق، صحیح، روان همراه با فهم کامل.

منبع : .ieltstoday.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید