آیلتس رشت : پنج اشتباه در زبان آموزی

 
بهترین آموزشگاه زبان رشت بهترین را با کیفیت و نتایج بسنجیم تا به میزان و متر مناسبی بابت سنجش این سوال که بهترین آموزشگاه زبان رشت کجاست ؟ برسیم و پاسخ مناسبی بدهیم. برای این مسئله باید به این موضوع فکر کنیم ، آموزشگاه زبانی که در رشت صرفا شهرت دارد در مقایسه با موسسه زبانی که گمنام است بهتر است یا نه؟ یا موسسه زبانی که ناشناخته و چراغ خاموش حرکت می کند آیا برتر از آموزشگاه زبانی با شهرت کشوری است. خوب هیچ کدام از این مسائل نمی تواند به خودی خود دلیل خوبی برای انتخاب بهترین موسسه زبان در گیلان باشد بلکه باید به سوابق، اساتید، کتابها، روش های آموزشی و روشهای مدیریتی و کیفیت مکان و خدمات ارائه شده در آن موسسه اندیشید. و البته نتایجی که بر اثر جمع این موارد به دست می آید را به دقت بررسی کنیم. موسسه زبان سپانو تنها آموزشگاه بومی در استان گیلان و شهر رشت می باشد که دارای گواهی نامه ایزو 9001:2015 از موسسه دی ای اس از انگلستان می باشد و این به معنی تضمین کیفیت آموزش و تضمین کیفیت خدمات رسانی در بالاترین سطح می باشد. آلمانی در رشت : در آزمون گوته آلمانی آموزشگاه زبان سپانو بیشترین تعداد زبان آموز و قبولی را در طی چند سال اخیر داشته به طوری که افتخار ما آموزش بالغ بر 1300 نفر زبان آموز در این دوره ها با موفقیت 100% می باشد. آیلتس در رشت : در زمینه آیلتس و تافل بالاترین نمره کسب شده در موسسه نمره 9 می باشد و 98% از زبان آموزان در آیلتس موفق به کسب نمره بالای 6.5 شده اند. فرانسوی در رشت : مهاجرت به کبک را با نام سپانو در رشت می شناسند و این نشان از موفقیت شاگردان سپانو در آزمون های مختلف فرانسوی می باشد. طبق نظر سنجی های مکرر و با شرکت بیش از 2500 نفر سپانو نمره 98 را از صد در درصد رضایت و رغبت کسب نمود و این نشان از بهترین کیفیت آموزش زبان در رشت دارد. با احترام به همه موسسات و آموزشگاه های زبان در گیلان و اساتید کلاس های خصوصی و عمومی در رشت باید خاطر نشان کرد که سپانو یکی از بهترین ها در گیلان است و می کوشد تا برای ارتقائ سطح علمی و آموزشی در استان گیلان و شهر رشت بهترین ها که همانا در خور شئان همشهریان و هم استانی ها و حتی مهمانان ما باشد را فراهم کند.

آیا باهوش ها زبان دوم را راحت تر و سریع تر می آموزند؟

 

 لزوماً اینطور نیست.

یادگرفتن مهارت های یک زبان بیشتر نتیجه نظم، آگاهی و ایجاد عادت های صحیح و موثر است. طی 15 سال تدریس، به صدها زبان آموز در سطوح مختلف با شخصیت های متنوع به این نتیجه رسیدم که افراد معمولاً اشتباهات رایجی دارند که کار یادگیری آنها کند و مشکل می کند.

5 مورد از رایج ترین این اشتباهات و پیشنهادهایی برای اجتناب از آنها را باهم مرورمی کنیم:

 

1. کم شنیدن

بسیاری از زبان شناسان معتقدند آغاز یادگیری زبان با شنیدن است و تا مدتی تنها راه ارتباطی باقی می ماند؛ درست مانند یک کودک که تا مدت ها فقط صدهای اطراف را می شنود بدون اینکه بتواند صحبت کند. همین شنیده ها کم کم به او قدرت صحبت کردن خواهد داد. در زبان آموزان بزرگان هم تاحدی این مسآله درست است. پس اگر در محیط انگلیسی زبان زندگی نمی کنید، خود را در انگلیسی غرق کنید ، تا می توانید بشنوید و بشنوید و بشنوید. فیلم ببینید ،موسیقی گوش کنید، پادکست دانلود کنید و بشنوید، خلاصه از هرطریقی که می توانید صدای انگلیسی زبان ها را به گوش خود برسانید. اگر این کار را منظم انجام دهید، از سرعت یادگیری خود شگفت زده خواهید شد.

2. عدم کنجکاوی

نگاه و طرز فکرشما نسبت به انگلیسی زبان ها (کانادایی ها،انگلیسی ها، امریکایی ها و ...) می تواند به یادگیری زبان آنها کمک کرده یا کار را برایتان سخت تر کند. افرادی که مشتاق و کنجکاو هستند که مورد سبک زندگی و فرهنگ انگلیسی زبان ها بدانند و  با آنها ارتباط برقرارکنند مطمئناً سریعتر و راحت تر زبان آنها را یادگرفته و در این راه لذت بیشتری خواهند برد. پس سعی کنید در خودتان این کنجکاوی و اشتیاق را ایجاد کنید تا در مورد مردم، سبک زندگی ، فرهنگ و آداب و رسومشان بیشتر بدانید.

3. عدم تحمل ابهام

ثابت شده است که افرادی که تحمل کمتری نسبت به ابهام دارند در یادگیری با سختی های بیشتری مواجه می شوند. در یادگیری یک زبان موارد زیادی پیش می آید که از چیزی مطمئن نیستید. روزانه با کلمات جدیدی مواجه می شوید ،یا جلات و ساختارهایی می بینید که برایتان ناآشناست. اگر بلافاصله به دنبال معنی آنها به سراغ فرهنگ لغت (دیکشنری) بروید، بزودی خسته و ناامید شده و کلاً از ادامه مسیرمنصرف خواهید شد. پس به جای این کار،سعی کنید براساس متن و موقعیت معنی کلمه یا جمله را حدس بزنید. بر وسوسه و تمایل شدید نسبت به باز کردن فرهنگ لغت (کتابی یا دیجیتال) غلبه کنید و قدرت حدس زدن خود را تقویت کنید. کار آسانی نیست، اما با تمرین های کوچک شروع کنید. یک متن انتخاب کنید و با وجود کلمات ناشناخته، آن ها را تا  آخر بخوانید.

4. فقط یک روش

بعضی افراد دوست دارند به فایل های صوتی گوش داده و جمله های آن را تکرار کنید. برخی با کتاب های گرامر انگلیسی را می آموزند. هرکس با یک روش احساس راحتی بیشتری می کند. اما اتکا کردن به تنها یک روش اشتباه بزرگی است. زبان آموزانی که از روش های مختلف استفاده می کنند نه تنها مهارت های مختلف خود را همزمان تقویت می کنند، بلکه با ایجاد تنوع باعث می شوند تا یادگیری را مدت طولانی تری ادامه دهند. برای انتخاب کلاس مناسب به دنبال جایی یاشید که هر 4 مهارت شما را تقویت کند (خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن) و برای خودآموزی از ترکیبی از کتاب ها،درس های صوتی و اپلیکشن ها و نرم افزارهای مختلف آموزش زبان استفاده کنید.

5. ترس

مهم نیست که چند کلمه انگلیسی بلد هستید، چقدر گرامر می دانید یا اینکه می توانید یک نامه انگلیسی بنویسید یا نه. برای یادگیری، پیشرفت و استفاده کاربردی و واقعی از زبان باید صحبت کنید. در این جاست که حس خجالت یا عدم امنیت کار را مشکل می کند. معلم های انگلیسی در کشورهای چند فرهنگی اغلب می گویند که دانش آموزانی که از فرهنگ های شرقی آمده اند بیشتر با این مسئله درگیرهستند. چون در این فرهنگ ها افراد به نظردیگران و خوب و بی نقص ظاهرشدن در جمع اهمیت زیادی می دهند. این دانش آموزان اغلب پس از سال ها یادگیری،هنوز ازترس اشتباه یا ساختار جمله غلط بیشتر سکوت میکنند و کمترحرف می زنند. اما باید بدانید که اشتباه کردن جزء اصلی و اساسی یادگیری است، که کم و کاستی های شما رابه خودتان نشان می دهد. پس می توان گفت: اشتباه بیشتر، پیشرفت سریعتر.

منبع : ieltstoday
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید