مقالات و منابع IELTS: نکاتی درباره‌ی 1 task رایتینگ IELTS

 
بهترین آموزشگاه زبان رشت بهترین را با کیفیت و نتایج بسنجیم تا به میزان و متر مناسبی بابت سنجش این سوال که بهترین آموزشگاه زبان رشت کجاست ؟ برسیم و پاسخ مناسبی بدهیم. برای این مسئله باید به این موضوع فکر کنیم ، آموزشگاه زبانی که در رشت صرفا شهرت دارد در مقایسه با موسسه زبانی که گمنام است بهتر است یا نه؟ یا موسسه زبانی که ناشناخته و چراغ خاموش حرکت می کند آیا برتر از آموزشگاه زبانی با شهرت کشوری است. خوب هیچ کدام از این مسائل نمی تواند به خودی خود دلیل خوبی برای انتخاب بهترین موسسه زبان در گیلان باشد بلکه باید به سوابق، اساتید، کتابها، روش های آموزشی و روشهای مدیریتی و کیفیت مکان و خدمات ارائه شده در آن موسسه اندیشید. و البته نتایجی که بر اثر جمع این موارد به دست می آید را به دقت بررسی کنیم. موسسه زبان سپانو تنها آموزشگاه بومی در استان گیلان و شهر رشت می باشد که دارای گواهی نامه ایزو 9001:2015 از موسسه دی ای اس از انگلستان می باشد و این به معنی تضمین کیفیت آموزش و تضمین کیفیت خدمات رسانی در بالاترین سطح می باشد. آلمانی در رشت : در آزمون گوته آلمانی آموزشگاه زبان سپانو بیشترین تعداد زبان آموز و قبولی را در طی چند سال اخیر داشته به طوری که افتخار ما آموزش بالغ بر 1300 نفر زبان آموز در این دوره ها با موفقیت 100% می باشد. آیلتس در رشت : در زمینه آیلتس و تافل بالاترین نمره کسب شده در موسسه نمره 9 می باشد و 98% از زبان آموزان در آیلتس موفق به کسب نمره بالای 6.5 شده اند. فرانسوی در رشت : مهاجرت به کبک را با نام سپانو در رشت می شناسند و این نشان از موفقیت شاگردان سپانو در آزمون های مختلف فرانسوی می باشد. طبق نظر سنجی های مکرر و با شرکت بیش از 2500 نفر سپانو نمره 98 را از صد در درصد رضایت و رغبت کسب نمود و این نشان از بهترین کیفیت آموزش زبان در رشت دارد. با احترام به همه موسسات و آموزشگاه های زبان در گیلان و اساتید کلاس های خصوصی و عمومی در رشت باید خاطر نشان کرد که سپانو یکی از بهترین ها در گیلان است و می کوشد تا برای ارتقائ سطح علمی و آموزشی در استان گیلان و شهر رشت بهترین ها که همانا در خور شئان همشهریان و هم استانی ها و حتی مهمانان ما باشد را فراهم کند.

رایتینگ آیلتس 

در این درس، من نکات و توصیه‌ها و ترفندهای مهمی در ارتباط با task 1 رایتینگ IELTS در اختیارتون قرار میدم.

تعداد کلمات

تعداد کلمات تو رایتینگ خیلی مهمه. شما باید حداقل 150 کلمه برای task 1 رایتینگ IELTS بنویسین. این یعنی شما باید بیش از 150 کلمه بنویسین. حداکثر تعداد کلمه‌ای وجود نداره. اگر شما کمتر از 150 کلمه بنویسین، نمره از دست میدین، توصیه‌ی من نوشتن 175 تا 190 کلمه‌اس.

عبارت‌های طولانی رو از متن سوال کُپی نکنین. ممتحن IELTS Examiner اون کلمات رو از تعداد کل کلمات رایتینگ‌تون جدا میکنه.

یاد بگیرین تا سوال رو در جواب‌تون تو پاراگراف مقدماتی paraphrase کنین- " paraphrase" یعنی نوشتن دوباره‌ی چیزی با استفاده از عبارت‌های متفاوت.

مثال paraphrasing

نمونه سوال task 1 اینطوریه:

The table below summarizes some data collected by a DVD shop for the month of September 2016. Write a report describing the sales figures of various types of films, based on the information shown in the table.

کلاس آیلتس

Answer 1: “The table shows the DVD sales figures compiled by a shop from the month of September 2016. The figures are broken down by movie genre and are also divided into two groups: sales to male and female customers.”جواب زیر جوابی خوب برای پاراگراف مقدماتی با استفاده از paraphrasing هست:

جواب زیر جواب بدی برای پاراگراف مقدماتیه:

Answer 2: “The table summarizes some data collected by a DVD shop for the month of September 2016. It summarizes the sales of various types of films.”

توضیح: جواب 1 جواب خوبیه چون زبان‌آموز از paraphrase کردن برای تکرار سوال با بهره‌گیری از کلمات خودش استفاده کرده. جواب 1 مختصر و منسجمه و چند کلمه‌ی جدید توش داره که با سوال مرتبطه. جواب 2 جواب بدیه چون زبان‌آموز یک جمله‌ی بلند رو کلمه به کلمه از خود متن سوال کپی کرده. ممتحن اون جمله رو نادیده می‌گیره و زبان‌آموز کلمات کافی رو تو جوابش ننوشته.

از زمان صحیحی برای فعل استفاده کنید

استفاده از زمان مناسب با سوال برای فعل خیلی مهمه. یعنی انتخاب شما از زمان فعل باید درست باشه. اگر شکل جمله‌تون درست باشه و زمان صحیحی رو برای اون انتخاب نکنین، جواب‌تون بی‌ربط میشه.

یک نکته‌ی خوب، گشتن به دنبال تاریخ در متن سوال و بر روی نمودارها و جدول‌هاست.

  • اگر تاریخ در زمان گذشته‌اس، از زمان گذشته استفاده کنید
  • اگر تاریخ در زمان آینده‌اس، از زمان آینده استفاده کنید
  • اگر هیچ تاریخی وجود نداره، از زمان حال استفاده کنید

مثال 1

The table below summarizes some data collected by a DVD shop for the month of September 2016. Write a report describing the sales figures of various types of films, based on the information shown in the table.

کلاس آیلتس زنگنه

Answer 2: Male customers buy 392 action movie DVDs during September 2016, compared to only 143 for females.

Answer 1: Male customers bought 392 action movie DVDs during September 2016, compared to only 143 for females.(Correct)

توضیح: به دنبال تاریخ‌ و زمان در متن سوال باشید. از متن سوال می‌بینیم که تاریخ ماه سپتامبر 2016 است که در گذشته قرار داره. بنابراین، جواب شما باید از زمان گذشته استفاده کنه، نه زمان حال.

مثال 2

The bar chart below shows the number of foreign students studying medicine at Bristol University. Write a report describing the information shown.

Answer 1: Students from 3 European countries are studying medicine at Bristol University. (Correct)

Answer 2: Students from 3 European countries studied medicine at Bristol University. 

Answer 3: Students from 3 European countries will study medicine at Bristol University. 

توضیح: جواب 1 درسته. هیچ تاریخ یا زمانی در متن سوال نیست. بنابراین، شما باید از زمان حال تو جواب‌تون استفاده کنین. زمان‌های دیگه اشتباهن.

نظر یا دیدگاه‌تون رو بیان نکنین

در 1 task رایتینگ، از شما خواسته میشه تا داده‌ها، فرایند یا نموداری رو توصیف کنید. همین و بس. هیچ چیز دیگه‌ای ازتون نمی‌خوان.

  • از شما خواسته نمیشه تا نظرتون رو درباره‌ی اون داده‌ها بدین.
  • از شما خواسته نمیشه تا داده‌ها رو توصیح بدین.
  • از شما خواسته نمیشه تا چیزی رو در ارتباط با موضوع توصیف کنین.

به حقایق بچسبید. از شما خواسته میشه به شکل منصفانه‌ای داده‌ها رو توصیف کنید. اگر داده‌ها درباره‌ی موضوعیه که از اون آگاهی خوبی دارین، وسوسه نشین درباره‌ی اون بنویسین. ممتحن IELTS به اون توجهی نمی‌کنه. این کاری بی‌ربطه. IELTS آزمون اقتصاد یا علوم نیست. داده‌ها رو بدون تحلیل، نظر یا هر نوع توضیح دیگه‌ای توصیف کنین.

مثال:

The table below shows the number of foreign students studying medicine at Bristol University. Write a report describing the information shown.

کلاس IELTS

 

Answer 2: The majority of foreign students studying medicine at Bristol University come from Japan.This is because there is a student exchange program between Bristol and Tokyo.

Answer 1 (Correct): The majority of foreign students studying medicine at Bristol University come from Japan. 

توضیح: جواب 1 جواب خوبیه. جواب 2 جواب بدیه. متن آبی بالا بی‌ارتباط با سواله. اگرچه درسته که یک برنامه‌ی تبادل دانشجو بین 2 کشور وجود داره اما با سوال ارتباطی نداره. از شما سوال چرا پرسیده نمیشه. متن سوال رو بخونین. شما فقط باید داده‌ها رو توصیف کنید.

منبع : ztcprep.ش

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید