مقالات و منابع تافل : روز آزمون تافل چگونه بود؟(1)

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما،آموزش آیلتس ، کلاس آیلتس در رشت

روز آزمون تافل چگونه بود؟

 

کلاس تافل

روز آزمون تافل می‌تونه همونقدرکه ترسناک باشه، هیجان‌انگیز باشه. اما اگر اعتماد به نفس داشته باشین و از قبل خودتون رو برای تافل آماده کرده باشین، تجربه‌ی آزمون تافل تجربه‌ی خوبی براتون میشه.

در این راهنما، بهتون میگیم که در روز آزمون تافل باید انتظار چه چیزهایی رو داشته باشین- به‌ویژه اینکه از چه نوع روش‌هایی باید قبل از آزمون، در طول آزمون و بعد از آزمون پیروی کنید. در ادامه، نمونه‌هایی از تجارب روز آزمون حقیقی را بررسی می‌کنیم و 9 نکته برای اطمینان از اینکه تجربه‌ی تافل‌مون راحت‌تر باشه، در اختیارتون قرار میدیم.

در روز آزمون تافل چه اتفاقی رخ میده؟

در کل، صرف‌نظر از مکان آزمون toefl، تمام شرکت‌کننده‌ها از قانون‌ها و روش‌های مشابهی در روز آزمون تافل پیروی می‌کنن. در ادامه، تجربه‌ی یک آزمون عادی تافل توصیف‌شده توسط ETS در اختیارتون قرار میگیره.

قبل از آزمون  TOEFL

در مرکز آزمون، شما دو فرم ID و تائید ثبت‌نام تافل‌‌تون رو نشون میدین. سپس یک agreement confidentiality (مدرکی که میگه شما نباید درباره‌ی این آزمون با دیگران صحبت کنین) رو امضاء و چک امنیتی میشین.

فقط ID شما در مکان آزمون مجازه، پس شما باید وسایل شخصی‌تون همچون کیف، ساعت یا تلفن همراه‌تون رو یا در مکان از قبل مشخص شده برای نگهداری اون‌ها یا در یک کیسه‌ی پلاستیکی زیر صندلی‌تون قرار بدین (فقط زمانی می‌تونین وسایل خود رو در یک کیسه‌ی پلاستیکی زیر صندلی قرار بدین که فضایی از قبل برای نگهداری از اونا وجود نداشته باشه). بعضی‌وقت‌ها، به همراه داشتن وسایل خاصی همچون کلاه، روسری و جواهرات در مکان آزمون مجاز نیست. در این موارد، شما باید اونا رو در کنار وسایل دیگر خودتون قرار بدین.

یک مسئول مرکز آزمون (TCA) عکس شما رو خواهد گرفت. این عکس در کامپیوتر شما در صندلی مخصوص به شما در مکان آزمون و بعداً در ریپورت نمره‌ی تافل رسمی‌تون ظاهر میشه. TCA همچنین مداد، کاغذ یادداشت، هدفون و میکروفون رو برای استفاده در بخش‌های Listening، Speaking و Writing در اختیار شما قرار میده.

زمانی که در صندلی مخصوص خود نشستید، هویت شما بر روی کامپیوتر مقابل‌تون تائید میشه (عکس شما باید بر روی صفحه‌ی مانیتور کامپیوتر ظاهر بشه) و سپس آزمون شروع میشه.

کلاس تافل 2

در طول امتحان تافل

تافل حدوداً 4 ساعت طول می‌کشه. طرح کلی آزمون تافل به این شکله:

کلاس تافل 4

یک تایمر دیجیتال برای هر بخش از آزمون وجود داره. شما دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های هر بخش رو برای قرار دادن هدفون خود برای سوالات Listening و Speaking دریافت می‌کنین. (شما می‌تونین از هدفون خود در تمام طول آزمون استفاده کنین.)

شما باید انتظار داشته باشین که مکان آزمون نسبتاً شلوغ باشه. از آنجایی‌که شرکت‌کننده‌های دیگه ممکنه در یک زمان واحد به بخش Speaking برسن، شما احتمالاً در طول آزمون صحبت کردن اونا رو خواهید شنید.

اگر سوال یا مشکلی دارین، دستان خود رو بلند کنین تا یک TCA برای کمک به شما پیش‌تون بیاد. برای مثال، اگر کاغذ یادداشت‌تون تموم شده، می‌تونین دستان خود رو بلند کنید و تقاضای داشتن کاغذ یادداشت دیگری بکنین. دقت کنین که TCAs نمی‌تونن به هیچ سوالی درباره‌ی خود آزمون  TOEFL پاسخ بدن.

شما می‌تونین در هر زمان از آزمون از دستشویی یا یک زمان استراحت برنامه‌ریزی‌نشده استفاده کنین. با این حال، وقتی بیرون از مکان آزمون قرار دارین، زمان آزمون براتون سپری میشه. پس بهتره از زمان استراحت 10 دقیقه‌ای الزامی خود بعد از بخش Listening برای رفتن به دستشویی و دسترسی به غذا، نوشیدنی یا داروهای خود استفاده کنین. به هنگام استراحت، حق هیچ‌گونه دسترسی به تلفن همراه یا سایر وسایل خود نخواهین داشت. علاوه بر این، شما فقط زمانی می‌تونین مکان آزمون را ترک کنید که از TCA اجازه بگیرین.

بعد از امتحان TOEFL

زمانی‌که آزمون تافل خود رو تمام کردین، کامپیوتر از شما می‌پرسه آیا می‌خواین نمرات‌تون رو ریپورت (report) کنین یا کنسل (Cancel). اما این‌ها به چه معناست؟

- ریپورت کردن نمرات : ریپورت کردن نمرات همون پذیرش نمراته. شما به کارنامه‌ی رسمی از نمرات خود دسترسی پیدا می‌کنین که می‌تونین به مدارس مختلف بفرستین. نمرات تافل شما به‌مدت 2 سال معتبر خواهد بود و شما می‌تونین هر زمان که خواستین، به حساب کاربری تافل خود دسترسی داشته باشین.

- کنسل کردن نمرات : کنسل کردن نمرات خود به معنی اونه که شما ریپورت رسمی از نمرات‌تون رو دریافت نخواهین کرد و نمی‌خواین نمرات‌تون رو مشاهده کنین.در نتیجه، هیچ نمره‌ی تافلی را به مدارس نخواهین فرستاد و همچنین بازگشت وجه نیز برای شما وجود نداره.

بیشتر شرکت‌کننده‌ها در آزمون تافل نمرات خودشون رو ریپورت می‌کنن. کنسل کردن نمرات اینجوری به نظر میرسه که گویی شما هیچگاه آزمون تافل ندادین. حتی اگر نمرات‌‌تون به‌خوبی که دوست داشتین نشده بهتره نمرات‌تون رو ریپورت کنین تا سابقه‌ای از اونا داشته باشین. علاوه بر این، شما می‌تونین همیشه آزمون تافل را دوباره برگزار و نمرات بالاتری کسب کنین.

بعد از ریپورت کردن نمرات خود، کاغذتون رو به TCA بدین، وسایل‌تون را تحویل بگیرین و از مکان آزمون خارج بشین.

کلاس تافل 3

آیا تجربه‌ی برگزاری آزمون تافل برای همه یکسانه؟

تجربه‌ی آزمون تافل شما احتمالاً از تجربه‌ی دیگران متفاوته. دلیل اون هم اینه که تجربه‌های روز امتحان به چند عامل مهم بستگی داره:

- شما با فرمت آزمون تافل چقدر آشنایی دارین

- مهارت‌های زبان انگلیسی شما چقدر بالاست

- برای روز امتحان چقدر اعتماد به نفس و چقدر آمادگی دارین

- آزمون تافل خود را در کجا برگزار می‌کنین (تمام مراکز برگزاری آزمون تافل یکسان نیستن!)

بسیاری از شرکت‌کنندگان در آزمون تافل، تجربه‌های امتحانی خود رو در forums آن‌لاین به اشتراک میذارن. برای برخی شرکت‌کنندگان، آزمون تافل آسونه و هیچ شگفتی براشون نداره. برای برخی دیگر، تافل سخت‌تر و استرس‌زاتر از اون‌چیزیه که فکرش رو می‌کردن. چند تا از نکاتی که شرکت‌کنندگان درباره‌ی تجارب تافل خود گفتن، در اینجا بازگو میشه

منبع : ztcprep

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید