مقالات و منابع ایلتس:10 استراتژی مهم برای موفقیت در روز امتحان آیلتس

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما،آموزش آیلتس ، کلاس آیلتس در رشت

 10 استراتژی برای موفقیت در روز امتحان

1

"اون کلمه رو چه جوری تلفظ می‌کنی؟" آیا این سوالیه که غالباً می‌پرسین؟ شما اون کلمه رو تو زبان خودتون می‌شناسید اما تو زبان انگلیسی با اون آشنا نیستین. یادگیری Vocabulary البته یکی از چالش‌ برانگیزترین بخش‌های یادگیری هر زبانیه. از اونجایی‌که IELTS یک آزمون زبانه، طبیعیه که Vocabulary بخش بزرگی از اون رو تشکیل بده. در هر دو بخش Writing و Speaking، دانش واژگانی‌تون 25% نمره‌تون رو تشکیل میده. در بخش‌های Reading و Listening هم اگه با کلمات کافی آشنا نباشین، امتحان می‌تونه براتون خیلی سخت بشه. خُب حالا بهترین راه برای ace کردن Vocabulary (تسلط بر واژگان) برای امتحان چیه؟ در ادامه ده روش در اختیارتون قرار میگیره که می‌تونید با عمل به اونا نمره‌تون رو بهبود ببخشین.

2

1- مترادف‌ها (synonyms)

مترادف یا synonym کلمه‌ای با معنی مشابهه. برای مثال، pretty، good-looking و attractive مترادف‌های کلمه‌ی beautiful هستن. در آزمون‌های Reading و Listening، شناسایی مترادف‌های سوال که با کلمات موجود در متن تطابق داشته باشه، مفیده. برای مثال، تو Reading، شما کلمه‌ی automobile رو می‌بینید اما در سوال امتحان، از کلمه‌ی vehicle استفاده میشه. در آزمون‌های Speaking و Writing، از شما انتظار میره تا از مترادف‌های به جای تکرار چند دفعه‌ی یک کلمه استفاده کنین.

2- Collocations

3

 

یک بخش مهم برای گرفتن نمره‌ی بالا در IELTS نشون دادن مهارت‌های زبان انگلیسی مشابه با کسانیه که زبان مادری‌شون انگلیسیه. یک مهارت مرتبط با Vocabulary که انگلیسی زبان‌ها توش مهارت خاصی دارن، استفاده از Collocations هست. Collocations کلماتی هستن که غالباً در کنار هم قرار می‌گیرن. برای مثال:

bus + stop = bus stop

bus + driver = bus driver

bus + station = bus station

همه Collocations هستند. این کلمات غالباً در کنار هم استفاده میشن. حالا به این کلمات نگاهی بیندازید:

bus + food = bus food

bus + captain = bus captain

واقعاً عجیبه. ما هیچ‌گاه bus captain نمیگیم. پس، وقتی دارین خودتون رو برای شرکت تو امتحان IELTS آماده می‌کنین، استفاده از Collocations رو به یاد داشته باشین.

3- رسمی و غیررسمی

اگر نمره‌ی بالاتر از 6 می‌خواین، باید نشون بدین که تفاوت بین زبان رسمی و غیررسمی رو می‌فهمین. این در مورد Task 1 امتحان Writing صدق میکنه. برای نوشتن نامه در آزمون عمومی IELTS، به هنگام نوشتن برای افرادی همچون رئیس خود یا شهردار یک شهر از زبان رسمی باید استفاده بشه. اگه نامه به یک دوست یا عضوی از خانواده نوشته میشه، شما باید از استایل غیررسمی‌تر استفاده کنید. در Speaking، فقط سعی کنید طبیعی باشین. صحبت با یک دوست رو تجسم کنید. هر دو سبک نوشتن رسمی و غیررسمی قابل‌قبول هستن.

4

4- Spelling

متاسفانه، آزمون IELTS با افرادی که تو Spelling خوب نیستن، خوب تا نمی‌کنه. برای آزمون‌های Reading، Listening و Writing، Spelling مهمه. اگه کلمات رو به درستی تلفظ نکنید، نمره از دست میدین. با این حال، خیلی نگران تفاوت بین Spellings بریتانیایی، آمریکایی و کانادایی نباشین. شما احتمالاً به خاطر اونا نمره از دست نمیدین. پس به هنگام مطالعه حتماً بر روی Spellingتون تمرکز کنید.

5- کُپی کردن از کتاب امتحان

ساده بگم. در آزمون اصلی، vocab رو از کتاب امتحان کپی نکنید. خیلی از زبان‌آموزا کلمات متن سوال رو عیناً کپی می‌کنن. سعی کنید از مترادف‌های مفید استفاده کنین. این کار باعث میشه نمره‌ی بالاتری بگیرین.

6- بازبینی کردن

خیلی از زبان‌آموزا ماه‌ها و شاید سال‌ها رو صرف آماده شدن برای آزمون IELTS میکنن. شما زمان زیادی رو صرف می‌کنید و 1000 کلمه یاد میگیرین. فراموش نکنین اون کلماتی رو که مدت‌ها پیش یاد گرفتین رو دوباره بازبینی کنین. توانایی به یاد آوردن کلمات کلیدی (key words) در طول امتحان میتونه به شما کمک کنه نمره‌ی بهتری بدست بیارین.

7

7- Idioms

Idioms گروهی از کلمات هستن که معنی خاصی دارن که از معنی تک‌تک کلمات تشکیل دهنده‌شون متفاوته. برای مثال،

It’s raining cats and dogs

زبان idiomatic تو انگلیسی خیلی شایعه و از زبان‌آموزای سطح بالاتر در آزمون IELTS انتظار میره از اون استفاده کنن. پس وقتی خودتون رو آماده‌ی شرکت تو IELTS میکنین، توجه ویژه‌ای به Idioms داشته باشین.

8

8- Sophisticated

برای گرفتن نمرات 7، 8 و 9 در IELTS، شما باید بتونید از زبان Sophisticated استفاده کنین. منظور من از زبان Sophisticated چیه؟ سعی کنین از زبان سطح بالای خاص موضوع سوال در هنگام امتحان استفاده کنید. برای مثال، اگر سوال آزمون Speaking "زمستان در کاناداست"، باید سعی کنین از زبانی خاص با موضوع زمستان استفاده کنین. شما می‌تونین از واژه‌های زمستانی همچون blizzard، ice-skates، snow plough و sub-zero climate استفاده کنین.

9- Glossary

Glossaries کلمات کلیدی متن هستن که از اونا در برخی آزمونا به‌ویژه آزمون‌ ریدینگ استفاده میشه. Glossaries برای کمک به شما در آزمون قرار داده میشن و برای فهم متن مهم هستن. پس باید از اونا استفاده کنین. BTW: یک Glossary در انتهای این پُست هست.

10- Paraphrasing

10

مهارت مورد نیاز در آزمون‌های Writing و Speaking IELTS، Paraphrase کردنه. Paraphrase کردن به‌معنی استفاده از کلمات متفاوت برای توضیح یک چیزه. Paraphrase کردن به ما کمک میکنه تا مطالب رو شفاف‌تر کنیم و درباره‌ی چیزهایی صحبت کنیم یا بنویسیم که کلمه‌ای براش نداریم. برای مثال، اگه میخواین درباره‌ی windshield ماشین‌تون صحبت کنید، اما این کلمه تو لحظه‌ی امتحان به ذهن‌تون نمی‌رسه، می‌تونید اون رو به پنجره‌ی جلویی ماشین Paraphrase کنین.

فراموش نکنید این مهارت رو در prep time (زمان آماده شدن برای امتحان) تمرین کنین!

Screenshot 1

 منبع : ztcprep
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید