مقالات و منابع آیلتس: 5 نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما،آموزش آیلتس ، کلاس آیلتس در رشت

 

5 نکته درباره‌ی IELTS که زبان‌آموزا خیلی از اون می‌ترسن و چگونگی غلبه بر ترسشون

هیچ‌کس امتحان رو دوست نداره. امتحان باعث میشه انسان عصبی و ناراحت بشه. امتحان می‌تونه اعتماد بنفس فرد رو پایین بیاره و بهش استرس وارد کنه. در شدیدترین حالت، فرد می‌ترسه و توانایی فکر کردن شفاف رو از دست میده.

آیلتس هم از بقیه‌ی امتحانا متفاوت نیست. برای بسیاری، IELTS یک مشکله. بخش‌های زیادی تو IELTS وجود داره که میتونه ترسناک باشه اگر ندونید چه‌ جوری اونا رو انجام بدین. انسان همیشه از چیزهای ناشناخته میترسه و راه‌حل اون هم آشنا شدن با تمام بخش‌های "ترسناک" آزمون ایلتس هست. نذارید IELTS شگفت‌زده‌تون کنه تا این ترس‌ها از بین بره.

تو این پُست، 5 نکته در مورد IELTS که زبان‌آموزا از اون خیلی میترسن، ارائه میشه.

1- اگه جواب‌ها رو تو بخش Listening ایلتس از دست بدم، چه اتفاقی میفته؟

این به ترس از دست دادن تمرکز مربوط میشه. از هر دانشجوی IELTS بپرسین که در بخش Listening از چه چیزی میترسه، به شما میگه: "می‌ترسم جوابا رو از دست بدم. می‌ترسم نتونم با Listening پخش شده همراهی کنم."

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. تمرین کردن نقاط ضعف‌تون رو شناسایی میکنه، مشخص میکنه کدوم بخش‌ها براتون مشکل‌تره و کجاها نمرات معمولاً از دست میره. داشتن تمرکز بیشتر بر روی اون بخشا نمرات ارزشمندی رو براتون به همراه داره و نمره‌ی مجموع‌تون رو بهبود می‌بخشه.

2- اگه زمان کافی نداشته باشم، چه اتفاقی میفته؟

تو بخش‌های Reading و Writing، شایع‌ترین ترس تمام نکردن به موقع در پاسخ دادن به سوالاته. بهترین روش برای از بین بردن این ترس کنترل زمان و مدیریت دقیق اونه. به شما چند متن داده میشه و به هیچ وجه نباید اجازه بدید یک متن تمام زمان‌تون رو به خودش اختصاص بده.

یکی از تکنیک‌های مدیریت زمان "Divide and Conquer" نامیده میشه. در شروع امتحان ایلتس زمان رو تقسیم کنید و وقتی شروع به کار بر روی هر متن کردید، شروع به نوشتن کنید. حتی اگه سوالای پاسخ داده‌ نشده دارید، به متن بعدی برید. این رو یک سیستم کنترل آسیب در نظر بگیرین- این تکنیک این اطمینان رو ایجاد میکنه که حتی اگه چند سوال از دست بره، اما به بیشتر سوالات جواب داده شده.

3- اگه چیزی برای نوشتن نداشته باشم، چه اتفاقی میفته؟

این به ترس از انسداد فکری نویسنده مربوط میشه. بسیاری از زبان‌آموزا از مواجهه با موضوع essay و نداشتن چیزی در چنته برای نوشتن درباره‌ی اون می‌ترسن. ساده‌ترین راه برای غلبه بر این مشکل خوندن مقالات زیاد درباره‌ی موضوعات مختلف و جذب ایده‌های دیگرانه. حقیقت اینه که ممتحنین آیلتس به منبع اطلاعات اهمیتی نمیدن؛ اونچه مهمه شکل نوشته شدن یک essay هست.

4- اگه من مطلب اشتباهی بگم، چه اتفاقی میفته؟

این به ترس بیان ایده‌های "نادرست" مربوط میشه. برخلاف اونچه که بسیاری از افراد فکر می‌کنن، هیچ ایده‌ی درست یا غلطی وجود نداره. تا زمانی که زبان‌آموز درباره‌ی موضوعی صحبت می‌کنه و افکارش رو به شکلی منطقی بیان میکنه، هیچ ایده‌ای نمی‌تونه به نمره‌اش صدمه بزنه.

5- اگه چیزی برای گفتن نداشتم، چه اتفاقی میفته؟

این به ترس تعامل با ممتحن مربوط میشه. در کل، بخش Speaking آیلتس غالباً باعث ناراحتی افراد میشه چون زمان کمی برای فکر کردن وجود داره یا اصلاً زمانی برای فکر کردن بهتون نمیده. اگه از من سوالی پرسیده بشه و من ندونم چی بگم، چه اتفاقی میفته؟ برای اونکه این ترس از بین بره، زبان‌آموز باید اعتماد به نفسش رو بالا ببره. تمرین Speaking ایلتس به‌مدت چند هفته با فهرستی از عناوین می‌تونه معجزه کنه؛ بعد از اونکه شما توانایی صحبت کردن با خودتون رو تقویت کردید، اثبات اون به ممتحن راحت‌تر میشه.

برخی از زبان‌آموزا از ضبط شدن صداشون مضطرب میشن. شگفت‌انگیز اینکه دلیل اون هم ارزیابی ممتحنه و نه امتحان‌دهنده. مواردی وجود داره که زبان‌آموز از نمره‌اش راضی نیست و تقاضای ارزیابی دوباره میکنه که این فقط در صورتی امکان‌پذیره که اون امتحان در جایی ضبط شده باشه.

در پایان، دوباره تکرار میکنم: ما انسان‌ها از چیزهای ناشناخته می‌ترسیم و با چیزهای آشنا راحت هستیم. اجازه ندید ترس‌های غیرمنطقی مسیر موفقیت‌تون رو مسدود کنه.

منبع : ztcprep

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید