مقالات و منابع آیلتس:ایده پردازی در ESSAY .

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما،آموزش آیلتس ، کلاس آیلتس در رشت

چه جوری می‌تونم تو Essay ایده بدم؟

1

"من باید یک نامه 250 کلمه‌ای بنویسم و فقط 40 دقیقه وقت دارم. نمی‌تونم ایده‌ها رو تو اینترنت جستجو کنم یا از کسی کمک بخوام. دارم دیوونه میشم.وقتی دارید خودتون رو برای آزمون رایتینگ IELTS آماده می‌کنین، چنین حالتی به شما دست نمیده؟ شما تنها نیستین. واقعیت این هستش که یادگیری برخی چیزها تو رایتینگ خیلی سخت نیست. راهنماهای مفیدی برای ساختاربندی پاراگراف‌ها و نوشتن essay وجود داره که می‌تونید ازش استفاده کنید.

Vocabulary رو میشه با کمی کار سخت یاد گرفت. گرامر فقط به تمرین و توجه به قوانین نیاز داره. اما محتوی (Content) هم هست. محتوی اطلاعات یا ایده‌هاییه که شما تو رایتینگ‌تون میارید. پس اگه سوال امتحان رو ندونید، چه جوری می‌تونید برای ایده‌های اون essay خودتون رو آماده کنید؟ اگه essay در مورد فیزیک هسته‌ای یا تاریخ رُم باشه، چه اتفاقی میفته؟ فرد امتحان‌دهنده چه جوری با اون عنوان باید کنار بیاد؟ در راهنمای نمره‌دهیعمومی IELTS، برای گرفتن نمره‌ای بالاتر از 6 در Response Task، شما به یک جواب خوب با ایده‌های خوب پشتیبانی شده برای اون سوال نیاز دارین. این به چه معناییه؟ همانطور که احتمالاً می‌دونید، نمره‌ی رایتینگ ایلتس شما بر اساس 4 فاکتور محاسبه میشه- Task Response، Coherence و Cohesion، Lexical Resource و Range و accuracy گرامری. هر یک از این فاکتورها 25% نمره‌ی رایتینگ شما رو تشکیل میدن.

الان نخستین فاکتور، Task Response، رو بررسی می‌کنیم. Task Response یعنی خوب جواب دادن به سوال. به عبارت دیگر، توضیح دادن کامل به تمام بخش‌های سوال essay و همزمان باقی ماندن در عنوان.

خُب، حتماً متوجه حرفم شدید. پس، ایده‌ها از کجا میاد؟ چه جوری میشه فهمید چی باید نوشت؟ در زیر چند نکته در اختیارتون قرار میگیره که به شما کمک میکنه نمره‌ی 5 یا 6 شما به نمره‌ی 7، 8 و 9 تبدیل بشه.

آرام باشید! همه‌ی ما از عناوین essay آگاه هستیم

2

آیلتس یکی از بزرگ‌ترین و سازماندهی‌شده‌ترین آزمون‌های زبان تو جهانه. اونا دارای مجموعه‌ی بزرگی هستن که برای طراحی بهترین سوالا تو امتحان کلی تحقیق میکنن. سوالا بر اساس عناوینی انتخاب میشه که 99.9% افراد از اون آگاهن. IELTS از شما سوالی نمی‌پرسه که نتونین جواب بدین، بلکه سوالی می‌پرسه تا بتونین تمام مهارت‌های انگلیسی‌تون رو نشون بدین. برای مثال، از شما می‌خواد درباره‌ی تغذیه‌ی سالم بنویسین اما از شما نمی‌خواد درباره‌ی این بنویسین که چرا تغذیه‌ی سالم برای افراد مبتلا به سرطان ضروریه. IELTS از شما می‌خواد درباره‌ی مزایای حمل و نقل عمومی بنویسین اما از شما نمی‌خواد درباره‌ی این موضوع توضیح بدین که چرا حمل و نقل عمومی در اروپا بهتر از کاناداست.

تکنیک‌های Brainstorming

3

اگر به کلاس رایتینگ آیلتس رفته باشین، احتمالاً با واژه‌ی Brainstorm آشنایین. Brainstorm که به نقشه‌ی ذهن هم معروفه، تکنیک استفاده شده برای پیاده کردن ایده‌ها توی رایتینگه. کلید موفقیت تو Brainstorm باز کردن ذهن و نوشتن هر چیزیه که تو دوره‌ی کوتاهی از زمان به فکرتون میرسه. برای مثال، اگر سوال essay این باشه: چه جوری افراد تو زمستان خودشون رو گرم نگه میدارن؟ تو بخش خالی صفحه، می‌تونید ایده‌هایی همچون شومینه، رفتن به فلوریدا، ژاکت پشمی و گرم‌کن الکتریکی رو بنویسین. نکته‌ی مهمی که باید درباره‌ی Brainstorm به یاد داشته باشین اینه که هر ایده‌ای که به ذهن‌تون میرسه رو بنویسین.

بعد از اونکه تمام ایده‌هاتون رو تو کاغذ نوشتین، به اونا نظم بدین. ایده‌های مسخره و عجیب رو حذف کنین، ایده‌های خوب رو نگه دارین و سپس اونا رو به پاراگراف تبدیل کنید. همین الان امتحانش کنید.

IELTS امتحان زبانه، نه امتحان معلومات

IELTS درباره‌ی چه چیزی نوشتن نیست، بلکه درباره‌ی چگونه نوشتنه؛ من ایده‌های مسخره‌ای رو تو essays IELTS دیدم که نمرات بالایی هم گرفتن. نکته اینه که IELTS فقط به‌تنهایی ایده نیست- بلکه چگونگی ارائه‌ی ایده هست. اجازه بدید نگاه دقیق‌تری به این موضوع بکنیم. تصور کنید سوال essay اینه: بهترین روش برای کم کردن وزن چیه؟شما سه راه‌حل رو برای اون می‌نویسین- خوردن موز، رفتن هر روزه به سقوط آزاد و ماساژ دادن معده. این‌ها روش‌های عجیبی برای کاهش وزن به نظر میرسن، اما اگر بتونید از اونا با مثال‌های مشخص و سازماندهی‌شده تو essayتون حمایت کنید، معیارهای گرفتن یک نمره‌ی بالا رو بدست میارین. یک پاراگراف نمونه برای سوال بالا میتونه اینجوری باشه.

4

خوردن روزانه‌ی موز روش مناسبی برای کمک به کاهش وزن در افراد دارای اضافه وزنه. اولاً موز هیچ نمکی نداره و می‌تونه به کاهش التهاب معده کمک کنه. از طرف دیگه، موز کمک می‌کنه تا سریع‌تر غذاها رو هضم کنین و به کاهش چربی در بدن منجر میشه. ثانیاً موز دارای نیروی جادویی به‌نام پُتاسیمه. این عنصر جادویی سلول‌های چربی کوچک رو تو بافت‌های ماهیچه‌ای از طریق چسبیدن شیمیایی به اونا از بین میبره. گوی‌های چربی پتاسیم به داخل بافت‌های بدن نفوذ می‌‌‌کنن و....

عجیب به نظر میرسه، مگه نه؟ ایده‌های بالا حقایق علمی نیستن. با این حال، زبان response بسیار واضحه و با مثال‌ها و توضیحات کامل حمایت شده. پس اگرچه این یک ایده‌ی عجیبه، اما می‌تونه نمره‌ی بالایی بگیره چون 4 فاکتور رایتینگ رو برآورده کرده.

پس به هنگام تمرین کردن رایتینگ Task 2آیلتس، مطالب بالا رو به یاد داشته باشین. essay IELTS یک هیولای مرموز نیست. با حفظ آرامش و خوندن دقیق سوالات کارتون رو شروع کنید. قبل از نوشتن، brainstorm رو انجام بدین. ایده‌هاتون رو به گروه‌هایی تبدیل کنید. سپس اون ایده‌ها رو با استفاده از مثال‌های مناسب توضیح بدین. با کمی تمرین هوشمندانه تو رایتینگ و با بررسی چند essays نمونه، موفقیت در انتظارتونه.

منبع : ztcprep

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید