مقالات و منابع آیلتس: لهجه در امتحان IELTS

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما،آموزش آیلتس ، کلاس آیلتس در رشت

11

یک مشکل شایع درباره‌ی آزمون IELTS غالباً در مورد لهجه‌هاس (accents): گوش کردن به لهجه‌ها در آزمون Listening IELTS و استفاده از اونا در آزمون Speaking آیلتس. این پُست اطلاعاتی درباره‌ی لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی و بهبود فهم ما از اونا و همچنین صحبت با یک لهجه‌ی خاص رو در اختیارتون قرار میده.

قبل از شرکت در آزمون ایلتس، من نکات زیر رو بهتون پیشنهاد می‌کنم:

1- از شکل برگزاری امتحان Listening آگاه بشین

همونطور که در پُست‌های قبل ذکر شد، قویاً توصیه میشه که قبل از شرکت در امتحان ایلتس، از شکل برگزاری تمام بخش‌های آزمون IELTS از جمله زمان‌بندی، قالب و نوع سوالات و .... آگاه بشین.

چند نکته‌ی مهم درباره‌ی آزمون Listening هست که باید در ذهن بسپارید:

- بخش Listening 30 دقیقه‌اس که 10 دقیقه‌ی دیگه هم برای انتقال جواب‌هاتون به برگه‌ی جواب اختصاص داده شده.

- بخش‌های Listening در یک CD از قبل ضبط شده قرار داره و شما هر بخش رو فقط یک بار خواهید شنید.

˜ 4 بخش برای آزمون Listening وجود داره (هم برای آزمون آکادمیک و هم برای آزمون عمومی):

  1. A) مکالمه‌ی بین دو نفر در یک محیط اجتماعی روزانه
  2. B) یک مونولوگ (تک‌گویی) در یک محیط اجتماعی روزانه
  3. C) یک مکالمه بین 4-2 نفر در یک محیط آموزشی
  4. D) یک مونولوگ درباره‌ی یک موضوع آکادمیک

 در آزمون Listening، شما باید انتظار داشته باشید تا صداها و لهجه‌های گوناگونی رو بشنوید. شما ممکنه لهجه‌های آمریکای شمالی (کانادایی یا آمریکایی)، بریتیش، نیوزلند یا استرالیایی رو بشنوید.

2- Listening رو با لهجه‌های انگلیسی گوناگون تمرین کنید

از اونجایی که می‌دونید لهجه‌های گوناگونی رو در امتحان IELTS باید بشنوید، تمرین Listening با لهجه‌های مختلف انگلیسی قبل از امتحان کار خوب و مناسبیه.

نکته‌ی مهم: لهجه‌هایی که تو آزمون IELTS می‌شنوید، لهجه‌های "استاندارده"؛ یعنی، لهجه‌هایی که احتمالاً تو شهرهای بزرگی همچون سیدنی، لندن یا تورنتو شنیده میشن. شما لهجه‌های نواحی خاص یا لهجه‌های روستایی همچون لهجه‌های نُوا اِسکوشیا (Nova Scotian) یا لهجه‌های نواحی جنوبی ایالات متحده‌ی آمریکا رو نخواهید شنید.

برای تمرین کردن بر روی لهجه‌های"استاندارد" زبان انگلیسی، به شما توصیه می‌کنم به برنامه‌های خبری، شوهای تلویزیونی، فیلم‌ها و برنامه‌های رادیویی، به‌ویژه اخبار و تاک‌شوهای کشورهای کانادا، انگلیس و استرالیا گوش کنید. تو اینترنت به دنبال ویدئوها و تمرین‌های Listening با افرادی از کشورهای گوناگون باشید. من همچنین به شما توصیه می‌کنم تا در کتابخانه‌های اینترنتی یا شخصی به دنبال کتاب‌های صوتی باشید.

نکته‌ی مهم دیگه برای بهبود مهارت‌های Listening و Speaking تمرین، تمرین و تمرینه. هر روز تا جای ممکن به انگلیسی گوش کنید و به انگلیسی حرف بزنید.

به یاد داشته باشید که عادت کردن به لهجه‌ها و بهبود انگلیسی‌تون به زمان نیاز داره و یک‌شبه رخ نمیده. اما با کمی تمرین و قرارگیری پیوسته در مقابل زبان و لهجه‌های انگلیسی مختلف، احتمالاً بهبود بیشتری رو در مهارت‌های زبانی و توانایی‌تون برای فهمیدن لهجه‌های گوناگون انگلیسی مشاهده می‌کنید.

12

3- سعی نکنید لهجه‌‌تون رو تغییر بدین

برخی زبان‌آموزان نگران لهجه‌هاشون هستن و برخی هم فکر می‌کنن باید لهجه‌شون رو در امتحان Speaking IELTS تغییر بدن تا بهتر فهمیده بشن و نمره‌ی بهتری بگیرن. من قویاً توصیه می‌کنم این کار رو انجام ندین! در عوض، انرژی و تلاش‌تون رو بر روی بهبود Vocabulary، سازماندهی کردن ایده‌هاتون، روان و با ریتم طبیعی و آرام صحبت کردن متمرکز کنید. از این طریق، شما احتمالاً توسط ممتحن (examiner) Speaking IELTS بهتر درک میشین و افکار و ایده‌هاتون رو بهتر منتقل می‌کنین.

چند نکته‌ی پایانی که باید تو ذهن داشته باشید: شما باید از شکل برگزاری تمام بخش‌های امتحان IELTS آگاه باشین. نمیشه مبالغه کرد که آگاهی از این موضوع چقدر می‌تونه بهتون کمک کنه تا برای امتحان‌تون آماده بشین. با کمی تحقیق تو اینترنت و با گوش کردن به لهجه‌های گوناگون، با لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی آشنا بشین.

در نهایت، سعی نکنید لهجه‌هاتون رو برای امتحان عوض کنید. بر روی آمادگی‌تون برای امتحان و روان و طبیعی صحبت کردن تمرکز کنید.

منبع : ztcprep

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید