تفاوت بین مدارک TEFL, TESOL & CELTA در زبان انگلیسی

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما،آموزش آیلتس ، کلاس آیلتس در رشت

 تفاوت بین مدارک  TEFL, TESOL & CELTA  در زبان انگلیسی 

 

چه مدرکی برای تدریس زبان انگلیسی در کشورهای دیگر نیاز است. اگر تصمیم گرفته اید برای زندگی خارج از کشور بهترین راه را انتخاب کنید خواندن این مقاله میتواند بسیار مفید باشد.

تدریس زبان انگلیسی به نظر گزینه معقولی می آید اما هنگامی که در گوگل جستجو میکنید خود را غرق در گزینه های زیادی از

مدارکی که ممکن است در این راه به کارتان آید مواجه می شوید  TEFL, TESOL,CELTA,ESL: در صورت عدم شناخت گزینه های مختلف صرفا به گیج شدن متقاضی می انجامد. از جمله سوالاتی که معمولا پیش می آید این است که:

تفاوت بین این مدارک چیست؟

آیا نیاز است برای گرفتن شغل من مدرک CELTA را به جای TEFL  اخذ کنم؟

به کدام مدرک برای آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور نیاز دارم؟

در ادامه به بررسی این دسته از سوالات برای روشن تر شدن موضوع خواهیم پرداخت.

 

این حروف مخفف چه کلماتی هستند:

 

دانستن صحیح معانی کلمات و تفکیک آنها از اصطلاحات تخصصی میتواند به متقاضی در انتخاب و جهت دهی مسیر ایده آلی که برای خود در نظر گرفته است گره گشا باشد. ابتدا به کلماتی که برای هر حرف وجود دارد میپردازیم:

ESL: English as a Second Language

این عبارت راجع به آموزش زبان انگلیسی در کشورهایی است که زبان انگلیسی در آنها زبان رسمی می باشد. مهاجران اخیرا وارد شده به این کشورها و دانشجویان خارجی می توانند از دسته دانش آموزان برای این مدرک باشند که بوسیله آن بتوانند در زبان غوطه ور شوند و دانش خود را بالا ببرند.

EFL: English as a Foreign Language

شباهت زیادش با ESL  باعث اشتباه گرفتن این دو مدرک میشود. تفاوت این دو در این است که این مدرک برای کشورهایی است که در آنها زبان انگلیسی زبان رسمی نمیباشد. از این رو فقط در کلاسهای درسی متقاضیان به زبان انگلیسی صحبت میکنند و خارج از آن به زبان خود میتوانند صحبت کنند.

 

TEFL: Teaching English as a Foreign Language

این مدرک معمول ترین و متداولترین مدرک برای آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور می باشد مدرک تفل راجع به کورس های آموزشی و مدارکی که مورد نیاز موسسات زبان و مدارسی است که متقاضی استخدام معلم انگلیسی می باشند. البته باید در جریان باشید که این مدرک به موسسه خاصی ارتباط ندارد و موسسات زیادی این دوره را آموزش میدهند.

TESOL – Teachers of English to Speakers of Other Languages

همانند تفل ، تیسول هم مدرکی برای آموزش زبان انگلیسی در کشورهای دیگر به غیر انگلیسی زبانان می باشد این دو مدرک به جای یکدیگر نیز مورد استفاده قرار میگیرند.در آمریکای شمالی، تیسول مدرک متداول تری برای تدریس زبان به غیر انگلیسی زبانان در کشورهای انگلیسی زبان می باشد. در بریتانیا ، کانادا و استرالیا هم مراکز آموزشی مدرک تیسول را برای نهادهای تحت نظر دولت صادر میکنند. در آمریکا، دولت محدودیت خاصی برای مدارک ندارد از اینرو در اروپا و آمریکا مدرک تفل متداول تر میباشد.

 CELTA - Certificate in English Language Teaching to Adults

مدرک سلتا یک برند از شاخه تفل میباشد که توسط دانشگاه کمبریج صادر میشود. این مدرک توسط موسسات و مدارس مختلفی در سرتاسر جهان ارائه میشود. این مدرک هم تراز یک کورس فشرده 4هفته ای و 120 ساعته تفل می باشد. شایان ذکر است که برخی موسسات برگزار کننده این دوره کمکهای فرصت شغلی نیز به صورت محدود ارائه میدهند.

کدام مدرک برای تدریس مناسب تر است؟

حال سوال این است که چه مدرکی برای تدریس در یک کشور خارجی مناسب تر میباشد. بیشتر تبلیغاتی که در زمینه استخدام معلم زبان انگلیسی می باشد حول مدرک CELTA میباشد و دلیل این شناخته شده تر بودن این مدرک می باشد اما این بدین معنا نیست که مدارک دیگر بی اعتبار یا دستکم از اعتبار کمتری برخوردار باشند . این مانند آن می ماند که مدرک فارغ التحصیلی را صرفا از یک دانشگاه یا کالج مشخص قبول میکنند. در حقیقت، اساتید مختلفی با مدارک مختلف TEFL در حال تدریس در سرتاسر دنیا میباشند

نهایتا اینکه زیاد بر روی گرفتن کدامیک از این مدارک حساسیت به خرج ندهید تا زمانی که یکی از این مدارک معتبر را داشته باشید به راحتی میتوانید در هرجاد دنیا به تدریس زبان مشغول شوید

منبع : parsayanedu

Ainaz
۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
0
0

سلام وقت بخیر . میخواستم بپرسم اگه کسی مدرک تافل یا آیلتس نداشته باشه ،صرفا با داشتن مدرک CELTA میتونه واسه ویزای کاری و مهاجرت اقدام کنه؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید