توصیه های مناسب و نامناسب برای آزمون آیلتس

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

 

 Speaking آیلتس 

توصیه بد –  در بخش مصاحبه آیلتس هرچه طولانی تر صحبت کنید بهتر است.

آن قدر به صحبت کردن ادامه دهید تا مصاحبه کننده شما را متوقف کند. این توصیه درست نیست زیرا ممکن است مصاحبه کننده این کار را انجام ندهد و شما در اثر زیاده گویی حرف های نامرتبط با موضوع بزنید. اگر زیاد صحبت کنید ممکن است صحبتهایتان انسجام خود را از دست بدهد. انسجام در گفتار نکته کلیدی بخش Speaking آیلتس است.

توصیه بد – سوالات و موضوعات آزمون های آزمایشی آیلتس را حفظ  کنید.

حفظ کردن متن ها و سوالات آیلتس اشتباه است، این کار چیزی از نگرانی شما کم نخواهد کرد بلکه شما را عصبی تر خواهد کرد. با حفظ کردن سوالات آزمون های آزمایشی آیلتس در واقع به سوالی که در آزمون اصلی از شما پرسیده شده پاسخ نمی دهید بلکه به سوال مشابه آن پاسخ می دهید و مصاحبه کننده آیلتس تجربه کافی دارد که این موضوع را متوجه شود. سوالات آزمون های آزمایشی آیلتس دقیقا همان سوالات آزمون اصلی آیلتس نیست بنابراین از حفظ کردن آنها بپرهیزید.

توصیه خوب – پیش از آزمون اصلی آیلتس تا می توانید انگلیسی صحبت کنید.

منظور این نیست که با مصاحبه کننده طوری صحبت کنید که به زبان مادری با دوستان تان گپ می زنید، اما بسیار مهم است که در بخش speaking آیلتس  با آرامش، روان و مسلط صحبت کنید. پیش از آزمون نه تنها انگلیسی صحبت کنید بلکه سعی کنید انگلیسی اندیشیدن و آشنایی با آن فرهنگ را تمرین کنید.

توصیه خوب – در بخش speaking آیلتس  به سوالات با دقت گوش بدهید.

با دقت به سوالات مصاحبه کننده آیلتس توجه کنید و پاسخ دهید. اگر اطلاعات بیشتری دارید، در اختیار مصاحبه کننده قرار دهید در غیر این صورت در حدی که منطقی است توضیح بدهید، سپس منتظر باشید تا سوال بعد مطرح شود.

Reading آیلتس

توصیه بد – برای40 سوال 60 دقیقه فرصت دارید، پس بیش از یک دقیقه و نیم برای هر سوال وقت صرف نکنید.

این توصیه صحیح نیست، معمولا سوالات اول در هر بخش زمان بیشتر از شما خواهد گرفت به دلیل اینکه نمی دانید تست چگونه برنامه ریزی شده است بنابراین طبیعی است که برای اولین گروه سوالات زمان بیشتر و برای سوالات پایانی زمان کمتری اختصاص دهید زیرا با آرایش متن، نوع سوالات و زبان به کار رفته در متن آشنایی پیدا کرده اید.

در آزمون General آیلتس متن اول ساده تر از آخرین متن است. در آیلتس Academic این تفاوت کمتر آشکار است، اما باز هم متن آخر پیچیده تر است. در آزمون آیلتس برای هر بخش 20 دقیقه در نظر گرفته شده است، اما شاید شما تصمیم بگیرید که برای آخرین متن که پیچیدگی بیشتری دارد زمان طولانی تری را صرف کنید.

دو توصیه بد

- همیشه باید ابتدا بر سوالات تمرکز کنید بعد نگاهی به متن بیاندازید. با این شیوه می دانید که دنبال چه موضوعاتی در متن باشید.

 -همیشه باید ابتدا نگاهی سریع به متن بیندازید که درباره موضوع متن و شیوه آرایش پاراگراف ها اطلاعاتی به دست آورید بعد به سوالات توجه کنید. با این شیوه می دانید که هر پاسخ را در کجا بیابید.

هیچ کدام از این توصیه ها تنها روش ممکن برای کسب نمره خوب آیلتس  نیست. در حقیقت باید هر دو روش را امتحان کنید و بررسی کنید که کدام برای تان مناسب تر که در آزمون اصلی آیلتس به کار ببرید.

 writing آیلتس

توصیه بد – تمام زمانی که در اختیار دارید را صرف نوشتن کنید.

زمانی که برای writing آیلتس در اختیار دارید زمان کمی نیست و نباید بلافاصله و با عجله شروع به نوشتن کنید. البته ممکن است هر فرد، زمانبندی خاصی را در نظر بگیرد، اما بهتر است ابتدا زمانی را به طراحی و برنامه ریزی آنچه قصد دارید بنویسید، اختصاص دهید. وقتی که می دانید قرار است چه مطلبی را بیان کنید و از چه کلماتی استفاده کنید خیلی سریع تر خواهید نوشت. بهتر است بعد از چند دقیقه تفکر و برنامه ریزی، نوشتن را آغاز کنید. خوب است پیش از آزمون اصلی آیلتس زمان بگیرید که چقدر طول می کشد که 150 یا 250 کلمه بنویسید. معمولا اگر بدانید که قصد دارید چه بگویید کار نوشتن بیشتر از 15 و 30 دقیقه طول نمی کشد، بنابراین بهتر است زمان کوتاهی به آنچه می خواهید بنویسید فکر کنید.

توصیه خوب – نوشته خود را چک کنید.

در 5 دقیقه سعی کنید اشکالات نوشتاری متنتان را پیدا کنید، کلمات تکراری که به کار برده اید را حذف کنید. اگر کلمات تکراری زیاد داشته باشید نمره از دست می دهید. لغات تکراری را حذف کنید. اشکالات گرامری، نگارشی و املای کلمات را تصحیح کنید.

 listening آیلتس

توصیه بد – هنگام گوش دادن فقط به دنبال کلمات کلیدی باشید.

اشتباهاتی که در آزمون آیلتس پیش می آید به دلیل این نیست که متن بسیار سخت است بلکه به این دلیل است که داوطلبان تنها بر کلمات کلیدی IELTS LISTENING تمرکز می کنند و به معنای آنها توجه نمی کنند. به کل متن و سوالات توجه داشته باشید، نه فقط به بخشی از آن یا کلمات کلیدی.

توصیه بد – هنگام شنیدن متن یا سوال سعی کنید تا می توانید یادداشت برداری کنید.

به زبان ساده وقتی مشغول نوشتن می شوید نمی توانید به خوبی گوش بدهید، به یاد داشته باشید تست  listening برای آزمودن مهارت شنیداری داوطلب است.

توصیه خوب – سعی کنید بر کل مطلب یا سوال تمرکز کنید.

منبع : .ieltstoday.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید