غذای بهتر، نمره بالاتر

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

غذای بهتر، نمره بالاتر

می دانید آنچه پیش از آزمون، می خورید و می نوشید می تواند بر عملکرد شما در امتحان تاثیر بگذارد؟ مناسب ترین غذا در روز آزمون چیست؟

آزمون های طولانی مانند آزمون آیلتس، یک ماراتن مغزی است. متخصصان تغذیه، تاکید می کنند که در لحظات پراسترس نوع تغذیه اهمیت زیادی دارد. خوردن غذا و نوشیدنی مناسب می تواند انرژی بیشتری به شما بدهد و میزان هوشیاری تان را در امتحانات طولانی بالا ببرد.

غذا بخورید

حتما پیش از رفتن به آزمون صبحانه بخورید. اگر معمولا صبحانه نمی خورید یا هنگامی که استرس دارید از غذا خوردن اجتناب می کنید، پیش از امتحان آیلتس هرگز این کار را نکنید، زیرا مغز شما برای کارکرد صحیح در چنین آزمون طولانی، نیاز به انرژی دارد و این انرژی باید از طریق غذایی که می خورید تامین شود. روز امتحان ذهن شما باید بر امتحان متمرکز باشد نه بر گرسنگی. اگر نمی توانید مفصل غذا بخورید، سعی کنید غذاهای سبکی که راحت هضم می شود را انتخاب کنید، اما نکته مهم این است حتما پیش از امتحان غذا بخورید.

 غذاهای مفید

غذاهای تقویت کننده و مغذی مغز استفاده کنید. غذاهای مفید در روز امتحان می تواند شامل پروتئین، غذاهای فیبردار، خشکبار، ماست، باشد. صبحانه خوب در روز آزمون می تواند ترکیبی از غلات یا نان سبوسدار، تخم مرغ، پنیر، شیر کم چرب، نان تست شده با همراه مربا باشد. املتی با سبزیجاتی مانند هویج، اسفناج، بروکلی، فلفل دلمه ای هم بسیار مناسب خواهد بود، زیرا بدن باید زمان زیادی را صرف هضم آن بکند.

می توانید در صبحانه خود از میوه هایی مانند طالبی و پرتقال و توت فرنگی یا موز استفاده کنید.

میوه های خشک مانند گردو، آلو، انجیر، مغز تخمه آفتاب گردان، زغال اخته و... می تواند سوخت رسان خوبی برای مغز باشند و به شما کمک کنند که سریع تر فکر کنید و آسان تر به خاطر آورید.

غذاهای مضر

غذاهایی که ذهن را کند می کند استفاده نکنید. روز آزمون آیلتس از خوردن غذاهایی که با آرد سفید تهیه می شود، مانند بیسکوئیت، کیک، انواع دسرها و آب نبات، شکلات و مواد بسیار شیرین خودداری کنید، زیرا شما را خواب آلود می کند.

سعی کنید غذاهای ترکیبی نخورید. برای نمونه پروتئین را با نشاسته را مصرف نکنید.

هنگامی که کربوهیدرات ها را به تنهایی مصرف می کنید، به شما احساس آرامش می دهند، بنابراین کربوهیدرات ها می توانند غذاهای مناسبی برای روز پیش از آزمون باشند، اما برای روز امتحان مناسب نیستند، زیرا غذاهایی مانند سیب زمینی و برنج و.. می تواند روز امتحان در شما حالت خواب آلودگی ایجاد کند.

پیش از آزمون و در زمان آزمون مقداری آب بنوشید. کم آبی سبب می شود کم انرژی شوید و احساس ضعف کنید و تمرکزتان را از دست بدهید.

نوشیدن های مضر

پیش از آزمون آیلتس از نوشیدن مایعاتی مانند الکل، سودای شیرین، کولا، کافئین که ذهن را کند می کند پرهیز کنید. مصرف کافئین سبب افزایش استرس می شود، اگر به نوشیدن قهوه عادت دارید، روز امتحان یک فنجان کوچک بنوشید. زیرا قطع کردن کافئین برای کسی که به آن عادت دارد می تواند سبب سردرد شود.

پیش از آزمون سعی کنید از خستگی زیاد و خماری و هر چیز که سبب کسالت می شود پرهیز کنید.

غذاهای سبک

اگر پیش از آزمون صبحانه یا ناهار زیاد و پرحجمی بخورید احساس کسالت و سنگینی زیادی می کنید و بدنتان مجبور خواهد بود به جای اینکه انرژی را صرف تفکر و تمرکز بر امتحان کند، آن را صرف هضم کردن غذا کند. مقداری سالاد به همراه پروتئین مانند مرغ یا ماهی می تواند گزینه مناسبی برای ناهار در روز آزمون آیلتس باشد.

غذاهای جدید

روز آزمون غذا، نوشیدنی، یا هرگونه مکمل غذایی جدید امتحان نکنید. زیرا نمی دانید واکنش بدن تان چه خواهد بود. روز امتحان همان غذا و نوشیدنی را استفاده کنید که بدن تان به آن عادت دارد.

اگر به طور کلی تغذیه مناسبی ندارید و علاقمند به فست فودها هستید و اغلب قهوه و نوشیدنی های انرژی زا و پیتزا می خورید حتما پیش از امتحان و روز امتحان مولتی ویتامین مصرف کنید. ویتامین دی و آهن و روی و کلسیم می تواند در کنترل استرس به شما کمک کند و انرژی ذهنی خوبی به شما بدهد.

خواب خوب و کافی

روز پیش از آزمون تا دیروقت درس خواندن را فراموش کنید. بعد از ظهر مطالعه کردن را متوقف کنید، لباس و وسایل شرکت در آزمون خود را آماده کنید و ذهن خود را آرام نگاه دارید و خواب کافی داشته باشید.

منبع: .ieltstoday

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید