روش های کسب نمره بهتر در بخش نامه آیلتس جنرال

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

  10 توصیه برای گرفتن نمره بهتر در بخش نوشتن نامه آزمون آیلتس

1-   نوع نامه آیلتس خواسته شده را مشخص کنید.

رسمی، نیمه رسمی، غیر رسمی؟ لحن نامه شما بستگی به پاسخ این پرسش دارد. سبک و نوع کلمات نامه خود را بر اساس آنچه که از شما خواسته شده تنظیم کنید.

2-  نامه خود را به طرز صحیح آغاز کنید و پایان دهید.

به یاد داشته باشید که این موضوع در انواع مختلف نامه در آزمون آیلتس متفاوت خواهد بود. به نمونه زیرتوجه کنید:

 

 

 

Style

Characteristics

Opening

Ending

Formal

To someone you have not met, whose name you don't know

Dear Sir / Madam,

Yours faithfully,

Semi-
formal

To someone you may or may not have met, whose last name you know & use

Dear Mr. Brown,


Dear Ms. Stone,

Yours sincerely,

Informal

To someone you know well, whose first name you know and use

Dear John,


Dear Anita,

Best regards,


Warm wishes,

 

 

3-      نامه رسمی و نیمه رسمی آیلتس را با جملات رسمی آغاز کنید.

برای کسی که نمی شناسید با لحن صمیمانه نامه نگاری کردن مناسب نیست. آنچه در پایین آورده شده دلیلی که برای آن می نویسید را روشن کنید.  

 

Dear Sir / Madam,
I am writing to inquire about / I am writing in connection with...

 

Dear Mr. Jones,
I am writing to inform you ... / I am writing in connection with...

 

 

4- نامه غیررسمی آیلتس را با صحبتهای متداول و انشایی دوستانه آغاز کنید.

اگر برای یک دوست می نویسید درباره او شناخت کامل دارید و رابطه گسترده تر از آنچه در نامه می آید با آن شخص دارید،  پس بهتر است پیش از آنکه دلیل نوشتن نامه را شرح بدهید ابتدا بر این روابط  دوستانه تاکید شود. در حقیقت پاراگراف اول نامه در آیلتس می تواند گپ دوستانه ای باشد که به موضوع نگارش نامه ارتباطی نداشته باشد. به آنچه در نمونه نامه آیلتس پایین آمده است توجه کنید:

 

Dear Jane,

 

I hope you and your family are all well. It was such a pleasure to see you again last summer. We sure had a great time catching up with each other after so many years. You have always been a cherished friend, no matter how much of a gap there has been since we met.

 

Anyway, the reason I'm writing is that I have some good news - I am getting married this summer...

 

 

5- هدف اصلی از نوشتن نامه را مشخص کنید.

قصد دارید تقاضای کمک بکنید یا از کسی دعوت یا عذرخواهی یا تشکر و یا شکایت کنید؟ اصطلاحات و عبارات مناسب و مودبانه ای را برای بیان آنچه در نظر دارید فرا بگیرید.

 

6- عبارات نوشتاری متداول و استاندارد را فرا بگیرید و استفاده کنید.

گاهی داوطلبان آزمون آیلتس تلاش زیادی می کنند که writing خود را در زمان تعیین شده تمام کنند و موفق نمی شوند. در حقیقت در برگه های writing باید از اصطلاحات و عبارات استاندارد استفاده کنیم و به آنها اطلاعات خاصی را اضافه کنیم که به ما کمک کند ارتباط بهتری برقرار کنیم. به مرور که یاد بگیریم چگونه از این عبارات استفاده کنیم بخش نوشتن نامه بسیار آسان تر می شود و برای تنظیم زمان مشکل کمتری خواهیم داشت.

 

7- دقت کنید که نوشته تان حداقل کمتر از 150 کلمه نباشد.

درباره اینکه یک نامه 150 کلمه ای چگونه است و چه حجمی از مطالب را در آن میتوانید پوشش دهید تمرین کنید. اگر کمتر از این تعداد کلمه را به کار ببرید نمره از دست خواهید داد اما بیشتر از این تعداد از نمره شما در آزمون آیلتس چیزی کسر نمی شود. مشکلی که می تواند برای نگارش بیش از 150 کلمه وجود داشته باشد محدودیت زمان و امکان اشتباهات بیشتر است.

 

8- نگارش املایی صحیح کلمات پرکاربرد و متداول را بیاموزید.

بسیاری از داوطلبین آیلتس در املای کلماتی مانند "sincerely", "faithfully", "in connection with" اشتباه می کنند. اگر املای صحیح لغات و اصطلاحاتی که به احتمال زیاد در امتحان خواهد آمد را فرا بگیرید می توانید نمره بهتری در آزمون آیلتس کسب کنید.

 

9- از موضوع خارج نشوید!

برای اینکه بتوانید در 20 دقیقه یا کمتر نامه تان را بنویسید هدفمند و روی یک موضوع باقی ماندن را در آزمون های آزمایشی تمرین کنید. در آیلتس  General Task 1 نیاز دارید که ترکیب و آرایش خوبی برای نوشته خود ترتیب دهید. البته این طراحی نباید آنقدر پیچیده باشد که وقت کم بیاورید.

 

10- همه موارد را در نوشته تان بگنجانید.

حتی اگر یکی از موارد داده شده را حذف کنید در نمره آیلتس شما تاثیر زیادی خواهد داشت. نوشتن نامه آیلتس که شامل هر سه بخش است را تمرین کنید و پس از نوشتن چک کنید که موردی را از قلم نیانداخته باشید.

 منبع : ieltstoday

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید