تاثیر لهجه و بیشتر از آن درنمره آیلتس

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

نکاتی برای بخش  Listening آیلتس

 

  •         در این بخش آزمون آیلتس بیشتر با لهجه British صحبت می شود. برای موفقیت بیشتر باید با این لهجه و تفاوت های ظریف آن با لهجه امریکایی آشنا باشید. تماشای فیلم های امریکایی و تمرین این لهجه در آزمون آیلتس کمک چندانی در این بخش آزمون به شما نخواهد کرد. لهجه British(انگلیسی) متفاوت است، و بهتر است چند ماه پیش از آزمون آیلتس به بی بی سی و رادیوهای انگلیسی گوش دهید و فیلم هایی با لهجه British ببینید. مساله لهجه یکی از تفاوت های مهم آزمون آیلتس و تافل است که بیشتر با لهجهامریکایی برگزار می شود.
  •          به تلفظ حروف و اعداد با لهجه انگلیسی و امریکایی خود را عادت بدهید. گاهی در بخش  Listening از شما خواسته می شود که نام یک محل یا یک آدرس را بنویسید. اگر به تلفظ دقت نکنید و در نگارش املای کلمه اشتباه کنید، پاسخ نادرست محسوب خواهد شد.  
  •          در امتحان آیلتس بیشتر از اصطلاحات انگلیسی استفاده می شود تا اصطلاحات امریکایی.  یعنی ممکن است که اصطلاحات ناآشنایی بشنوید که شما را سردرگم کند. گویندگان بخش LISTENINGمعمولا از کلمات انگلیسی به جای امریکایی استفاده کنند مثلا  "flat" به جای "apartment" و "lorry" به جای "truck" و "advert" به جای "advertisement"را به کار می برند. اطمینان حاصل کنید که تفاوت لغات متداول در لهجه امریکایی و انگلیسی را می شناسید. آزمون هایآزمایشی آیلتس بیشتری انجام دهید تا هر چه بیشتر برای آزمون اصلی آماده شوید.
  •         تشخیص FACT از OPINION را فرا بگیرید. در سومین یا چهارمین بخش  Listening آیلتس با این موضوع آزمایش می شوید که یکی از گویندگان فکر یا نقطه نظری را مطرح می کند که ممکن است با واقعیت تفاوت داشته باشد و این مساله ممکن است به روشنی مشخص نباشد. تشخیص این مساله با توجه به موضوع اصلی و دقت کردن به تن صدای گویندگان بیشتر میسر است، زیرا ممکن است به وضوح به آن اشاره نشود.
  •          نگران این موضوع نباشید که دوستان یا هم کلاسی های شما نمرات بالاتری در بخش Listening کسب کرده اند. هر شخص هدف خاصی از آموختن زبان و همچنین نقاط قوت و نقاط ضعف خودش را دارد. روی نیازهایتان تمرکز کنید و خود را با دیگران مقایسه نکنید.
  •         راهنمای سوالات آیلتس را با دقت بخوانید. اگر در راهنمای سوال توصیه شده است که بیشتر از سه کلمه ننویسید. شما نباید بیشتر از آن بنویسید در غیر این صورت حتی اگر جواب شما از نظر معنی درست باشد، نمره ای نخواهید گرفت. گاهی از شما خواسته شده 2 جواب صحیح را مشخص کنید گاهی 3 جواب  و... ممکن است هر سوال با سوال قبل تفاوت داشته باشد.
  •        با جدول و چارت و نمودارها در LISTENING آیلتس آشنا باشید. ممکن است در بخش چهارم به این نوع سوال برخورد کنید. آشنایی و اشراف به این جداول به شما کمک می کند که اطلاعات ارایه شده در آنها را بهتر بررسی کنید و به سوالات این بخش آزمون آیلتس آسان تر پاسخ دهید.
  •         و آخرین نکته این که تا می توانید در آزمون های آزمایشی آیلتس که روند پیشرفت شما در شرایط واقعی را نشان می دهد شرکت کنید.

 منبع : .ieltstoday

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید