آیلتس و استرس

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

5 راه رهایی از استرس پیش از آزمون آیلتس

استرس نوعی آمادگی ذهنی برای مواجهه با خطرات احتمالی است، که به نوعی به بقا و حفظ منافع انسان کمک می کند، اما در بسیاری از موقعیت های سرنوشت ساز مانند درس خواندن، امتحان دادن، رانندگی و مواردی از این دست، استرس می تواند به مانع بزرگی تبدیل شود. برای کاهش استرس هنگام آماده شدن برای آزمون آیلتس به توصیه های زیر توجه کنید.

خوب بخوریم.

بسیار مهم است که هنگام آماده شدن برای آیلتس و به خصوص روز آزمون به تغذیه خود توجه کنیم. خوردن غذاهای مقوی و سالم به حفظ تعادل در بدن و کاهش استرس کمک می کند. موادی مانند کافئین، الکل، شکر را با پروتئین، میوه و سبزیجات جایگزین کنید. متخصصان به این موضوع اشاره کرده اند که مغز و دستگاه گوارش با یکدیگر در ارتباط نزدیک قرار دارند و آنچه می خوریم بر مغز و فرمان کاهش یا افزایش استرس تاثیر دارد.

 برقصیم.

شما در دوره آمادگی برای آزمون آیلتس و همین طور هنگام انجام آزمون های آزمایشی، استرس زیادی را تجربه خواهید کرد.  سریع ترین راه برای رهایی از استرس و آزاد شدن اندروفین در بدن، انجام تمرینات ورزشی است. یکی از بهترین ورزش ها رقص است. مفاصل و ماهیچه ها را به حرکت درمی آورد و ذهن را پاک می کند. یکی از تکنیک های بسیار موثر برای کم کردن استرس این است که ابتدا پاهایتان را به عرض شانه باز کنید و زانوها را کمی خم و شانه هایتان را در حالت راحتی قرار دهید و چند ثانیه بدن خود را تکان دهید، سپس توجه خود را به سمت تنفس خود معطوف کنید و پس از آن با موزیک شاد که ضرب آهنگ تندی دارد  و در شما احساس خوبی را ایجاد می کند، رقص را شروع کنید و برای هشت تا ده دقیقه برقصید.   

خوب بخوابید.

خواب شبانه منظم برای موفقیت در امتحان آیلتس بسیار مهم است. بی خوابی و استرس منجر به ایجاد یک چرخه معیوب می شود. اگر استرس دارید، نمی توانید خوب بخوابید و هنگامی که خواب شبانه خوبی ندارید پس نمی توانید با عوامل استرس زای روز بعد، به خوبی مقابله کنید و خوب درس بخوانید و خودتان را برای آزمون آیلتس آماده کنید، در نتیجه استرس بیشتری را تجربه خواهید کرد. چند توصیه که در این زمینه موثر است در ادامه پیشنهاد شده است. یک ساعت پیش از خواب از وسایل الکترونیک مانند تلویزیون، لپ تاپ، موبایل و..استفاده نکنید. سعی کنید سر ساعت معین بخوابید که ساعت درونی بدنتان تنظیم شود. پیش از خواب، دوش آب گرم بگیرید و از لبنیاتی مانند ماست و شیر استفاده کنید.

تصورات و تخیلات مثبت داشته باشید.

پاسخ بدن در مواجهه با مسائل استرس زایی مانند آزمون آیلتس، ارتباط بسیاری با نحوه تصویر سازی ذهن ما، از آن رویدادها دارد. تخیلات و تصوراتی که شخص خود را فردی توانا و صاحب اراده در نظر می گیرد، می تواند اعتماد به نفس و احتمال موفقیت در آزمون را افزایش بدهد. مثبت اندیشی نوعی آمادگی ذهنی نیرومند برای مواجهه با مشکلات امتحان و رهایی از شر استرس است.

عمیق و صحیح نفس بکشید.

در تمام طول روز و هر روز و هر روز در زندگی تنفس می کنیم ولی در عین حال از قدرت شفابخش آن بی خبریم یا آن را فراموش کرده ایم. با صحیح نفس کشیدن، می توانیم ضربان قلب و فشار خون را تنظیم کنیم. با تنفس عمیق از راه بینی می توانیم به طرز موثری استرس را کاهش دهیم. بسیار مهم است که تمرین کنید از راه بینی و با دهان بسته نفس بکشید.  

منبع :.ieltstoday 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید