طرح‌ریزی برای نوشتن مقاله ی آیلتس

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

هنگامی که به بخش رایتینگ آیلتس میرسید، انرژی زیادی ندارید چرا که دو بخش لیسنینگ و ریدینگ  آزمون را پشت سر گذاشته اید. این انرژی کم از تمرکزتان میکاهد و به راحتی ممکن است در سوالات مقاله آیلتس اشتباه کنید و یا انسجام متن را از دست بدهید.

طرح‌ریزی به شما کمک میکند به تمرکزتان برگردید و با روشی معین و ایده هایی روشن مقاله ی خود را راحت‌تر بنویسید.

چه مدت زمانی را باید صرف طرح‌ریزی متن کنم؟

گاهی توصیه میشود که حداقل تا 10 دقیقه به نقشه‌ی مقاله خود اختصاص دهید. این روشی مناسب است اما این مدت ممکن است موجب فشار و استرس  شما شود زیرا که زمان را در حال سپری شدن میبینید.

حتی ممکن است 3 دقیقه نیز پیشنهاد شود، اما در این مدت کوتاه تنها طرح ایده های اصلی ریخته میشود و زمان برای جزئیات کمکی و سازماندهی متن وجود نخواهد داشت.  

من پیشنهاد میکنم که حداقل 5 دقیقه را به طرح ریزی اختصاص دهید. باید این کار را تمرین کنید و مدت زمانی را که برای برنامه ریزی طرحی قوی لازم است، از قبل در نظر بگیرید.

هر تصمیمی که بگیرید، مهم این است که بدانید این برنامه ریزی نقش اساسی دارد و نبود آن باعث افت نمره داوطلبان در بخش رایتینگ آیلتس میشود.

 

طرح چه چیزی را باید قبل از نوشتن بریزیم؟

قبل از این که رایتینگ آیلتس را شروع کنید باید طرح روشنی از موارد زیر داشته باشید:

-       تشخیص مسائل مطرح شده در سوالات  

-       بارش ذهنی ایده های اصلی

-       انتخاب بهترین ایده ها

-       طرح جزئیات کمکی

-       سازماندهی پاراگراف‌ها

   

طرحم را در کجا بنویسم؟

میتوانید از برگه‌ی سوال استفاده کنید. فضای مناسبی در برگه‌ی سوال وجود دارد و مصحح آیلتس آن را نمیبیند. تنها پاسخ نامه‌ی شما مورد بررسی قرار میگیرد.

توجه کنید که بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس نمره ی خود را به خاطر نداشتن طرح اولیه از دست میدهند. با دقت برنامه ریزی کنید تا به نمره‌ی مورد نظر خود برسید.

منبع : .ieltstoday.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید