راهکاری موثر برای بالا بردن سطح واژگان

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

بهترین روش یادگیری معنی کلمات جدید و نحوه‌ی به‌کاربردنشان، خواندن آن‌ها در بافت جمله است. به عبارت دیگر باید به سراغ منبع های واقعی انگلیسی بروید نه تهیه‌ی لیست!

 


برای شروع چه چیزی لازم است؟

 

ابتدا به یک منبع اطلاعات نیاز دارید. کتاب یا مجله‌ای که برایتان جذاب است ،برنامه‌‎ی تلوزیونی مورد علاقه‌تان و یا هر چیزی که در آن کلمه‌ های جدید پیدا میشود  گزینه‌‌ای مناسب است، به شرط اینکه خسته کننده نباشند چرا که هم ممکن است تمرکز خود را از دست بدهید و هم اینکه علاقه و اشتیاق به یادگیری کمک میکند.

 

همچنین شما به یک دفترچه یادداشت جدید نیاز دارید. لزومی ندارد هزینه‌ی زیادی صرف خرید آن کنید، چیزی را بردارید که برای نوشتن روزانه کلمه‌ها مناسب باشد.

 

کلمه‌ها را چطور به خاطر بسپارم؟

 

چیزی را که برگزیده‌اید با دقت بخوانید و یا به آن گوش دهید و 15 واژه‌ ی ناآشنا را انتخاب کنید. سعی کنید از بافت جملات کلمه‌ها را حدس بزنید (حدس زدن به شما کمک میکند کلمه را بهتر در ذهن خود نگه دارید).

 

حالا 15 کلمه را در دفترچه‌ی خود یادداشت کرده و در فرهنگ لغت  معنی آن‌ها  را پیدا کنید. (پیشنهاد میکنم از نرم افزارها و یا به صورت آنلاین به جست‌وجو ی آن2ها بپردازید تا زمان کوتاه‌تری صرف شود.)

 

علاوه بر معنی، همایندها (کالوکیشن)، مترادف‌‎، متضاد و تلفظ آن کلمه را یادداشت کنید. میتوانید حتی برای یادگیری بهتر از کشیدن تصاویر استفاده کنید.

 

کلمه ها را بعد از یک هفته، دو هفته و بعد یک ماه مرور کنید. علاوه برآن سعی کنید آن‌ها را در جمله‌ای به‌کار برید.

 

هنگام یادگیری کلمه‌ها در زبان دوم، ذهن انسان، به طور کارآمد روزانه 15 کلمه‌‌ی جدید در خود نگه میدارد. حجم زیاد کلمات شما را سردرگم کرده و ممکن است به یادگیری آسیب برساند.

 

این بهتری روشی است که من برای یادگیری کلمات میشناسم و بسیاری از داوطلبان آیلتس با این روش موفق شده اند

منبع : .ieltstoday

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید