محیط مطالعه مناسب، یادگیری بهتر

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

یکی از مهمترین عواملی که بر کیفیت یادگیری شما تاثیر میگذارد، داشتن مکان مناسب مطالعه است. محیط مناسب به شما فرصت تمرکز میدهد و شما مطالب مورد نظر خود را بهتر و در زمان کوتاه‌تر یاد خواهید گرفت.

هنگام انتخاب محل مطالعه خود  ویژگی های زیر را در نظر داشته باشید:
 محیطی که تا حد امکان خلوت بوده و  کمترین تردد و سر و صدا را دارد، به عبارتی کمترین حواس پرتی را ایجاد میکند. در واقع محلی که فقط مطالعه در آن امکان پذیر است.

با فرض چنین شرایطی، به نظر می‌آید مناسب‌ترین نقطه اتاقی کوچک  با تعدادی میز و صندلی و نور مناسب است. باب میلتان باشد یا نباشد، این موضوع صحت دارد!

عوامل حواس پرتی مهمترین مانع های یادگیری موثر هستند. طبیعی است که اطراف شما کار های جذاب/ساده تری وجود دارند که شما آن‌ها را به مطالعه ترجیح میدهید. اگر در محیطی قرار بگیرید که تنها انتخاب موجود مطالعه باشد، موثرتر و بهتر مطالب را یاد میگیرید و در زمانتان صرفه جویی میشود.

ممکن است تا اینجا که مقاله را خواندید، به این فکر کرده باشید که اتاق خواب یا محل کارم آسان‌ترین و راحت‌ترین مکان هستند. میتوانم آنجا را انتخاب کنم؟ جواب این سوال را شخصی جز شما نمیتواند بدهد. باید از تجربیات مطالعه قبل خود استفاده کنید و با توجه به میزان قدرت خود در تمرکز کردن این محل‌ها را ارزیابی کنید. برای بررسی بهتر این سوالات را از خود بپرسید:

-        آیا هر از گاهی بلند میشوید و مقداری قدم میزنید؟

-        افراد زیادی به ملاقات شما می‌آیند؟

-        تلفن شما چه اندازه زنگ میخورد؟

-        آیا عوامل دیگری وجود دارند که حواس شما را به خودشان جلب کنند؟ مثلا تولویزیونی که برنامه چخش کند یا حتی جایی گرم و نرم که فکر خواب را به سر شما بزند؟!


اگر این احتمال وجود دارد که عوامل بالا به مطالعه شما آسیب بزنند، بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنید.

در محل کار ممکن است مشترکا با همکاران خود در یک اتاق باشید و به آسانی نتوانید تمرکز خود را بدست آورید. همچنین در خانه فعالیت‌ها و صحبت سایر اعضا ممکن است از عوامل حواس پرتی شما باشد.

پس لازم است محل دیگری برای مطالعه برگزینم؟

ما نمیتوانیم مکانی را که ما برای مطالعه انتخاب میکنید  تعیین کنیم. در واقع هدف ما این است که بعضی از مشکلات موجود را مطرح کنیم تا شما انتخاب بهتری داشته باشید و محیطی سازگار با شرایط خود پیدا کنید و یادگیریتان موثرتر باشد.

منبع : .ieltstoday.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید