بخش نتیجه گیری مقاله‌ی آیلتس را چطور بنویسیم؟

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما
هنگامی که به قسمت دوم رایتینگ آیلتس میرسید باید مقاله‌ای بنویسید که شامل مقدمه، بدنه و نتیجه گیری میشود. هدف از نوشتن نتیجه ‌گیری یک چیز است: خلاصه کردن ادامه‌ی مقاله به طوری که قانع کننده‌تر دیده شود. با این وجود بعضی از داوطلبان آیلتس این موضوع را فراموش کرده و نتیجه‌گیری ای طولانی مینویسند و یا کاملا از آن غافل میشوند. در این مقاله میخواهیم توضیح دهیم چطور با یک نتیجه گیری خوب به مقاله خود پایان دهیم.

 

 

عبارات نتیجه گیری

برای نوشتن نتیجه‌گیری مقاله‌ ی آیلتس، پیش از هر چیز نیاز به کلمه‌‌ها یا عباراتی دارید که نشان دهد مقاله‌تان در حال به پایان رسیدن است. به این نشانه‌ها "عبارت های نتیجه‌گیری" میگویند که معمولا در قالب یک یا چند کلمه‌اند. خواننده یا ممتحن آزمون آیلتس با دیدن این عبارات میفهمد که استدلال های شما‌ تمام شده و منتظر خلاصه ای از آنچه که خوانده است، میشود.

برخی از این عبارت ها:

In conclusion,

To summarize,

Therefore,

Given these points,

On the whole,

 

توجه داشته باشید که برخی از داوطلبان به اشتباه از کلمه هایی مانند Finally و lastly   برای پایان دادن به مقاله‌ ی آیلتس خود استفاده میکنند درحالی که این کلمات زمانی استفاده میشوند که شما میخواهید موضوع دیگری را مطرح کنید، اما گفتیم که در نتیجه گیری مقاله آیلتس فقط میخواهیم خلاصه‌ای از مطالب گفته شده را با تاکید بیشتری بیان کنیم.

 

یاد آوری اظهارات بیان شده

در دومین مرحله باید مشخص کنید دقیقا چه چیزی را ثابت کرده‌اید و یا اظهاراتتان چه چیزی را نشان میدهند. یکی از راه های این کار این است که خواننده را به گفته های خود در مقدمه مقاله آیلتس که هدف شما را مشخص میکرد، ارجاع دهید.

 

استدلال های خود را به طور مختصر تکرار کنید (اختیاری)

اگر فرصتش را دارید، مروری از اظهاراتی که در بدنه‌ی مقاله ی آیلتس نوشتید را بیان کنید. این خلاصه باعث میشود خواننده به یاد بیاورد چرا نظر شما صحیح است. به یاد داشته باشید که  این بررسی، اجمالی بوده و نباید در آن وارد جزئیات شوید. تلاش کنید این بخش از رایتینگ آیلتس در حد دو یا سه جمله باشد.

 

بیان کنید این مقاله و اظهارات چه اهمیتی دارند

در پایان باید در دو یا سه جمله توضیح دهید مقاله‌ی شما از چه نظر مهم است. خواننده اینگونه متوجه می‌شود چرا این مقاله را خوانده و چقدر از آن سود میبرد. بیان کردن هدف و اهمیت مقاله‌ی شما همچنین باعث میشود متن‌تان متقاعد کننده‌تر و با استحکام بیشتر جلوه کند. 

نکات گفته شده در بالا اهمیت زیادی در بهبود نمره شما در بخش رایتینگ آزمون آیلتس دارد.


برای رسیدن به ایده های مناسب در مقاله ی آیلتس از این روش استفاده کنید. 

 منبع :ieltstoday.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید