اگر میخواهید مجددا در آزمون آیلتس شرکت کنید، این مقاله را از دست ندهید.

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما
برای شرکت دوباره در آزمون آیلتس محدودیت زمانی وجود ندارد. اما پیشنهاد میکنیم قبل از ثبت نام دوباره آیلـتس، به نکات این مقاله توجه کنید.

 

ابتدا از خود بپرسید آیا راه دیگری برایتان وجود دارد؟

اگر به نمره‌ی مورد نظرتان در آزمون آیلتس نرسیدید، چندین انتخاب دیگر وجود دارد که شاید مناسب شرایط شما باشد:

-       شاید بتوانید درخواست کنید سازمانی که مدرک آیلتس را از شما میخواهد، نسبت به نمره‌ی شما انعطاف پذیری نشان دهند.

-       میتوانید به نمره‌ی خود اعتراض کنید.

 

-       شاید آزمون جایگزین تافل نیز به کار شما آید.

 

اما اگر چاره‌ای جز شرکت دوباره در آزمون آیلتس نداشتید،  این نکات را در نظر داشته باشید.

 

 

در آزمون آیلتس قبلی، چه چیز هایی درست پیش نرفتند؟


دلایل زیادی وجود دارد تا شما به نمره‌ی دلخواه آیلتس خود نرسید. از خود بپرسید:

 

·      آیا به اندازه کافی آماده شده بودید؟ اگر نه، این بار برنامه‌ای منظم برای مطالعه‌ی خود داشته باشید.

 

·      آیا از منابع درست آیلتس استفاده کردید؟ در هنگام مطالعه و آمادگی برای آزمون آیلتس از کتاب های کمبریج ((Cambridge University Press، و منابع سایت رسمی آیلتس و بریتیش کانسل غافل نشوید.

 

·      آیا نمره‌ا‌ی پایین شما مربوط به تنها یکی از بخش های آزمون آیلتس میشود که میانگین نمرات را نامطلوب ساخته؟  ممکن است عمده‌ی مشکل شما در تنها  یک مهارت باشد. مثلا در مصاحبه‌ی آیلتس لهجه‌ی انگلیسی زبانان بومی را نداشته اید و یا در مقاله‌ی آیلتس از ساختار های درست استفاده نکردید. نقاط ضعف خود را بررسی کرده و تمرکز خود را بر روی آن قرار دهید.

  

 هنگامی که مهارت های خود را بررسی میکنید دقت کنید که استراتژی های آزمونی تا چه حد به شملا کمک میکنند. گاهی اوقات داوطلبان آزمون آیلتس به خاطر استفاده نادرست از استراتژی‌ها عمل کرد خوبی در آزمون ندارند. بکوشید تا از تکنیک های به‌جا و درست هر بخش آیلتس استفاده کنید.

در برخی موارد نیز پایین بودن نمره‌ی شما در آزمون آیلتس به خاطر حال شما در روز آزمون و فشار‌های اظطراب یا کم خوابی باشد. اگر این موضوع در شما صادق است، سعی کنید پیش از آزمون، از خود بهتر مراقبت کنید و در روز آزمون پس از استراحت به اندازه و با آرامش کامل، سر جلسه حاضر شوید.

 

آزادانه برنامه‌ی آزمون مجدد خود را بچینید

راحت‌ترین بخش این مقاله را در آخر آن بیان میکنیم! همانطورکه گفته شد، شما محدودیت زمانی‌ای برای شرکت دوباره در آزمون آیلتس ندارید و هر زمانی که بخواهید میتوانید اقدام کنید. بنابراین میزان زمانی که برای آمادگی مجدد را در نظر بگیرید و بعد برای آزمون آیلتس ثبت نام کنید. همچنین  تاریخی را که در آن به نتیجه آزمون آیلتس نیاز دارید، فراموش نکنید.

 منبع: ieltstoday.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید