روانی کلام در مصاحبه آیلتس

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما
روانی صحبت یکی از مهمترین معیار های نمره‌‌دهی مصاحبه آیلتس است. چرا که اگر سلیس و روان صحبت کنید ارتباط شما موثرتر بوده و به راحتی پیام خود را منتقل میکنید. در این مقاله نکاتی که برای روان بودن اسپیکینگ‌تان به اشتراک میگذاریم تا در مصاحبه آیلتس، موفق‌تر عمل کنید.

 

ابتدا باید بدانیم چه عواملی به روانی کلام لطمه وارد میکنند:

 

استرس و فشار زیاد

همیشه امتحان اضطراب را به دنبال دارد. حال آنکه این امتحان آزمون آیلتس بوده و این بخش به صورت شفاهی برگزار شود. البته کمی استرس تا حدی مفید بوده و به دقت شما می‌افزاید. اما اگر نگرانی شما بیش از حد باشد تاثیر منفی خود را در کلام شما نشان میدهد. ممکن است خیلی تند یا خیلی آروم صحبت کنید و یا مجبور شوید با زبان خودتان دوباره سوال را تکرار کنید.

این اشتباهات درک حرف های شما را برای مصاحبه‌گر دشوار کرده و نمره‌ی مصاحبه آیلتس شما پایین می‌آید.

 

تصحیح دائم اشتباهات خود

داوطلبان معمولا در صحبت خود پس از هر اشتباه آن را درست میکنند. به این صورت که اگر  ساختاری اشتباه یا  تلفظی نادرست به‌کار برند، جمله ای که گفته‌اند را بازگو میکنند. این بازگشت نیز از روانی صحبت شما میکاهد و عدم مهارت شما را در مصاحبه آیلتس نشان میدهد. توصیه میکنم اشتباهات خود را فراموش کرده و تمرکز خود را بر چیزی  قرار دهید که خواهید گفت.

 

پرسش‌ها و موضوعات ناآشنا

یکی دیگر از عواملی که بر سرعت صحبت شما اثر میگذارد، تسلط شما بر مطلبی است که بیان میکنید. این ناآشنایی بیشتر در بخش دوم و سوم مصاحبه آیلتس جلوه میکند.

فرض کنیم بر روی cue card آیلتس نوشته شده باشد:

Describe a time that you forgot something important

بیشتر داوطلبان با توجه به دلهره‌ای که دارند این خاطره را به راحتی به یاد نمی‌آورند و فشار آزمون برای آن‌ها دو چندان میشود. گاهی اوقات داوطلبان از آنجایی که خاطره‌ای زنده‌ در ذهن ندارند، مجبور به ساختن یک داستان میشوند. در این حالت ذهن آن‌ها هم مشغول تولید داستان و هم صحبت خواهد بود. که معمولا مکث های زیاد و سرعت پایین صحبت را به دنبال دارد.  

 

راه‌ های پیشنهادی

 

زیاد تمرین کنید

همیشه کلید موفقیت تمرین طولانی و پیاپی بوده است. با تمرین زیاد اشتباهات شما کم میشود و به زبان انگلیسی عادت میکنید.

 

 

تمرین های مختلف مصاحبه‌ی آیلتس را در این مقاله بشناسید.

 

با سوالات آشنایی پیدا کنید

بدیهی است که همه‌ی موضوعات و پرسش های آزمون آیلتس را نمیتوان پیدا و تمرین کرد. تلاش کنید موضوعات متنوعی که در آزمون آیلتس پرسیده میشوند را تمرین کنید. در تمرین های خود محدودیت زمانی برای خود تعیین کنید تا آزمون آیلتس شبیه سازی شود. حتی میتوانید هم‌صحبتی برای خود بیابید. اگر موفق نشدید، صحبت های خود را ضبط کرده و سپس آن را ارزیابی کنید.

همان‌طور که گفته شد تولید جواب هایی جدید برای پرسش هایی که بر اساس تجربه هستند، کاری مشکل است. در آماده‌سازی خود برای آزمون آیلتس از این مهارت نیز غافل نشوید چرا که گاهی چاره‌ای دیگر برایتان نمی‌ماند.

 

آرامش خود را حفظ کرده و به خود اعتماد داشته باشید

نکته‌ی آخر این است که نگرانی و اضظراب را از خود دور کنید. تنها کافی است با اعتماد به نفس سر جلسه‌ی آزمون آیلتس حاضر شوید تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارید.

 منبع : .ieltstoday

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید