حفظ آرامش و آزمون آیلتس (قبل امتحان)

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

در مقاله اول راه های رسیدن به آرامش قبل از آزمون نگاه میکنیم.

 

1. برنامهای واقع بینانه بریزید که هم مطالعه و هم استراحت و تفریح را شامل شود.

برنامه ای که دارید نباید هدف هایی خارج از توان شما داشته باشد. واقع بینانه برنامه بریزید تا بتوانید به آن عمل کنید. اگر به برنامهتان نرسید، دچار اضطراب و نگرانی میشوید و برعکس، انجام کار های تایین شده به شما دلگرمی و انرژی میدهد.

طوری برنامه ریزی کنید که هم زمان سراغ همهی مهارت های آزمون آیلتس با هم نروید و سعی کنید جدا جدا (مثلا هرروز یک مهارت)، برای هر بخش از آزمون آیلتس آماده شوید. اگر زمان زیادی برای تمرین و آمادگی آزمون آیلتس ندارید، برنامه خود را بیشتر به نکات مهمتر اختصاص دهید و ضعف های اصلی خود را برطرف کنید.

حتما در برنامه خود استراحت و فعالیت های دیگر را قرار دهید تا علاقه خود به ادامه کار را از دست ندهید. وقفه های متنوع نشاط را به شما برمیگردانند و از فرسودگی جلوگیری میکنند.

2. از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید.

در کنار وعده های اصلی، میوه و سبزیجات را از برنامه غذایی خود حذف نکنید تا بدنتان سالم نگه داشته شود. آب زیاد بنوشید و از خوردن زیاد قهوه بپرهیزید. کافئین ممکن است اضطراب شما را بیشتر کند. برای خواب بهتر نیز، نوشیدن شیر گرم را امتحان کنید.

 

3. به طور مداوم ورزش کنید.

فعالیت های بدنی مانند تغذیه مناسب، بدن شما را سالم نگه میدارد. همچنین ورزش کردن، یکی از راه های مناسب کاهش نگرانی و رسیدن به آرامش، بعد از مطالعهی طولانی است.

 

4. خواب کافی داشته باشید.

سعی کنید تا جایی که میتوانید  خواب خود را کوتاه نکنید. مدام بیدار ماندن در شب عملکرد شما را پایین می آورد. این موضوع در شب قبل از آزمون آیلتس اهمیت ویژهای پیدا میکند. حواستان باشد، کم خوابی ممکن است شما را از هدفتان باز دارد!

برای خواب بهتر، توصیه میکنم نیم ساعت قبل از خواب وسایل الکترونیکی را کنار بگذارید تا ذهن و چشم تان استراحت کند. عادتی پیدا کنید که به شما آرامش برساند، مثلا داستانی بخوانید یا به موسیقی های ملایم گوش کنید.

5. از خواص گیاهان غافل نشوید.

برخی از  روغن های گیاهانی مانند  روغن گل رز، بابونه و اسطوخودوس خاصیت این را دارند که نگرانی را از شما دور کنند. میتوانید قبل از دوش گرفتن چندین قطره آن را نزدیک به مجرای تنفسی خود قرار دهید تا بوی آن‌ها به شما برسد.
همچنین، دمنوش گل گاو زبان، دمنوش دارچین، بادرنجبویه، هل و رزماری در رسیدن به آرامش میتوانند بسیار مفید باشند.

منبع :  ltstoday.c

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید