کلیدواژه ها در ریدینگ آزمون آیلتس

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

تا به حال چندین مقاله درباره ی ریدینگ آیلتس و راهبرد های مربوط به آن به اشتراک گذاشته ایم:

 

سوالات ریدینگ آیلتس و محدودیت زمان 
داوطلبان درباره ی ریدنگ آیلتس چه میپرسند؟ 

نکات راهبردی ریدینگ آیلتس

تمرین های ریدینگ آیلتس 

حال نوبت میرسد به واژگان کلیدی

 

واژگان کلیدی به شما کمک میکنند محل جواب سوال را در متن پیدا کنید و دقیق بدانید از کدام جملات جواب استخراج میشود.

 

اولین مرحله درجواب دادن به سوال، پیدا کردنش در متن است و برای این کار باید از  کلیدواژه های "موقعیت یا مکان" استفاده کنید. این کلیدواژه ها عبارتند از اعداد، تاریخ ها، نام های خاص ونام ها و عباراتی که مربوط به یک موضوع مشخص میکنند.

گاهی اوقات کلمه هایی که انتخاب میکنید ممکن است چند بار تکرار شوند. برای دقت بیشتر و رفع سردگمی در این شرایط باید از سری دوم کلیدواژه ها استفاده کنید که مربوط به محتوا میشوند.  این واژه ها معمولا کلماتی هستند که در سوال می آیند مانند how many, what, which  و یا برای پرسش های "صحیح/غلط/اشاره نشده"  استفاده میشوند:most, many, every, fewer  (و بیشتر داوطلبان آن ها را نادیده میگیرند).

در نظر داشته باشید که پیدا کردن یک یا دو کلیدواژه کافی نیست و باید حداقل دو یا سه (خصوصا از گروه اول) واژه را علامت زده باشید. پس از مشخص شدن کلید واژه ها باید مجموعه ای از آن ها را در میان یک یا دو جمله پیدا کنید.

در اکثر مواقع باید دنبال هم معنی ها و نه دقیقا خود کلید واژه باشید. با یک واژه گول نخورید و مطمئن شوید آن جمله همان جوابی را دارد که میخواهید شاید چندین جمله وجود داشته باشد که کلمه مورد نظر شما را در بر داشته باشد.

در این میان، نگاهی به سوال نیز داشته باشید. همانطور که میدانید کلیدواژه ها جواب سوال نبوده و تنها راهنمایی هستند که شما را به پاسخ میرسانند. گاهی داوطلبان چنان غرق در پیدا کردن کلیدواژه ها میشوند که جزئیات سوال را فراموش میکنند.

شاید در ابتدا کمی این راه سردرگم کننده به نظر برسد، اما اگر تمرین کافی داشته باشید، با این روش سرعت و دقت بسیار بالایی در ریدینگ آیلتس بدست خواهید آورد.

منبع : .ieltstoday.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید