لیسنینگ آیلتس: توضیح بخش های مختلف + نکات کلیدی

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ريزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

چند توصیه برای لیسنینگ آیلتس

به نظر من لیسنینگ مهم ترین بخش آزمون آیلتس است. در لیسنینگ چهار بخش جدا خواهید شنید که هرکدام مربوط به 10 سوال میشوند.

در ادامه هرکدام از این چهار بخش را شرح میدهیم.

مکالمه دونفره:

همان طور که از اسمش پیداست، در بخش اول گفت و گویی میان دو نفر خواهید شنید. ممکن است مکالمه تلفنی یا معمولی باشد. در نظر داشته باشید که از شما میخواهند اطلاعات خاصی از مکالمه را پیدا کنید. بهترین کار این است که تا میتوانید به مکالمات انگلیسی گوش دهید. از فیلم ها، سریال ها و حتی قسمت هایی از اخبار و سایر برنامه های تلوزیونی استفاده کنید.  یکی از سختی هایی که داوطلبان آیلتس با آن روبرو میشوند درک گفتار انگلیسی زبانان است که روان صحبت میکنند. درمرحله دوم میتوانید از شنیده هایتان یادداشت برداری کنید. پس از تمرین پیاپی چنین یادداشت برداری ای برایتان راحت عادی خواهد شد.

سخنرانی:

در این بخش دوم لیسنینگ آیلتس به سخنرانی ای گوش می دهید که ممکن است درباره ی موضوعی اجتماعی یا علمی باشد. در ادامه به ده سوال دیگر پاسخ خواهید داد. هدف از بخش سخنرانی ارزیابی این موضوع است که تا چه حد ایده ی اصلی را متوجه شده اید و توانسته اید نکات برجسته را از بقیه تمایز دهید.

تک گویی (مونولوگ):

مانند سخنرانی، در این بخش از لیسنینگ آیلتس به صحبت های یک نفر گوش خواهید داد. ساده ترین تمرین این است که مناظره هایی که در تلویزیون پخش می شود را گوش دهید.   

بحث گروهی:

بخش آخر لیسنینگ آیلتس را مکالمه ای تشکیل میدهد که بین سه تا چهار نفر انجام می شود. بنابراین باید گوش خود را به شنیدن چندین گفتار همزمان عادت دهید. شرکت کردن و همچنین گوش دادن به بحث ها و مناظره ها تمرین خوبی برای این بخش است.

 

توصیه های کلی  لیسنینگ آیلتس:

قبل از پخش شدن فایل صوتی از زمان خود استفاده کنید و سوالات را بخوانید.

مثال حل شده ی اول را بخوانید تا با صدا، گوینده و شرایط آشنا شوید.

در تمرین های خود هم به صحبت های یک نفر و هم به مکالمه های چند نفره گوش دهید.

حواستان را جمع کنید در املای کلمات اشتباه نداشته باشید تا به سادگی نمره تان کم نشود.

برای یادداشت برداری، سریع نوشتن و رمزی نوشتن را تمرین کنید. مثلا کلمه ی approximately  را به صورت approxبنویسید.

منبع : ieltstoday

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید