در رایتینگ آیلتس کلمات خود را هدر ندهید!

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

برای کسب نمره‌ی بالا در بخش رایتینگ آزمون آیلتس ، بدون‌ شک تنوع کلماتی که به کار می‌برید اهمیت بسیار زیادی داشته و یکی از معیارهای نمره‌دهی است. یک رایتینگ با نمره‌ی ۶ دارای تنوع کلمات متوسط، نمره‌ی ۷ خوب و در نمره‌ی ۸ و ۹ تنوع کلمات، بالا و بسیار خوب است.

اولین قدم برای کسب نمره‌ی رایتینگ بالا، یادگیری کلمات بیشتر است. همانطور که می‌دانید، شما باید در بخش اول رایتینگ حداقل ۱۵۰ کلمه و در بخش دوم حداقل ۲۵۰ کلمه بنویسید.

اما یکی از نکات مهمی که باید در نظر بگیرید این است که:

تا جاییکه که امکان دارد کلمات اضافی و حشو را حذف کنید.

 

نحوه نوشتن رایتینگ آیلتس

منظور از کلمات اضافی چیست؟

 

جورج اورول، رمان‌نویس معروف، برای نوشتن یک رایتینگ موثر شش اصل را معرفی می‌کند. وی در اصل شماره‌ی سه می‌نویسد:

«اگر می‌توانید یک کلمه را از متن حذف کنید، حتما این کار را انجام دهید.»

حذف کلمات کار سختی نیست. به عبارت‌های زیر نگاه کنید و هر عبارت را تنها با یک کلمه جایگزین کنید.

  • Future plans
  • With the exception of
  • At all times
  • Repeat again
  • In spite of the fact that
  • ۷ a.m. in the morning
  • Final result

برای بیان عبارت‌های فوق تنها از یک کلمه می‌توان استفاده کرد. به طور مثال “plan” خود به معنای برنامه‌ای در آینده است و نیازی به کلمه‌ی «آینده» نیست و یا عبارت “with the exception of” را به راحتی می‌توان با کلمه‌ی “except” جایگزین کرد و برای عبارت‌های بعدی ‌می‌توان به ترتیب کلمات always، repeat،  although، ۷ a.m. و result را به کار برد. در انگلیسی به این کلمات “redundant words”  یعنی کلمات حشو و یا زائد گفته می‌شود.

 

برای حذف کردن کلمات اضافی کافی است پس از پایان نوشتن رایتینگ با دقت آن را بخوانید. گاهی لازم است که کل یک جمله را دوباره بنویسید و گاهی تنها حذف یک کلمه کافی است. سپس دوباره متن را بخوانید تا مطمئن شوید متن شما بهتر شده است.

 

در آخر نکته‌ای لازم به ذکر است.

گاهی نویسندگان برای دستیابی به هدف و منظور خاصی عمداً از تکرار و استفاده از کلمات اضافی استفاده می‌کنند

منبع : aryamcollege

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید